Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domænestrategi

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man starter med at sælge salt via en webshop, som man kalder salt.dk og senere ønsker at udvide med peber (saltogpeber.dk), så er det jo nok klogt at købe dem begge, men hvad så, når man har fået tusindvis af registrerede kunder, sværme af likes m.m. på salt.dk? Er det så simpelt som at redirecte fra salt til saltogpeber? er der slet ikke andre aspekter der skal overvejes? Jeg bliver altid mistænkelig, når noget ser for nemt ud Geeked

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1511
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 19:45

Hey.

Jeg ville vælge et andet navn - for eksempel krydderi.dk

I teorien kan du redirecte, men jeg ved ikke om Google straffer dig en smule, fordi dine artikler bliver flyttet fra salt.dk til saltogpeber.dk. Alt andet lige, vil jeg mene, at det optimale er, at dine indgående links går direkte til din slutside - saltogpeber.dk, da personen som browser nettet ikke skal vente på redirect fra salt.dk til hoveddomænet saltogpeber.dk

Har I andre nogle gode bud? 

VH. HelePlanter.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Jan 13
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 20:00

Du kan redirecte (301) samtlige link fra din salt.dk til saltogpeber.dk, du vil dog tabe en eller anden form for linkjuice.

CDKeypriser.dk - Find de bedste priser på dit næste computerspil. 

Fra København
Tilmeldt 15. May 10
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 22:15

Simon Kragh:

..... du vil dog tabe en eller anden form for linkjuice.

Så vidt jeg har forstået er formålet med en 301-redirect at man netop IKKE taber noget linkjuice?

Vedr. domæner, så ville jeg i eksemplet købe: salt.dk / peber.dk / saltogpeber.dk / saltpeber.dk og redirecte dem alle til krydderi.dk. :) På denne måde forhindrer du at dine konkurrenter anvender disse gode domæner.

Held og lykke med det.

Kommer snart...

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Jan 13
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 22:26

tænkstort:
Så vidt jeg har forstået er formålet med en 301-redirect at man netop IKKE taber noget linkjuice?

Ved et 301 redirect vil man tabe noget linkjuice, men kun meget få mennesker i denne verden ved hvor meget ;o) 

Se evt Matt Cutts svarer på et lignende spørgsmål her: 

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=Filv4pP-1nw

CDKeypriser.dk - Find de bedste priser på dit næste computerspil. 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)