Efter at have læst indlægget tænkte jeg over nogle ting
1) Hvis man har en side hvor man skal logge ind som bruger - Hvorfor så ikke "bare" kun gøre det muligt ved at logge ind via Facebook eller Twitter? 2) Bør man have login-fælter (Brugernavn/password) man skal udfylde? 3) Hvor sikkert er det? Tænker, hvis man blot benytter sig af Sociale medier login-knapper, uden fælter - Hvad gør man så hvis det fejler eller bliver hacket ?
I bund og grund synes jeg tanken med kun at have knap-login til hhv. facebook og twitter er genial, tankevækkende og brugbar!
I bund og grund synes jeg tanken med kun at have knap-login til hhv. facebook og twitter er genial, tankevækkende og brugbar!
To indvendinger:
Selvom Facebook er forbedret ift. privatlivsindstillinger, tror jeg at mange stadig er bange for, at ting som foregår via FB deles med venner og familie.
Men væsentligst: Jeg har personligt flere konti hos bl.a. Mailchimp, som jeg ønsker at holde adskilt. Derfor har jeg brug for flere logins. Ligeledes opretter jeg ofte konti for kunder. Det vil begrænse mig voldsomt, kun at have login mulighed via FB eller Twitter, og jeg ville nok se mig om efter en anden udbyder, som kunne opfylde mit behov for flere konti.
Konklussion: Jeg vil gerne selv vælge om jeg skal logge ind via sociale medier, eller om jeg vil oprette en konto hos den pågældende service.
Efter at have læst indlægget tænkte jeg over nogle ting
1) Hvis man har en side hvor man skal logge ind som bruger - Hvorfor så ikke "bare" kun gøre det muligt ved at logge ind via Facebook eller Twitter? 2) Bør man have login-fælter (Brugernavn/password) man skal udfylde? 3) Hvor sikkert er det? Tænker, hvis man blot benytter sig af Sociale medier login-knapper, uden fælter - Hvad gør man så hvis det fejler eller bliver hacket ?
Hvad tænker i?
God weekend til alle
/Nils
Jeg ved ikke om 340k login failures er meget på en måned - i sidste ende, kommer det jo også an på mængden af brugere du har.
Og i de tal, der vil brute force attacks også være talt med, da det er helt normalt det sker (Bare tjek logs på en simpel wordpress installation, hvad de modtager af 'login failures' om dagen).
Social logins syntes jeg er smart, men jeg vælger oftest at oprette en konto på siden, både fordi den mail jeg har til facebook vil jeg helst ikke modtage en masse spam på, og jeg vil gerne bruge forskellige passwords på hver enkelt service jeg har, hvilket oftest ikke er muligt med sociale logins.
I sidste ende, hvis du overlader alle logins til én enkelt service - så har du en single point of failure når det kommer til hacking af dine oplysninger, fordi hvis de får adgang til din facebook, vil de måske have adgang til 100' af andre sider.
PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.
I sidste ende, hvis du overlader alle logins til én enkelt service - så har du en single point of failure når det kommer til hacking af dine oplysninger, fordi hvis de får adgang til din facebook, vil de måske have adgang til 100' af andre sider.
- Det var også min tanke. Hvis man bassere et logindfælt kun en enkelt eller to valgmuligheder via sociale medier, er der/må der være større sandsynlighed for at blive hacket / spammet.
Tanken er god, men sikkerheden tror jeg stadig er for usikker.
- Jeg vil mene 340.000 er meget på en måned - med tanke på hvor brugervenligt MailChimp er!
- Det var også min tanke. Hvis man bassere et logindfælt kun en enkelt eller to valgmuligheder via sociale medier, er der/må der være større sandsynlighed for at blive hacket / spammet.
Tanken er god, men sikkerheden tror jeg stadig er for usikker.
- Jeg vil mene 340.000 er meget på en måned - med tanke på hvor brugervenligt MailChimp er!
Jeg lavede for sjov lige en count, på brute force attacks på wordpress sites som jeg har access logs til, tallet nedenfor er de sidste 30 dage:
Det er baseret på 58 wordpress installationer, ingen med den mængde kunder/besøgende som Mailchimp har - Men ja, det er store tal, desværre er de store tal meget standard
PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.
Jeg ville helt klart mest være til eksempel nr. 1.1. Stort set alle har enten en Facebook eller Twitter konto, så helt ærligt, så tror jeg ikke det ville være noget problem, 'blot' at have 2 sociale-log ind knapper.