Jeg er stor tilhænger af ikke at have et kontor, da jeg godt kan lide den frihed, som det giver mig. Normalt plejer jeg at have et hjemmekontor, hvor jeg går i gang med at arbejde med det samme, jeg har drukket min kaffe. I øjeblikket er jeg på cykeltur fra København til Rom, og derfor har jeg ikke mulighed for denne mulighed. Jeg har reflekteret over udfordringerne ved at arbejde uden en fast arbejdsbase på min blog. Læs det her. Men jeg vil egentlig gerne høre, hvad jeres erfaringer er med at arbejde uden en fast base. Her tænker jeg på perioder, hvor du hverken har brugt kontor eller hjemmekontor. Work on the road! Mine egne erfaringer er, at jeg arbejder bedst, hvis jeg har et fastlagt mønster, hvor jeg arbejder på samme måde hver dag. Når jeg følger mit mønster, får jeg lavet noget. Når jeg ikke følger min rutine, får jeg ikke lavet noget. Desuden har jeg bedst erfaringer med at arbejde fra Starbucks eller hotelværelser. Det skal siges, at jeg på denne cykeltur primært bor på campingpladser. Kom gerne med bud på ting som jeg kan tage med i mine overvejelser, når jeg vælger at arbejde uden et fast arbejdssted. |
Jeg elsker ideen, altså at arbejde hvor jeg har lyst, og ikke være bundet til et kontor. Jeg har før arbejdet fra Starbucks, fra ligestolen ved poolen, under parasollen etc.
Men jeg synes bare ikke at jeg er effektiv når jeg gør det. Jeg føler jeg får lavet mere når jeg sidder på kontoret, wired in med musik.
Mvh Carsten