Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IMPORT FRA GUATEMALA

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jun 13
Indlæg ialt: 25
Fra  Pura Utz Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer. 

Det er mit første indlæg her, og jeg vil vente med spænding på jeres (forhåbentlige) respons :)

Jeg skal starte egen virksomhed, hvor jeg skal importere håndværk - primært tekstiler i form af tæpper, puder og skind til boligen. Tingene produceres af mayaindianske kvinder, og når du køber et produkt hos min virksomhed, vil du også kende historien bag det, da en stor del af konceptet er 'storytelling'. Ideen er baseret på en form for kombination af sponsorat og fairtrade. Nå, men nok om det!

Det som jeg egentlig bekymrer mig for er, hvor meget jeg ville skulle betale i moms og told ved import!? Min plan er, at skulle afsted d.1 oktober. Jeg vil gerne købe et stort lager ind, og har allerede en kontakt som kan hjælpe med forskellige shipping muligheder. Jeg har bare brug for at vide sådan cirka hvad jeg skal regne med at betale i moms og told. Beregnes det udfra beløbet jeg har købt ind for, vægt eller den forventede salgspris? Det er måske let tilgængelig viden for nogle af jer - men jeg er fuldstændig grøn på det her område. Desuden sidder jeg i Norge lige nu, og har derfor ikke mulighed for at tage en snak med SKAT. :)

Håber der er en venlig sjæl som kan hjælpe!

Vh Anna

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12872
Skrevet kl. 22:11

Told beregnes udfra varens pris + transportomkostningerne til EU

Det er umuligt at svare på hvad toldsatsen på dine vare er, da det afhænger af vares art / materialer samt oprindelsesland.  Moms betales ikke ved import men indregnes i dit momsregnskab.

En forudsætning for import er at du er moms samt importør registreret.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 21. Jun 13
Fra  Pura Utz Skrevet kl. 22:17

TAK Ravn! :)

Så hvis jeg køber ind for 50.000,- og betaler 10.000 for transport - så beregnes det ud fra det? Ved du hvor meget? (en procentdel..)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47165
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:33

Ingen kan sige spor om tolden uden at kende den præcise told kode - som er helt individuel - du kan læse lidt her om BASIS VIDEN OM IMPORT

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Jun 13
Fra  Pura Utz Skrevet kl. 22:43

TAK! :)

Tilmeldt 15. Aug 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 00:55
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej 

Lyder som en go idé. Noget du nok også skal sætte en hel del tid af til er at udfylde import og eksport papir. Det kan være en meget kompliceret omgang. Der er nogle gange mærkelig krav om dokumenter skal udfyldes på skrivemaskine og andre mærkværdigheder. Kender ikke selv forholdene vedr. import fra Guatemala, men måske nogen her går?

vh

Jens

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)