Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Magento - nyt open source enterprice shopping system på vej...

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Hinnerup
Tilmeldt 30. Apr 08
Indlæg ialt: 226
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Har kort lige kigget funktionslisten igennem, hvor stor er forskellen på Magento og Zencart???

Ser umiddelbart ud til at zencarts funktionsliste er meget den samme som magento????

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 19:39

Daniel Duvald:

...... et dansk community omkring systemet på www.nethandel.info

Linket virker ikke......

Hilsen Morten

Fra Århus
Tilmeldt 26. Aug 06
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 22:52

Hej

Jeg er meget lun på at overflytte en shop fra OsCommerce til Magento. Har i kendskab til nogen (danske) shops der er kørende på Magento nu?

Hilsen Louise E

Fra Kerteminde
Tilmeldt 15. Aug 08
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 10:46

Er også lidt interesseret i om der er nogle danske shops på dette system?

Tilmeldt 27. Sep 07
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 11:12

yderst spændende tråd.

Hvis det virkelig er så godt, så er der alligevel en del penge at spare.  Men SEO osv. skal bestemt også være i top.  

Er der ikke nogle SEO-mennesker herinde som ved noget om Magento?

Få overspillet din video til dvd hos www.medieland.dk

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 11:21

Din Computerhjælp:
Hvis det virkelig er så godt

Systemet er et af de stærkeste open source systemer jeg længe har set. Bag systemet er der en professionelt virksomhed som konstant udvikler på det. Samtidig har de været gode til at adskile brugerudvikling og core udvikling. 

Men som med så mange andre ting så er der også en bagside af medaljonen. Systemet er for det første meget tungt, det kan ikke kører ordenligt på de små webhoteller, og teamet bag anbefaler faktisk en dedikeret server til driften af shoppen. Hvilket alt andet end lige vil øge den månedlige udgift i forhold til andre systemer.

Der findes dog webhoteller det kan køres på, og så længe man ikke har mange tusinde produkter og mange tusinde kunder om dagen så kan det godt lade sig gøre. 

Din Computerhjælp:
Er der ikke nogle SEO-mennesker herinde som ved noget om Magento?

Magento teamet skrev i starten at deres system var 100% SEO venligt, hvilket de hurtigt fik tæsk for. Ligesom med alle andre systemer jeg har set så er det ikke 100% SEO venligt, der har i starten været nogle ret store fejl omkring dublicate content, og problemerne er ikke helt løst endnu. Du kan dog godt sætte det op til ikke at have så meget dublicate content.

Udover det så er systemet ret SEO venligt, der er indtækt H tags, flot ren kode, unikke title og metatags og andre finesser der gør den tekniske SEO del ganske god. 

Til dem der overvejer at skifte fra Oscommerce til magento, så findes der et modul til dette - Men forvent en del timers arbejde i at ændre, tjekke og redigere de produkter der bliver importeret over. Især hvis man benytter sig af attributter.

Jeg kender desværre ikke til nogle danske webshops der drives af en magento endnu, men mange store internationale shops er gået over til magento. Det jeg ser er, at det er ganske få der anvender magentoen som den er, men de fleste virksomheder benytter grundbasen i magentoen der er stærk, og udviklingsvenlig og så tilpasser til deres egne behov. 

Tilmeldt 30. Nov 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 15:32

Jeg mener denne kører på magento http://www.elmshop.dk/bo

Fra København
Tilmeldt 19. Jun 07
Indlæg ialt: 560
Skrevet kl. 15:46

Lækkert og frækt!

Men hvad er deres forretningsmodel så?

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 17:18

.... jeg har også en Magentoshop på vej. Men der går lige lidt tid før den er oppe og køre.

Det koster selvfølgeligt lidt at få den udviklet, men de penge er relativt hurtigt tjent ind igen, da de månedlige omkostninger er meget lavere. Det skyldes primært at mange af de moduler man kan tilkøbe i fx. DanDomain - de følger gratis med i Magento. Heriblandt kan jeg nævne at det fx. er muligt at have shoppen i 2 sprogversioner med MAgento. Hos DanDomain koster deres sprogpakke kr. 199,- pr måned.

Dem der er interesseret kan se en sammenligning af Magento & DanDomain her

Hilsen Morten

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)