Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO optimering af min side - feedback på plan

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 14. Dec 12
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer,

Jeg er kommet til det punkt hvor der skal gøres lidt mere ud af min side og få sat tryk på optimering og dermed tilgang af kunder - derfor har jeg de sidste par uger læst og lært en god del om hvad jeg kan gøre for min side. Jeg er ikke webshop ejer, men portrætfotograf i København (ved ikke om jeg må henvise til min side, derfor jeg undlader)

Udgangspunktet er at jeg har eksisteret på www i et par år, har en wordpress platform og benytter Yoast plugin til min beskedne SEO lige pt. Men da jeg gerne vil gøre mere så har jeg lavet en plan, som jeg vil kaste mig ud i - denne vil jeg gerne have gode råd omkring fra alle jer erfarne SEO hajer derude.

Planen er lavet ud fra jeg er lægmand, og har en mindre erfaring med SEO - den skal ikke sammenlignes med hvordan i selv vil tilgå et SEO projekt.

On-page SEO
- Definer søgeord
- Ny opbygning af websiden, med produkt/kategori beskrivelser på udvalgte søge ord - Content marketing
- Gennemgang af H1 og H2 tags og metabeskrivelser, er de der og er det de rigtige
- Sætte fast procedure op for kontrol og udvikling af On Page SEO, så det ikke kun bliver én éngangs forestilling - der findes mange guider, evt. denne:     http://www.jonathanlindahl.dk/on-page-seo/
- Evt. igangsæt blog, med indlæg der referere til de udvalgte søgeord - husk Author udnyttelse., samt pas på med dublicate content
- Kontrol af nuværende ranking på mine søge ord. benyt evt. Cuterank
- Analyse på mine kollegaer der ranker på same søge ord - hvad gør de, lær af dem.
- Optimere mine billeder, både i størrelse men også tags
- find og afprøv diverse software der kan hjælpe mig til at holde styr på min SEO: Cuterank, SEOmoz osv

Off-page SEO
- Linkbuilding, evt. partnerskab med andre fotograf, med geografisk anden lokation (jylland) feks. maverbilleder.dk der har PR 2
- Udnyttelse af G+, oprette min side der, og få spredt budskabet (FB er nedprioriteret)
- Få mine gamle kunder til at lave G+ reviews
- Udvikle videoer (præsentation) til min side samt youtube.
- Kig på fordelen i Google certificeret fotograf

SEO er jo et kæmpe område, så jeg har forsøgt at tage fat på de basale ting så det virker mere overskueligt at gå til.

Mvh

Henrik

Fra Aarhus C
Tilmeldt 29. Nov 11
Indlæg ialt: 32
Fra  Citona Skrevet kl. 14:16

Hej Henrik

Du er godt på vej og har mange vigtige punkter med. :-)

Husk at få foretaget en grundig søgeordsanalyse ved at indhente søgeordsdata fra flere forskellige kilder (on- og offline) så du får identificeret de rette søgeord at optimere imod.

Det er godt at du har fokus på content marketing og det at skabe værdifuldt indhold da det ikke kun er effektivt i forhold til on-page seo (se evt. min on-page seo guide), men også i forhold til at opnå naturlige indgående links.

Hvordan du opsætter AuthorShip har jeg desuden skrevet lidt om her: AuthorShip og AuthorRank

Husk også at måle på andet end bare rankings hvilket mange glemmer! Det er self. essentielt med gode rankings men opsæt også konkrete mål i dit analyseværktøj så du finder ud af hvad din indsats fører med sig af rigtig værdi. :-)

Fra København
Tilmeldt 14. Dec 12
Indlæg ialt: 59
Skrevet kl. 11:42

Hej Jesper,

Tak for din feedback - tak for dine links, jeg kigger på det.

Mvh
Henrik

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)