Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

3 gratis tilbud.... Autobutler.dk, byggetilbud osv.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 336
Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Sad bare og kiggede lidt på nettet, da jeg skal have lavet noget på min bil.

Så kom jeg forbi autobutler.dk, som jo giver en 3 tilbud fra div værksteder, og det er også rigtigt dejligt.

Men kom så til at tænke på hvor de tjener penge og her tænker jeg også på 3byggetilbud, agera.dk og hvad de forskellige hedder.

For har hørt at i hvert fald autobutler.dk de tager et årsabonnement pr. værksted , men også tager en procentsats pr. opgave.
Men hvordan undgår de egentlig at værksteder ikke bare propper alle pengene i lommen, for at undgå den lille procentdel for udført opgave. De kan vel bare sige jeg fortrud?

Synes bare det er et fedt koncept, men lige den del må de da have mange problemer med, eller betaler kunden gennem autobutler og så over autobutler.dk pengene til værkstedet?

Kunne bare godt være nogen havde lidt mere viden omkring det. For nu har det irriteret mig lidt tid, at jeg ikke kender proceduren :-)

Mvh. 

Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 23:00

Jeg har selv benyttet autobutler, og har aftalt tiden med værkstedet via autobutler, og har fået en fil mail efterfølgende som opfølgning på hvordan reperationen gik.

Selve betalingen foregik ude hos værkstedet..

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 23:16

Mange RFQ-tjenester (Request for Quotation) tager et årsbeløb og et vist beløb for oprettelse, ja.

De tager dog ikke en procentdel af opgaven.

I stedet skal leverandøren betale et vist beløb - det være sig fx 50 kr. eller 200 kr. - for at købe kontaktoplysningerne til kunden, de herefter kan kontakte. Ageras og 3Byggetilbuds betaling er altså ikke betinget af den endelige pris.

Sådan foregår det i de sider, jeg i hvert fald har kendskab til (henttilbud.dk, 3byggetilbud.dk, agera.dk m.fl.).

Det svære for RFQ-tjenesten er at prissætte opgaven korrekt, så leverandøren og RFQ-tjenesten tjener penge og er glade. 

Fra Odense
Tilmeldt 22. Jan 08
Indlæg ialt: 143
Fra  www.netværkfyn.dk Skrevet kl. 23:36

Når et værksted afslutter en opgave,ved autobuthler "det er påkrævet" skal faktura vedhæftes, her bliver kunden også spurgt til endeligt beløb som kontrol.Års abonnoment er ca. 10.000kr plus 5 procent af hver faktura.

Deres it system er rigtigt smart og avanceret.

Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 336
Skrevet kl. 12:21

Super med nogen brugbare svar, så skal jeg ikke gå og bryde min hjern med det hehe :-)

Mvh.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)