Hejsa jeg skulle ha et photoshoot fornyeligt, og der var en fotograf, som gerne vil være med, og vi blev enige om at han måtte tage billeder af "shootet" behind the scene, og jeg også fik billederne samtidig, men har har givet mig "nogle billeder" som jeg ikke synes om, og jeg må hellere ik ke reddigere i dem, hvilket jeg selvfølgelig er utilfreds over. Nu vil han slet ikke udlevere nogle råfiler ud, så hvad gør man.... han bruger tilgengæld nogle af mine modeller og opsætninger til sit eget brug/portofolio... hvad gør man? mvh CRAZY |
Overordnet har ham der måtte stå bag og tage billeder jo rettigheden til sine billeder hvis ikke andet på forhånd er specificeret - og at du ikke kan li hans billeder er vel bare surt - OM du kan få stoppet hans brug af modeller og andet er noget der kræver flere oplysninger, men kort sagt - Du skulle ha haft en meget klar aftale omkring rettigheden med både hovedfotograf og han der måtte tage "behind the scenes" om rettigheder og brug - og uden det, så står fotografen nok umiddelbart stærkere end dig.
Har du betalt ham der fik lov til at lave "behind the scenes" noget og hvad er aftalt konkret i den forbindelse?
vh