det kommer helt an på din case og hvordan du sælger dig selv til speditøren. Så Nej, du kan ikke altid sige at de små er billigere, og skal man levere til private er det Mega vigtigt du vælger rigtig, for er der kun få der ude der kan finde ud af, specielt mht service.
og skal man levere til private er det Mega vigtigt du vælger rigtig, for er der kun få der ude der kan finde ud af, specielt mht service.
Det kan jeg sagtens følge. Kunsten er at finde lige præcist dét (eller de) firma(er).
Nu er Kina og Japan kun nævnt som eksempler. Skrækseminariet vil jo være en være en kænguruavler 400 nord for Ayers Rock, der bestiller et sæt røgede elgnosser, eller at guvernøren på Tristan da Cunha ønsker at svælge i marinerede kålroeblade. Øen ligger 2.779 km fra nærmeste fastland (Sydafrika) og blandt de 270 fastboende er der kun 7 forskellige efternavne i brug. Lidt af en udforrdring for FedEx, må man sige
du kan jo også gå ind og se hvem dine konkurrenter benytter, ved at lure lidt på deres hjemmesider :)
Det var noget af det første jeg gjorde. De har vidt forskellige løsninger, men fælles for dem er, at de kun sender een eller to gange om ugen og tager sig godt betalt for det..
En pakke på 5 kg til Osaka i Japan koster 3-4.000 kr. med FedEx, UPS o.a.
5 stk. ens pakker i samme størrelse som ovenstående på pakke.dk: 1.679 kr.
Leveringstiden er i alle tilfælde 2-4 dage.
Hvor er fælden?
Jeg skrev til dem:
En pakke til Osaka, Japan, koster 3-4.000 kr. med FedEx, UPS og andre. Hos jer kan jeg sende 5 pakker af samme størrelse samme sted hen og med samme leveringstid for 1.679 kr. Er i da gået fra forstanden i sommervarmen, eller er der noget om snakken? Det lyder helt utroligt.
De svarede:
Hej Xxxx Nej den er god nok… de ryger med Fedex derud… ;-)