Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Binavn(e)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Thorsø
Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 127
Fra  Smart Charge Skrevet kl. 20:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i gang med at opstarte endnu en virksomhed og står pt. med det evige start problem… et godt firma navn!

 

Jeg har fundet på et par som jeg syntes er ret gode, og domænerne er ledige. MEN når man slår disse navne op på virk.dk så ser jeg at andre virksomheder har taget disse navne som Binavn(e)

Betyder dette så, at jeg skal finde på noget andet?.. eller hvordan virker den her binavne lov, når det handler om mig der gerne vil benytte en anden virksomheds binavn, som mit hoved navn?

 

 

Mvh

Thomas

Smart Charge - en nytænkende og fornøden service

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville klart holde mig fra dem. Der KAN være registrerede binavne som man ville kunne vinde hævd mod hvis de aldrig har været anvendt til noget som helst og ikke i sig selv hænger sammen med virksomheden - altså bare er registrerede uden nogensinde at ha været anvendt, men det er en svær kamp, og du må regne med, at de fleste registrerede binavne vil kunne vise berettigelsen lige så godt OG bedre end nu som helt ny der registrerer dem - så jeg ville lede videre til noget der ikke var registreret som hoved eller binavn eller brugt i et på nogen måde aktivt domæne

Overordnet set mener jeg også din registrering vil blive afbrudt, hvis dit navn er identisk med et allerede registreret hoved eller binavn.

Det er nok nemmere nu at lede efter noget unikt - men ellers så kontakt en advokat med speciale i navneregistreringer, med det helt konkrete og få bedømmelse af muligheden, måske med små ændringer - så får du jo en konkret bedømmelse

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vipperød
Tilmeldt 9. Sep 11
Indlæg ialt: 17
Fra  Quetec Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har et binavn til min virksomhed som ikke bliver brugt, det var revisoren der anbefalede at det skulle registres, for netop at forhindre andre i at bruge det..

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

køb dem eller hold dig fra dem - ellers kan du se frem til en hel del omkostningskrævende

ballade

Fra Thorsø
Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 127
Fra  Smart Charge Skrevet kl. 12:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for klare udmeldinger :D 

Det med at købe bliver holder jeg mig fra. Jeg har nu fundet et par andre navne som også er interessante, der skal bare lige vælges et i samarbejde med partneren.  

Smart Charge - en nytænkende og fornøden service

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)