Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-handel med fødevarer

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 07:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en ide om at det må være muligt at sælge f.eks. danske/skandinaviske fødevarespecialiteter worldwide, men her løber jeg jo ind i nogle aspekter der ikke er relevante for mange andre varer, f.eks. temperaturfølsomhed, holdbarhed o.s.v. Som jeg ser det, uden dog (endnu) at have spurgt myndigheder, producenter m.fl., falder det i (mindst) fire dele:

1. Emballering

2. Forsendelseslokaler

3. Transport til modtager

4. Modtagerlandets lovgivning

1. Hvis en fersk stenbidderpølse eller en pakke uroksesmør skal pakkes ind, så især varme ikke ødelægger/forringer varen undervejs, bør den jo emballeres på en særlig måde, men hvordan?

Ad 2. Med mindre jeg indgår aftaler om pakning og forsendelse i fabrikantens godkendte lokaler, skal jeg selv have godkendte lagerrum. Vedrørende kravene til disse, vil jeg vel kunne få fyldestgørende oplysninger hos Fødevarestyrelsen?

3. Hvordan finder man ud af hvor mange dage der går, før en pakke fra Danmark når frem til modtageren i Pretoria? Er der nogle af de globale distributionsfirmaer (DHL, TNT o.a.) der har en form for garanti for dette?

Kan det tænkes at f.eks. Sydafrika har en lovgivning der stille særlige krav til importerede fødevarer? ja, det kan sagtens tænkes, men det er jo nærmest uoverkommeligt at undersøge alverdens landes jura. Hvordan tackler man den?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:07

Ideen er indlysende god, så Axelborg burde været interesseret i at støtte med viden og kapital.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:22

Advokat Jacob Berner Rue:
Ideen er indlysende god, så Axelborg burde været interesseret i at støtte med viden og kapital.
Klask, sagde det så! Jeg har vist skudt mig selv i janteloven, for så højt havde jeg ikke tænkt. Men hvorfor ikke? »Think big«, som de siger henne i Nørre Amerika.

Er ideen virkelig så god, at jeg slet ikke skulle have afsløret den her? Tjah, nu må vi jo se hvem der kommer først Confused

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)