Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

KPI´er - Grafisk oversigt fra Excelark.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra København K
Tilmeldt 28. Jan 13
Indlæg ialt: 155
Fra  Clovermetrics Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg søger lidt Excel / Programmeringsassistance.

Jeg trækker dagligt et regneark med statistikker på medarbejdernes performance med en masse KPI´er. Disse KPI´er skal vises grafisk for at vi kan danne os et hurtigere og nemme overblik over medarbejdere og deres arbejdsresultater.

Regnearkene består af 166 kolonner med data, samt 12 (som maks. pt.) kolonner med medarbejdernavne.

Data i kolonerne er alle tal, fordelt som heltal, kommatal, procenter samt arbejdstid (Excel tidsformat).

Jeg kan godt trække data for en længere periode og få præsenteret grafisk i Excel ved hjælp af Pivot/Data tabs, men når jeg skal bruge data fra flere ark begynder det at knibe, specielt når der kommer et nyt ark hver dag vi arbejder.

Jeg vil gerne høre om nogen kan hjælpe med at finde en fornuftig måde at samle disse data i en database, og derefter lave grafisk oversigt (f.eks. ved at benytte JavaScript visualiseringsværktøjer eller lign.)

Hvis du har spørgsmål eller ikke helt forstår hvad jeg mener, så skriv gerne her, eller PM, så svarer jeg gerne eller sender prøvedata.

Håber der sidder nogen derude som syntes at det kunne være interessant at prøve at arbejde med.

Venligst,
Bjarke Mønsted

Fra 7840 Højslev
Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 282
Fra  Supertekst Skrevet kl. 20:50

Hej Bjarne Mønsted

Arbejder udelukkende med udvikling af systemer / programmering i Microsoft Office p.t. 2007. Som programmeringsværktøj anvendes VBA (Visual Basic for Application, som er integreret i Office).

En database kunne så være I Access - og grafik kunne præsenteres i Excel. Se evt. www.supertekst-it.dk

Mvh
Peter Braagaard

Fra København K
Tilmeldt 28. Jan 13
Indlæg ialt: 155
Fra  Clovermetrics Skrevet kl. 21:47

Hej Peter,

Mange tak for svaret. Jeg har kigget på din side, og der er beskrivelse af dine referencer, blandt andet til et konsulentfirma hvor der laves grafik for benchmarks. Er det muligt at se et eksempel på grafikken?

Jeg har tidligere kigget på følgende Javascript charts som jeg mener er godt egnede til KPI/Benchmarks hvis de kombineres korrekt:
http://www.jscharts.com
http://www.highcharts.com
men de kræver begge data i deres eget format, og det passer ikke umiddelbart med f.eks. Excel eller direkte CSV udtræk. Desuden er der stadig problemet (for mig) med at data kommer i en daglig ny fil.

/bjarKe

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 22:02

Hej Bjarke,

Det kan sagtens løses i excel med VBA. Jeg har efterhånden lavet adskillige beregninger af KPI'er og rapporter, så vil sagtens kunne løse opgaven.

Såfremt det har interesse, så fang mig på jacobbecker(at)jacobbecker.dk  

Fra 7840 Højslev
Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 282
Fra  Supertekst Skrevet kl. 23:31

Hej Bjarke

Selv tak. Har kontaktet det pågældende konsulentfirma vedr. grafikken. Hvis du fortsat er interesseret i at se en prøve herpå - så giv venligst signal.

Vedr. formatet, som du nævner, hvordan skal dette se ud?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)