Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeres erfaring med nyhedsbreve - bureau eller gør det selv?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Jul 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

På min arbejdsplads står vi mellem at blive hos det bureau, som vi sender nyhedsbreve gennem i dag eller skifte over til at bruge eks. Mailchimp, Ubivox el. lign. Jeg har svært ved at finde argumenter for at vælge bureau eller selv stå for det hele.

I dag laver bureauet vores templates, og vi sender ud gennem deres system, men vi laver selv indholdet. Deres system er baseret på en kendt udsendelsesplatform, men i en udgave de selv har videreudviklet på. Den udgave er noget forældet og svær at arbejde i ift. hvis vi selv vil ændre i templates, eksportere eller importere kontaker, lave dobbelt opt-in osv. Vi er et lille firma og sender ud til 10000 kunder cirka én gang per måned.

Mit spørgsmål er:

Hvad er argumentet for at bruge et bureau i modsætning til selv at varetage det hele på Ubivox eller lign.? Det koster jo penge hver gang, der bare skal laves den mindste ændring i templates o.lign.. Får man bedre visning i de forskellige emailklienter, bedre sikring af at man ikke opfattes som spam eller???

Med venlig hilsen

En nybegynder i email-marketing

Fra Sydsjælland
Tilmeldt 17. Jun 13
Indlæg ialt: 240
Fra  Jens Stolt photography Skrevet kl. 12:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hvis I kan selv, er der da ingen grund til at betale andre for det.

Men du spørger jo også, om der er noget du ikke ved, altså om de muligvis er bedre til at distribuere.

Jamen det kan du vel finde ud af? Du kan da fx ringe til et par af modtagerne af brevet, og dels høre hvad de synes, og hvordan de modtager det, og om der er noget, de savner?

Det er altid en god ting at konfrontere sig med modtagerne af ens udgydelser. De siger tit interessante ting som: "Hvorfor skriver I ikke om det, der er vigtigt?"- og det kan være helt uventede ting, som at "Det er træs at vi altid skal flytte mærkaterne, når I ligeså godt kunne have sat dem på den anden side"

www.jensstolt.dk

jps@jensstolt.dk

Tilmeldt 11. Jan 12
Indlæg ialt: 836
Skrevet kl. 13:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hvis i står for alt ndhold vil jeg mene i ligesågodt kan lave det hele selv.
1 Det er langt billigere
2 i et moderne nyhedsbrevsystem med drag and drop editor er det meget nemt at lave template opsætningen selv, i behøver ikke at være HTML eksperter.
3 I kan selv checke statistik
4 I kan selv lave opfølgningsflow/autoresponders afhængig af hvad kunden foretager sig
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 18. May 13
Indlæg ialt: 50
Fra  www.e-cigaret-butik.dk Skrevet kl. 13:33

Syns I skal varetage det selv... De systemer man kan bruge til at varetage det selv er langt længere fremme end det de fleste bureauer ligger inde med...

Derfor kan i lige så godt sætte det op selv, når nu i skriver alt content selv...

Bestil din e-cigaret hos e-cigaret-butik og få super gode tilbud på både e-cigaretter og e-juice.

Fra København
Tilmeldt 1. Apr 12
Indlæg ialt: 316
Fra  Wyrd Writings Skrevet kl. 14:08

Jeg plejer at sige at ting koster tid eller penge ;) Så hvis man selv har lidt tid -og det lyder det til I har, med et enkelt nyhedsbrev om måneden -så brug den, i stedet for at betale jer fra det. Jeg varetager nyhedsbreve for nogle af mine kunder, men det er fordi de enten ikke har flair for at bruge udsendingssystemet, og derfor bruger enormt langt tid på det, som de kunne bruge til at være gode til at gøre det de nu gør, eller fordi de ganske enkelt er så travle at det ikke synes de har tid og lyst til at sidde og fedte med nyhedsbreve :)

Så jeg er enig i at i sagtens kan gøre det selv. Med mindre i føler at det er en svær opgave. Sådan har jeg det fx personligt med bogføring og regnskab. Jeg fatter det slet ikke, og det tager mig uendeligt langt tid, så derfor betaler jeg min dygtige revisor for at stå for det hele :) Og selvom det koster lidt så gi'r det mening i det lange løb.

Wyrd.dk -Be Wyrd if Ya Wanna

Blogging * Artikler * Presse/PR * Kommunikation * Social media mangement * Kurser *

Fra Sydsjælland
Tilmeldt 17. Jun 13
Fra  Jens Stolt photography Skrevet kl. 14:59

Jeg har skrevet en del nyhedsbreve for eller i diverse organisationer.

Og jeg vil sige, at det er en af de vigtigste ting overhovedet and have styr på.

Der er rigtig mange muligheder for at styre informationsstrømmen via nyhedsbreve og rigtig mange muligheder for at vinkle historien.

Nyhedsbreve er simpelthen et vigtigt ledelsesværktøj.

www.jensstolt.dk

jps@jensstolt.dk

Fra Sydsjælland
Tilmeldt 17. Jun 13
Fra  Jens Stolt photography Skrevet kl. 15:01

en sjov detalje:

man binder hoved og bisætninger sammen med som, at eller og.

men når man bruger MEN, opstår mulighederne.

Der kan være en million til forskel på at bruge at og men.

www.jensstolt.dk

jps@jensstolt.dk

Tilmeldt 17. Jul 13
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:55

Tak For jeres svar. Nu føler jeg, at jeg bedre kan træffe den rigtige beslutning. Det ser ud til, at jeg skal "investere" tid i stedet for penge og gøre det selv.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)