Jeg vil ligesom "Igang" sige at for at vurdere noget som helst skal du regne baglæns i forhold til konvertering. Nu ved jeg ikke hvad det er for produkter, men hvis vi er konservative og regner med en konvertering på 2 % og du vil du skal bruge 6000 ordrer på at sælge 10000 enheder (nogle køber måske 2 eller 3 produkter på en ordre), så hedder udregningen 6000/0,02 = 300.000 besøgende Du skal altså skaffe 300.000 besøgende, i dette regnestykke, for at sælge 10000 enheder. Det springende punkt i hele ligningen er hvad du betaler pr. besøgende i snit. Hvis du kan nøjes med at betale 33 øre pr. besøgende (nok for optimistisk, med mindre du skriver en pressemeddeleser der kommer rundt i alle landets medier) skal du så ca. bruge 100.000 kr. til markedsføring. Men husk der kan være ting i mit opstillede regnestykke der ikke passer, måske jeg er for konservativ, så hvis du skal sidde og regne på det, kan du jo lege lidt med tallene. Hvad er planen med markedsføring? |