Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Effekt af organiske søgeords-placeringer?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Helsingør
Tilmeldt 4. Oct 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg overvejer at investere mere i (hjælp til) SEO men er i tvivl om det kan betale sig. For hvad er effekten af at forbedre en organisk placering nederst på side 1 til toppen af side 1 - altså hvad er 'click through rate' og hvor meget forbedres den ved at komme højere op? Og hvilken klikrate kan man forvente ved side 2 placeringer? 

Kan man tillade sig at bruge værdierne fra Adwords til at anslå ovenstående for den organiske trafik? Eller kan Google Analytics hjælpe med svarene?

Håber nogen af jer kan hjælp på vej.

Hilsen 

Klaus

Fra Aalborg
Tilmeldt 12. Nov 12
Indlæg ialt: 156
Fra  Siino Skrevet kl. 11:04
Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Jan 13
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 11:04

CDKeypriser.dk - Find de bedste priser på dit næste computerspil. 

Tilmeldt 25. Dec 06
Indlæg ialt: 396
Fra  NDXmedia Skrevet kl. 11:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Klaus

Ligesom de andre indlæg har jeg også samme link til hvilken betydning det spiller - dog er alle søgeord ikke ens og der kan være større forskel. Tjek din webmaster tool for din egen CTR og sammenlign den med de andres link til CTR listen.

Og husk nu at SEO optimer mod søgeord der skaber salg og ikke søgeord, der er mange søgninger efter. Det giver det bedste afkast:)

Mvh

Leger med  affiliate på Tilhusoghave.dk.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 29. Nov 11
Indlæg ialt: 32
Fra  Citona Skrevet kl. 17:21

Hej Klaus

Adwords er et fantastisk værktøj til at teste dine søgeord i. Hvis du allerede har en masse data liggende og har haft opsat konverteringssporing, så kan du lynhurtigt se hvilke søgeord der genererer trafik og er lukrative i forhold til at konvertere på dine mål på hjemmesiden.

Søgeord der fungerer godt kan du vælge at optimere imod i forhold til SEO med henblik på at skabe synlighed i de organiske resultater. Det vil helt klart være side 1 du skal findes på og jo højere du kommer op, jo højere CTR. Men husk også at arbejde med dine siders titler og meta beskrivelser med henblik på at få et ekstra CTR-boost over konkurrenterne! Der er iøvrigt mange områder der kan tweekes på indenfor SEO. :-)

Fra 8600 Silkeborg
Tilmeldt 12. Jun 10
Indlæg ialt: 1458
Fra  Firm 2 Halfdan Timm ApS Skrevet kl. 09:21

Det er efterhånden farligt at måle SEO-effekten alene på ens primære keywords.

Flere og flere danskere benytter long tails i deres søgninger. I takt med, at der kommer flere resultater og flere gode sider indekseret, er det muligt at være mere specifik i deres søgninger.

Folk søger ikke på "revisor" længere. De søger på "billig revisor årsopgørelse vestjylland" i stedet. Det betyder, at din investering i SEO kommer mange flere gange igen, når du medregner det stigende antal long tail søgninger. Det kan jeg se på mit site Revisorpilot.dk.

Og dem får du ved bare helt generelt at have det stærkeste site med den bedste SEO. ;-)

Blot en hurtig note. Long tails er, i min erfaring, mere værd end de tunge søgeord, da folk her er specifikke og klar til at rykke, købe. De tunge søgeord er ofte præget af informationssøgere. 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)