Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Annoncere på facebook for amerikansk musikanmelder-website...Kan det betale sig, og hvad vil det koste mig?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg lancerede for bare nogle få måneder siden et amerikansk musikanmelder-website. Derfor befinder jeg mig naturligvis på et meget tidligt stadie i udviklingen af min side og vil derfor ikke bruge en masse tid, energi og ikke mindst penge på at promovere siden, før der er meget mere indhold på den.

Jeg håber dog, at jeg bliver hurtigere og hurtigere til at skrive såvel anmeldelser som blogindlæg, så jeg planlæger, at jeg senest lige på den anden side af årsskiftet vil gøre en ekstra indsats for at skabe opmærksomhed om Volt & Volume. I den forbindelse overvejer jeg at annoncere på facebook, men det kunne være både interessant og spændende at høre om andre Aminoers erfaringer hermed og også gerne få nogle gode råd med på vejen.

Kunne det betale sig for dig? Hvad skal man regne med i form af et dagligt budget?

Og hvis du har rigtig meget forstand på facebook-annoncering i al almindelighed, tror du så, at det vil kunne betale sig for en side som Volt & Volume?

Håber på god feedback!

De bedste hilsner

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Trækker lige tråden om i håb om, at der er nogen, der har lyst til at dele deres erfaringer med annoncering på facebook.

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Kalundborg
Tilmeldt 19. Dec 09
Indlæg ialt: 858
Fra  Knockout Marketing Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Jeg ser klart potentiale for Volt & Volume på Facebook - især fordi det hele foregår på engelsk.

Det åbner store muligheder som vi ikke rigtigt har herhjemme endnu i samme omfang, med annoncering målrettet interesser.

Hvis vi f.eks. tager udgangspunkt i historier omhandlende Daft Punk, så kan du målrette til 2.6 mio. mennesker som er blevet lagt i den gruppe baseret på deres aktiviteter, alene i USA. 

Udvider vi søgningen til også at omfatte United Kingdom, så lander tallet på 3.2 mio.

Endnu et eksempel kunne være en større nyhed du målretter interessegruppen "Country music", der rammer vi med de to områder 18.2 mio. mennesker i alderen 13-65 år.

Herfra kan vi så indsnævre målgruppen yderligere, hvis der f.eks. er tale om en gruppe som havde deres storhedstid i 80'erne vil historien måske være mest relevant for mænd og kvinder i alderen 40+

Stod jeg i dine sko, ville jeg opbygge en side på Facebook via ovenstående formel med sponsorerede teaser-historier i nyhedsstrømmen og lede trafikken videre ind på hjemmesiden.

Held og lykke med projektet :-)

Få 3 tilbud fra lokale ejendomsmæglere på formidlingen af dine erhvervslokaler (gælder også privat bolig)

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 10:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael.

Mange tak for svar. Kan du ikke fortælle mig, hvordan man kan se, hvor mange fans af eksempelvis Daft Punk, der kommer fra USA. Selve deres facebook-side viser jo det samlede antal facebook-fans fra hele verden.

Min facebook-side (https://www.facebook.com/voltandvolume?ref=hl) viser mig en knap, der hedder "Få flere fans". Her kan jeg så vælge et dagligt budget og målrette efter aldersgruppe og land. Men hvor stort et budget vil du mene, at jeg skal forvente af afsætte dagligt for at opnå en betydelig effekt?

Skulle jo gerne op og få så mange besøgende, at jeg begynder at tjene fornuftige/gode penge på min side :-)

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen, der vil fortælle om deres egne erfaringer? Fik du mange flere facebook-likes og resulterede det i flere salg på dit website? Kunne det betale sig rent økonomisk?

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)