Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At give kredit på varekøb i webshop?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, solen skinner og det er varmt, hvilket måske kunne forlede jer til at antage, at jeg er gået helt fra snøvsen. Det er jeg imidlertid ikke og jeg får i øjeblikket ideer efter samme princip, som når torsken lægger 5 millioner æg i håb om at 3 af dem overlever og bliver til noget.

Det koncept jeg brygger på lige nu, henvender sig til de egne af verden, hvor vestlig "luxus" giver status og hvor der findes mange nyrige, der gerne betaler hvad det koster (hvem sagde BRIK-landene?).

Nu har jeg fået den tanke, at et led i den ultimative service, som efter mine begreber hører med til konceptet, kunne indbefatte at jeg rydder alle sten, små som store, af vejen for kunden. Enhver barriere der får ham til at tøve med at bestille eller at browse væk fra siden, skal fjernes. Selve check-out processen, kreditkortbetaling og kedelig læsning om noget så ligegyldigt som fragtomkostninger, toldbehandling o.s.v. skal selvfølgelig være tilgængelig, men for dem som gerne overlader besværet til andre og er ligeglad med hvad det koster, skal det være muligt at kunne nøjes med at indtaste navn og adresse og kreditkortnummer og så klikke på "Send"-knappen.

Der vil blive sendt en kvittering inkl. totalbeløb, samt et link til en side, hvor der kan vælges mellem følgende:

1. Pakken modtaget og indholdet accepteret. Træk beløbet.
  2. Pakken modtaget, men varerne uacceptable på grund af temperaturskader eller lignende. Jeg vil ikke betale.
  3. Evt. en liste over de bestilte varer, hvor hver enkelt kan krydses af som OK eller Ikke OK og der trækkes så kun for de accepterede varer.

Denne ubegrænsede tillid have en positiv virkning på f.eks. en kineser?

Jeg tror på, at antallet af kunder der vil misbruge tilliden er overskuelig, men at det selvfølgelig vil ske. Det vil jeg så tage højde for i budgettet, ved at afsætte f.eks. 10% til tab på den konto.

Jeg ved godt at ovenstående vil udløse alle de røde lamper hos mange, men prøv alligevel at give det en tanke. Er det helt ude i hampen? Vil jeg opnå en positiv, psykologisk effekt af det, eller vil det være rent spild af penge?

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 10:03

At give kredit er jo et spørgsmål om tillid mellem køber og sælger - og så for mit eget vedkommende et spørgsmål om rent faktisk at KUNNE vurdere om en person er kreditværdig. De fleste mennesker køber jo aldrig noget med en intention om IKKE at betale. 

Jeg ville aldrig turde kaste mig ud i et sådant eventyr - som jeg iøvrigt synes lyder lidt naivt - for tjener du 10% på et givent produkt og du så ikke får dine penge, så skal der 10 kunder til at betale dit tab + plus det cashflow som du skal generere for at finansiere de produkter du skal købe, før du kan sælge dem.. så det vil altså kræve et likviditetsberedskab af de lidt større - tror jeg.

Når du som bruger taster dit kreditkortnummer, vil du vel "reservere" beløbet på samme måde, som f.eks. Hotels.com gør? og i dette tilfælde kræver det jo at kunden har en positiv kredit record allerede..

Det tab du sikkert må forudse i dette setup, tror jeg vil være ligeså stort eller større, som det f.eks. koster at anvende ESCROW - har dog aldrig set nogen bruge det i Danmark? (men du kan jo se, hvordan Aliexpress og Alibaba) bruger ESCROW, som jeg selv har købt igennem flere gange... De tager 5% i kommission (såvidt jeg husker!)

Jeg tror altså ikke rigtig at dette vil gøre dig rig i det lange løb - men jeg kan jo tage fejl!

