Så vidt jeg har forstået, er det ikke lovligt at sælge domæner uden indhold i Danmark. Jeg mener, at man som minimum skal have skabt en side med diverse tekster/artikler i et forsøg på at skabe en indtjening, men opkøb og salg af domæner alene er vist ikke tilladt.
Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.
Hvor længe har domænerne eksisteret? :) så vidt jeg har forstået, så er det vidst et rimeligt stort bonus i forhold til seo, hvis domænet har eksisteret i noget tid?
Det kommer vel så sandeligt an på hvad han skal have for dem? :) hvis det bare er indkøbsprisen han ønsker, så er der vel intet ulovligt i det? :)
Det kan skam sagtens være tilfældet, Tobias. Som jeg forsøgte at indikere, så er jeg ikke helt sikker på reglerne. Men tænker, at trådstarter måske havde håbet på en salgspris, der ligger over hans egen købspris?
Jeg har ikke personligt "ondt i røven" over det, hvis han tjener på salget, men det er nok ganske rart for trådstarter at vide, hvad han må og ikke må i forhold til loven.
Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.
Ja, vil undersøge reglerne yderligere. Havde bare hørt, at man ikke må købe et domæne med henblik på at sælge det - hvilket jeg ikke gjorde. Men omvendt, er der heller ikke gjort meget ved siden. Så tak for info - det er værd at undersøge.