Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har I gode erfaringer med at arbejde uden en fast base?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Los Angeles
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 428
Fra  Lavenwebshop.dk Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er stor tilhænger af ikke at have et kontor, da jeg godt kan lide den frihed, som det giver mig. Normalt plejer jeg at have et hjemmekontor, hvor jeg går i gang med at arbejde med det samme, jeg har drukket min kaffe. I øjeblikket er jeg på cykeltur fra København til Rom, og derfor har jeg ikke mulighed for denne mulighed.

Jeg har reflekteret over udfordringerne ved at arbejde uden en fast arbejdsbase på min blog. Læs det her.

Men jeg vil egentlig gerne høre, hvad jeres erfaringer er med at arbejde uden en fast base. Her tænker jeg på perioder, hvor du hverken har brugt kontor eller hjemmekontor. Work on the road!

Mine egne erfaringer er, at jeg arbejder bedst, hvis jeg har et fastlagt mønster, hvor jeg arbejder på samme måde hver dag. Når jeg følger mit mønster, får jeg lavet noget. Når jeg ikke følger min rutine, får jeg ikke lavet noget. Desuden har jeg bedst erfaringer med at arbejde fra Starbucks eller hotelværelser. Det skal siges, at jeg på denne cykeltur primært bor på campingpladser.

Kom gerne med bud på ting som jeg kan tage med i mine overvejelser, når jeg vælger at arbejde uden et fast arbejdssted.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 18:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg elsker ideen, altså at arbejde hvor jeg har lyst, og ikke være bundet til et kontor. Jeg har før arbejdet fra Starbucks, fra ligestolen ved poolen, under parasollen etc.

Men jeg synes bare ikke at jeg er effektiv når jeg gør det. Jeg føler jeg får lavet mere når jeg sidder på kontoret, wired in med musik.

Mvh Carsten

Tilmeldt 19. May 08
Indlæg ialt: 1435
Skrevet kl. 18:46

Syntes det er super skønt at tage bærbaren fx med ud i haven osv, men ser jeg lidt kritisk på hvor meget der bliver lavet i løbet af en dag, så er det ikke nok.

Så må desværre indrømme at jeg får lavet meget mere alene på et kontor med musikken koblet til.

www.Kameravalg.dk - De seneste nyheder og hjælp til dit næste køb

Fra Los Angeles
Tilmeldt 27. Sep 10
Fra  Lavenwebshop.dk Skrevet kl. 18:50

Ja, også derfor jeg normalt har et hjemmekontor. :D

Men jeg har fundet ud af, at hvis jeg gør de samme ting, som jeg har succes med på et kontor, så ender jeg faktisk med samme resultat. Her er wired in en af tingene. Hvis jeg ikke gør det, så laver jeg faktisk ikke særlig meget. Jeg prøver også at få en fornuftigt arbejdsstilling, da det også øger min produktivitet. Jeg vil helst stå op, hvis det er muligt. Det er rimelig tit muligt på Starbucks.

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1511
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 19:39

Har de hæve-sænke-borde hos Starbucks? ;-)

Jeg vil gerne arbejde mobilt på et tidspunkt fra en sejlbåd med satellit-internet-forbindelse, mens jeg sejler jorden rundt.

God vind med arbejdet og cykelturen - det er super fedt. Hvor langt er du på din rejse til Rom?

VH. HelePlanter.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra Los Angeles
Tilmeldt 27. Sep 10
Fra  Lavenwebshop.dk Skrevet kl. 20:06

GrN.dk - Logistik og regneark:

Har de hæve-sænke-borde hos Starbucks? ;-)

Hehe nej, det har de ikke. Men man kan stå op og sidde ned. Mere behøver jeg da ikke :P

God vind med arbejdet og cykelturen - det er super fedt. Hvor langt er du på din rejse til Rom?

Lige pt. er min kæreste jeg i Amsterdam. I morgen cykler vi videre til Rotterdam. Vi cykler ikke så langt af gangen :D . Du kan se mere her, hvis det er. Vi har da lavet en blog om det, hehe.

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1511
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 20:33

Cool!

Fin blog, du har fået skruet sammen dér :-)

Hvordan får I transporteret jeres baggage, computer, etc.? - er der en artikel om det et sted?

Jeg er selv interesseret i at cykle laaaangt. Har cyklet et par gange fra Silkeborg/Århus til Świnoujście (ja, jeg kan udtale det), fra Århus til Atomkraftværket i Sverige og fra Amsterdam til den danske grænse (turen blev afbrudt af smadrede cykeltrailerhjul).

På søndag drager jeg på ekspedition HelePlanter, en 8 dages tur fra Århus til Hamburg og retur med to dages hvile i Hamburg (Reeperbahn) ;-). Jeg forventer at logge turen med et GPS ur - men jeg kommer nok ikke til at arbejde på turen Cool

Træningsturen er logget på " title="Ekspedition HelePlanter.dk">youtube.

VH. HelePlanter.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Fra Los Angeles
Tilmeldt 27. Sep 10
Fra  Lavenwebshop.dk Skrevet kl. 19:31

Cool. Lyder som en god cykeltur :D .

Hvordan får I transporteret jeres baggage, computer, etc.? - er der en artikel om det et sted?

Hmm. Jeg har faktisk ikke skrevet om det, burde jeg nok. Men vi har faktisk en ganske alm. sportstaske på et cykellad. Men det skyldes, at Velorbis cykler har et cykellad, ellers ville jeg nok bare have brugt cykeltasker eller en cykelvogn. Hvis du skal arbejde, vil jeg helt klart anbefale, at du har ekstra batterier med, eller en computer der kan holde strøm i lang tid.

Fra kbh
Tilmeldt 20. Jul 13
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 19:37

Vi har lige nu 3 skribenter udstationeret i Afrika
og de skriver fuldt ud på højde med hvad de
normalt gjorde i dk før

De arbejde lige godt hjemme og ude i landet hvor de nu kan sidde på t sted med strøm 

Dansk linkbuilding
Seo Ekspert Lars Andersen

Fra Los Angeles
Tilmeldt 27. Sep 10
Fra  Lavenwebshop.dk Skrevet kl. 20:17

Lars Seo Andersen:

Vi har lige nu 3 skribenter udstationeret i Afrika
og de skriver fuldt ud på højde med hvad de
normalt gjorde i dk før

De arbejde lige godt hjemme og ude i landet hvor de nu kan sidde på t sted med strøm 

Ja, især delen med strøm er nok ret vigtig :D . Men har nogen af dem erfaringer med decideret at arbejde uden base? Når jeg er færdig med denne cykeltur, regner jeg med at tage til Sydamerika og her vil jeg igen have en fast arbejdsbase, som så løbende skifter.

Men jeg finder det især interessant, hvordan man kan arbejde effektivt uden at have et fast sted at sidde. F.eks. på en café i Nairobi :D . Har de erfaringer med det? Jeg spørger af nysgerrighed.

PS. Dette indlæg er skrevet fra en Starbucks i Rotterdam :D

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)