Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Idéer søges. Hvem kan vi evt. sælge vores opfindelse til?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har to sikkerhedsanordninger til børn som vi selv er igang med at starte virksomhed for at kunne sælge.

Men vi er to travle forældre med to små, og vi overvejer muligheden for at sælge vores produkter til 

en kæde der helst skulle dække hele europa...

IKEA har ekempelvis salg af ting der passer til vores anordninger, men det har babysam, ønskebørn og stort set alle andre baby/børneudstyrsforretninger også.

Vores opfindelse findes ikke i EU og er derfor af nyhedshøjde. Vi har designbeskyttelse på produktet og selvom vi gerne selv vil producere, distribuere eller sælge fra egen webshop, tænker vi blot at der måske var nogen med en idé til hvordan vi når ud til flest mulige ved en licensaftale eller anden mulighed for evt. salg af opfindelsen.

Vi kunne godt tænke os at høre fra nogen der rent praktisk har prøvet at sælge en opfindelse på licens til en virksomhed, og som kan give en indikation af hvordan forløbet har været.

MVH :)

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 13:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,3 stjerner givet af 8 person

der er 71 der har læst dette indlæg, men ingen svar!?

Jeg begynder at tvivle på at nogen her på amino, selv har fået solgt nogen idéer videre eller i det hele taget er kommet så langt at de har fået deres idé ud på hylderne, for havde jeg haft det, ville jeg bestemt gerne hjælpe andre på vej....

Eller også er nogen bange for at andre får succes - ved det ikke, men jeg finder nok selv løsningen så!

Fortsat god sommer derude :)

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 578
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er et meget bredt spørgsmål, og du fortæller meget lidt om produktet. 

Men vi er hele tiden på udkig efter nye produkter. Du er velkommen til at skrive til mig på jeh(a)firtal.com.

Jeg har dog brug for at vide noget mere omkring produktet. Måden vi arbejder på med vores andre produkter er royalty aftaler, hvor vi står for hele processen, og betaler en royalty baseret på salget. 

Jeg har dog for at kunne vurdere om produktet er interessant brug for at vide meget mere om produktet. 

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Jan 13
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

TommysGirl:
der er 71 der har læst dette indlæg, men ingen svar!?

Hvis du spurgte 71 bekendte om det samme, forventer du så også at minimum én kunne give et svar? Skype-Wondering

Flere herunder mig selv læser med udelukkende for at se hvad andre arbejder med. 

Jeg har desværre ikke noget der kan hjælpe dig i den rigtige retning da jeg aldrig er gået så langt og fået beskyttet og producret en opfindelse.

Mvh

CDKeypriser.dk - Find de bedste priser på dit næste computerspil. 

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej til jer begge.

Og tak.... vil bestemt tage kontakt til jer der vil have mere info, og til Simon, jeg forstår at der nok er flere på amino der ikke har opnået at producere og sælge deres produkter, men derfor kunne der godt være nogen med idéer - men jo, jeg kender godt det med at man lige skal læse andres indlæg fordi det er interessant. Det er også helt ok.

Det ville bare være helt fantastisk hvis man kunne have kontakt med nogen der rent faktisk havde en erfaring de kunne øse ud af.

Tak for jeres tid...

Mvh Sue

Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 1199
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sue.

Det lyder rigtige spændende - må vi ikke få jeres mailadresse ?

På forhånd tak

Fra Odense
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Har selv et produkt liggende på hylden, og er lige så lost som jer. Så endelig skriv hvad du finder ud af :D 

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg lover at skrive alt hvad jeg ved - når jeg selv er blevet klogere :O)

mvh 

Tilmeldt 24. Feb 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Hos Opfinderådgivningen på Teknologisk Institut har vi 40 års erfaring i licensformidling af opfindelser og har sørget for at flere hundrede licensaftaler er kommet i stand. Vi er finansieret af Forsnings- og Innovationsstyrelsen og vores assistance er gratis.

Hvis du registrerer din opfindelse på Opfinderrådgivningens hjemmeside www.opfind.nu, hvor du på trin 1 skal udfylde  Ideformularen, vil vi gerne se på sagen.

Du nævner Ikea som en mulig licenstager. Ikea plejer ikke at ville betale nogen royalty/licensaftgift - i bedste fald vil de betale en vis sum som en engangs-betaling. Men hos mange andre firmaer kan man som regel komme igennem med en aftale, der er baseret på en licensafgift, som er nogle % (ofte 3-5%) af firmaets omsætning/salg af opfindelsen.

Du nævner, at du har designregistreret din opfindelse.  Dette kan være OK, men for at et firma er interesseret i at indgå en aftale, er det ofte en betingelse, at der er noget reelt nyt i opfindelsen og gerne noget, der er så nyt og overraskende, at det kan patentbeskyttes.  Det behøver ikke nødvendigvis at være patentanmeldt, før du kontakter en mulig licenstager; hvis du har undersøgt patentmulighederne og skønner, at din opfindelse har reel nyhedsværdi, vil de fleste firmaer godt underskrive en hemmeligholdelsesaftale eller NDA (Non Disclosure Agreement).

Du kan læse meget mere om alt dette på vores hjemmeside, hvor du også kan finde,  hvordan du søger i patentdatabaser og hvor du også kan downlaode hemmeligholdelsesaftaler på både engelsk og dansk, ligesom du på trin 9 under links kan se forslag til præsentationsbreve på dansk og engelsk.

Held og lykke med sagen.

Med venlig hilsen

Rasmus Offersen, seniorkonsulent

Opfinderrådgivningen, Teknologisk Institut - tel. 72 20 27 62 (dir.nr.)

 

 

 

Du kan læse meget mere om disse

 

 at der ern ngoet reelt nyt der

 

 

 

 

Fra Herlev
Tilmeldt 26. Nov 09
Indlæg ialt: 798
Fra  Bergmark Copenhagen Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus og tak for din meget beskrivende besked.

Dejligt at vide at der er mulighed for at få assistance...

Vi er imidlertid klar over disse muligheder vedr. konsulenthjælp hos tek. ins., også procentsatsen ved evt. royalty, men vi ønsker ikke at beskrive vores idé på tek. opfind.nu, da vi ikke bryder os om denne online service... eller tanken om at denne registrering ender i de forkerte hænder. Vi vil dermed gerne afholde et personligt møde ang. evt. licenssalg osv.

Vi går i tænkeboks... et eller andet skal der i hvert fald ske.

Vi gemmer dit nr. og ringer hvis det bliver aktuelt.

MVH Sue

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)