Den affaldsafgift der så dagens lys for nogle år tilbage - eksistere den stadig? For jeg er måske ikke lige interesseret i at få en regning på 4000, her i opstarts fasen.
Jeg kan forstå der er nogen der er blevet fritaget for den?
Den affaldsafgift der så dagens lys for nogle år tilbage - eksistere den stadig? For jeg er måske ikke lige interesseret i at få en regning på 4000, her i opstarts fasen.
Jeg kan forstå der er nogen der er blevet fritaget for den?
Jeg har haft en lille virksomhed i snart to år i København, og jeg er ikke blevet afkrævet affaldsgebyr eller lignende. Har dog ikke skulle på genbrugsstationen med affald, da det er minimalt, hvad jeg genererer.
dels har jeg endnu aldrig hørt om årsafgifter på over 1000 kr - dels er der normalt absolut mulighed for fritagelse hvis man er enkeltmands virksomhed hjemmefra - dels er der ret høj oms. grænse før man skal med og dels er man ikke med år 1 - så det er fint at protestere mod den type afgifter men det skal ikke være afgørende for om man vil starte med beløb i den str. orden ring til den lokale kommune da det er kommunalt administreret hvis det er et key issue - det er individuelt fra kommune til kommune og de kan svare på email eller telefon konkret og hurtigt vh
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg er lige startet op og opgiver blot min indkomst som B-indkomst på min selvangivelse, for så kommer jeg ikke i klemme. Hvis ikke du tilnærmelsesvis forventer at ramme de 50.000 kr. det første år, ville jeg ikke lade mig registrere, medmindre du hat nogle udgifter, du gerne vil kunne trække fra.
selv som ikke registreret kan du hvis du driver det som "virksomhed" godt trække de helt direkte udgifter fra Linda - vareforbrug - eller hvis du betaler for en hjemmeside kun til det formål at skabe indtægten - så før normalt regnskab og opgiv overskud til skat - men god ide at løbende sikre noget indbetaling - det tror jeg mange vil ha det godt med når året er gået Venlig hilsen
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
du må sælge uden moms op til det punkt hvor du forventer at komme til at omsætte for 50.000 kr på 12 mdr i træk se: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html Du skal jo så tænke på, at du heller ikke kan trække moms fra dine firmaudgifter - men ja du må sælge som beskrevet i linket. Husk det ikke er først 50.000 uden moms og så registrere, det er ikke en bundgrænse. Kunne du har forudset over 50000 kr på 12 mdr i omsætning skal du af med moms også af det du solgte inden du registrerede og bod på samme beløb
Der kan være affaldsafgift men små enmandsvirksomheder med lav omsætning vil normalt kunne søge fritagelse. Det er kommunen der administrerer som du må høre din specifikke kommune. Vi taler om under 1000 kr og ikke år 1 og normalt vil der kunne dispenseres hvis ikke du omsætter ret meget, og gør du vil det ikke vælte læsset
Ellers er der kun at pege på, at du i alle fald skal føre regnskab og opgive dit overskud til skat - som virksomhed kunne en del regler om repræsentation og fxxxx og hans pumpestok og indberette moms - normalt kvartalsvis. Du kan givet klare det eller du kan få en ekstern til at hjælpe for nogle få hundrede kroner om måneden i begyndelse hvis du har få bilag og er usikker Du kan behøve regnskabprogram som kan fås fra 0 kr og til ca 100 kr om måneden vh
Mange tak for svar. Jeg anede slet ikke, man kunne trække udgifter fra, når man ikke er registreret. Jeg fører naturligvis udførligt regnskab, da jeg på sigt forventer at skulle momsregistreres. Kan man også trække udgifter fra ift. transport i egen bil, hvis man er ude på kundebesøg? I så tilfælde hvordan gør man det?