Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bog om "Hvad der gik galt" søges.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Hemmet
Tilmeldt 21. Oct 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

I stedet for bøger om de få iværksætter der har stor succes, kunne jeg godt tænke mig at læse en bog om alle de virksomheder det går galt for.

Findes det ?

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 21:58
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Det gør der da, der er i hvert fald en bog som Brand Failures: the truth about the 100 biggest marketing mistakes, som fortæller om beslutninger og udtalelser der har været med til at knække virksomheder. Det hele udlægges som marketingbeslutninger, men meget af det er ledelsesbeslutninger der ender anderledes end beregnet. Her kan du blandt andet læse om New Coke, smykkefirmaet der går konkurs på grund af en enkelt udtalelse fra chefen med mere. En herlig bog som jeg i sin tid lånte på Odense bibliotek og hurtigt kværnede.

Og mener også at der udkom en bog om avisen "Dagen", mener den hedder "Ingen kender dage", om virksomhedens nedtur. Men har aldrig læst den,

Og når vi er ved virksomheder der ikke når at komme i gang for alvor så er der en der hedder BooHoo om Boo.com der var udset til at blive en af internettets største successer, men som brændte penge af hurtigere end sheiker i premier league, og derfor gik på røven med et brag. En spændende beretning fra dotcom dagene før boblen, hold kæft det var vildt hvor mange penge der kunne samles, og et setup de byggede op fra starten.

De to af bøgerne er godt nok på engelsk, men hvis du kan klare det, så kan de nok findes okay billigt på amazon.co.uk

Fra København K
Tilmeldt 28. Jan 13
Indlæg ialt: 155
Fra  Clovermetrics Skrevet kl. 23:41

Hej Christian,

Der findes også en dansk bog med danske virksomheder.

"Ansvaret der blev væk" fra Børsens Forlag dækker så vidt jeg husker en række erhvervsskandaler i Danmark gennem tiden, både de politiske konsekvenser, samt de menneskelige. Jeg husker ikke så meget fra den, og jeg kan ikke finde den på min reol mere, men jeg kan huske at Nordisk Fjer blev gennemgået i den, med lige så meget plads som de andre.

Som du nok kan se er det ikke en bog om iværksættere hvor det gik galt, men derimod rigtig store stolte danske firmaer, som af den ene eller den anden grund ikke klarede den.

Da bogen er udsolgt fra forlaget skal du til antikvariat for at finde det, prøv evt. det her link:

http://www.antikvarisk.dk/index.php?c=320&p=6040

Venligst,
bjarke 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)