Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lønbureau - Fordele vs. Letløn ?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jul 06
Indlæg ialt: 581
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Jeg er igang med at køre mit firma igennem og optimere ifht. hvilke opgaver vi selv varetager, og hvilke vi betaler os fra.

Ifbm. Løn, er det pt. mig selv der kører denne, via SKAT's Letløn system. Vi 5 medarbejdere inkl. mig selv.

Mit spørgsmål er; Hvad er forskellen mellem at bruge Letløn og et Lønbureau, som f.eks. Danløn ? Jeg synes selv Letløn er ganske nemt. Indtast timer, løn og så print sidste side som lønseddel. Eneste som vi gør "manuelt" er Pension.

Så hvad er fordelen ? Kommer den først når man har langt flere medarbejdere ?

Håber nogen med erfaring kan give lidt råd her.

Tilmeldt 12. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 08:56

Med Dinero kan du nemt og hurtig oprette og sende fakturaer med vores intuitive mobil-app. Derudover er bogføringen en leg, og vigtigst af alt er, at du ikke behøver at have forstand på regnskab med Dinero.

Opret en gratis bruger på Dinero og kom i gang allerede i dag. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:05

Jeg tror letløn er blevet enklere end for bare få år siden. Den gang synes jeg både ferieafregning og atp var bøvlet, men jeg mener det er integreret siden

Jeg kører Danløn, 15 kr per afregning og her er ferie, pension og alt overordentligt nemt, lige som det er let at ha overblik over feriepengeforpligtelser til afsættelse i regnskabet ult hvert år.

Ved afsluttet indberetning får jeg alle konteringer i fil til direkte indlæsning i regnskabsprogrammet så jeg som eneste ting skal kontrollere det ser ok ud og trykke bogfør.

Jeg ved at gamle multidata som vist hedder noget fancy med bluegarden idag - er nemmere og dyrere. Der kan man i princip bare emaile det man vil ha kørt

Jeg har som sagt ikke rørt letløn de seneste par år men den gang var det en klar lettelse at komme over i danløn

Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Jul 13
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 21:45

Normalt plejer man at sige, at letløn er god til 1-2 medarbejdere. Over 2 medarbejdere, så brug danløn. Hold fingerne fra multidata, da den er meget dyr. 

Så jeg ville bruge danløn. 

Tilmeldt 29. Jul 06
Skrevet kl. 14:27

Mange tak for svarene.

Jeg må nok have fat i Danløn.

Selve lønafregningen er nem i Letløn, men der er ikke umiddelbart integreret noget der holder styr på Feriepenge, Pension, Overarbejde mm.

Tilmeldt 29. Jul 06
Skrevet kl. 14:39

Nå... Jeg var så lige inde og oprette mig som gratis bruger på Danløn.

De ser ud til umiddelbart at have alle de funktioner jeg er ude efter. MEN - virker ikke som om de yder decideret support (ingen support tlf. i hvert fald). Men de henviser til firmaer der kan administrere ens løn via Danløn.

Da jeg ikke har tid til at sætte mig ind i et helt nyt system - samt lønreglerne generelt, hælder jeg til at få et firma til det. Eller vælge det andet lidt dyrere firma som lyder til at yde support.

Men kender i nogen der kan anbefales som kan håndtere end lønninger via. f.eks. Danløn ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:18

Under hjælp kan du stille alle de spørgsmål du vil og de svarer inden for en time eller kortere
og Nej jeg kender ikke andre end Danløn og Multidata/bluegarden, men danløn er ikke kompliceret
vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 216
Fra  eKontoret ApS Skrevet kl. 16:27
Fra København K
Tilmeldt 2. Mar 10
Indlæg ialt: 112
Fra  Visma DataLøn A/S Skrevet kl. 08:10

Hej Kenneth

Du er meget velkommen til at ringe til mig på tlf. 7227 9019 og få en uforpligtende snak om, hvad vi kan tilbyde dig - det koster i hvert fald ikke noget Smile.  Vi tilbyder outsourcing løsninger såvel som "gør det selv" løsninger.

Hilsen Jens

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)