/Morten

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:26

Morten Reitoft:
At give kredit er jo et spørgsmål om tillid mellem køber og sælger - og så for mit eget vedkommende et spørgsmål om rent faktisk at KUNNE vurdere om en person er kreditværdig. De fleste mennesker køber jo aldrig noget med en intention om IKKE at betale. 
Netop. Nu skal jo være forsigtig med at skelne ud fra udokumentérbare fornemmelser og det at man har råd, behøver jo ikke nødvendigvist at udelukkende, at man kan være ufin i kanten. Jeg talte engang med en butiksdrivende om det at sælge på kredit/kontrakt. Hans erfaring var, at visse grupper skulle checkes i hoved og røv, mens andre, pr. automatik, havde en høj kreditværdighed, f.eks. vietnamesere og andre asiater. Han var ikke nervøs for at sælge en vare til 5.000 kr. og lave en mundtlig aftale. De kom om betalte punktligt hver gang.
Morten Reitoft:
Jeg ville aldrig turde kaste mig ud i et sådant eventyr - som jeg iøvrigt synes lyder lidt naivt - for tjener du 10% på et givent produkt og du så ikke får dine penge, så skal der 10 kunder til at betale dit tab
Der er tale om en bekvemt højere fortjeneste end 10%, kan jeg hilse at sige.
Morten Reitoft:
+ plus det cashflow som du skal generere for at finansiere de produkter du skal købe, før du kan sælge dem.. så det vil altså kræve et likviditetsberedskab af de lidt større - tror jeg.
For de ordrer der rent faktisk bliver betalt, har jeg pengene i kassen længe før jeg skal afregne med leverandøren.
Morten Reitoft:
Når du som bruger taster dit kreditkortnummer, vil du vel "reservere" beløbet på samme måde, som f.eks. Hotels.com gør? og i dette tilfælde kræver det jo at kunden har en positiv kredit record allerede.
Det vil jeg kigge nærmere på. Kunden vil ikke tage anstød af det og er vel, i een eller anden grad, med til at sikre, at jeg kan trække beløbet, når leverancen er accepteret.
Morten Reitoft:
Det tab du sikkert må forudse i dette setup, tror jeg vil være ligeså stort eller større, som det f.eks. koster at anvende ESCROW
Aha, endnu et guldkorn. Det vil jeg kigge på.
Morten Reitoft:
Jeg tror altså ikke rigtig at dette vil gøre dig rig i det lange løb - men jeg kan jo tage fejl!
En af de ting der figurerer uden flueben på min foreløbige to-do-liste er at gøre op med mig selv, hvad det er jeg gerne vil. Er det profithunger og ønsket om at blive rig der skal drive butikken? Nej, det kan jeg vist godt melde ud allerede, at det er det ikke. Men naturligvis skal det give overskud i en størrelsesorden, så jeg kan leve af det, men ikke med firehjulstrækker som konebil og en stor vinkælder.
Morten Reitoft:
som jeg iøvrigt synes lyder lidt naivt
Ja, jeg er nok lidt naiv, men hvis jeg gør mig skeløjet og kigger bagud i mit efterhånden lange liv, synes jeg ikke det har givet mig uovervindelige problemer og tab. Selvfølgelig er jeg blevet snydt og udnyttet nogle gange, men det accepterer jeg som en risiko ved at være et hjælpsomt og kærligt menneske.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har læst indlægget 3 gange, og jeg har endnu ik kunne finde ud af, hvor det er kreditten gives? For kunden indtaster sine kreditkort info, og så er der ik tale om kredit, da du har "sikkerhed" i betalingen, så længe den hæves indenfor tidsgrænsen.

iVinkel:

Der vil blive sendt en kvittering inkl. totalbeløb, samt et link til en side, hvor der kan vælges mellem følgende:

1. Pakken modtaget og indholdet accepteret. Træk beløbet.
  2. Pakken modtaget, men varerne uacceptable på grund af temperaturskader eller lignende. Jeg vil ikke betale.
  3. Evt. en liste over de bestilte varer, hvor hver enkelt kan krydses af som OK eller Ikke OK og der trækkes så kun for de accepterede varer.

Behandler du ordren på normalvis, så vil kunden kunne ophæve handlen, hvis punkt 2 eller 3 opstår. Så der er intet nyt i det. Om kunden sender en klage mail eller om kunden krydser af på en liste, det giver samme resultat...

Hvis du endelig vil ud i et kredit eventyr, så overvej, om varerne ik skal sælges på faktura indenfor EUs grænser. Udenfor EU vil jeg på ingen måde anbefale, at du sælger på andre måder end via kreditkort eller bankoverførsel. For det ender op i en masse arbejde og tabte penge, hvis noget går galt i f.eks Kina eller Australien...

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)