Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop - Nu vil jeg igang

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Sep 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 18:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Har i længere tid ønsket at starte min egen webshop, og har netop fået det sidste skub til at kaste mig ud i det ved at høre på nogen af Martin Thorborgs udtalelser (tak til ham.).

Jeg har dog en række spørgsmål som jeg mangler svar på inden jeg tør kaste mig ud i det, så håber nogen af jer kloge Amino'er kan hjælpe mig.

1. Jeg har en idé om hvilke produkter jeg vil sælge, men er der nogen produkt-type som somregel er relativ billig at starte en webshop med? Jeg ser på dette som et hobby-projekt og det skal først og fremmest benyttes til at give mig erfaring.

2.Jeg har kigget på Dandomain, men kan ikke finde frem til et konkret pakketilbud på en webshop med domæne + det andet. Er Dandomain det rigtige sted at købe sin webshop hsos hvis man er nybegynder, ikke har den store forstand på HTML og ikke ønsker at ofre mange penge på det?

3. Er det klogt at benytte sig af at bestille vare efter ordre i opstartsfasen eller bør man have et varelager og dermed formindske ventetiden? (Hvis der er nogen som har erfaring med det)

På forhånd tak

Fra Aarhus C
Tilmeldt 24. Apr 10
Indlæg ialt: 82
Fra  CEPTIV APS Skrevet kl. 19:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg synes ikke du skal betale 300 kr. pr. måned for at have en webshop hos DanDomain. Du kan få en velfungerende webshop system uden at skulle af med en fast månedlig pris.

Mit forslag til Webshop:

1. Find en god webhotel (Eksempelvis https://www.unoeuro.com/)

2. Find en god WEBSHOP CMS. (Eksempelvis http://www.prestashop.com/) Prestashop er yderst brugervenligt og det er jeg sikker på du nemt kan lære at administrer.

3. Få hjælp til at få shoppen installeret. (Det kan jeg hjælpe dig med for kun 600 kr. eksklusivt moms)

4. Arbejd med standard template, find et færdig template der passer til din målgruppe eller få en hjemmeside designer til at udvikle et unikt webshop design til dig.

Mit forslag til valg af produkt.

Jeg kan forstå at du er omkostningsfokuseret, derfor vil jeg forslå at du overvejer om dropshipping kunne være en god ting at starte med. Dropshipping er et koncept hvor din leverandør sender dine produkter. Det giver dig en mulighed for et bredt sortiment på webshop uden at du skal til at investere i et større varelager og større parti produkter.

Fordelen kan man sige er:

1. Små til ingen økonomiske risici.  

2. Ingen varelager administrering.

3. Mulighed for udvidet sortiment.

Ulemperne:

1. Typisk lidt længere leveringstider pr. ordre

2. Højere indkøbspriser / laverer avance.

På sigt kan man begynde at indkøb partier af de produkter der sælger bedst på din webshop og dermed give dem en bedre leveringstid og få en bedre avance for de produkter.

Der er mere viden at hente om dropshipping. Du kan eventuelt google eller læse mere om det her på Amino.

Hvis du har spørgsmål kan du altid skrive til mig på Skype (chimpdesign) eller hvis du ønsker hjælp til realisering af din webshop er du velkommen til at kontakte mig.

Tilmeldt 18. Sep 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 20:06

Takker for svaret! Vil Klart overveje det og det er nogen gode råd du kommer med

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 09:33

Kalomda:

Takker for svaret! Vil Klart overveje det og det er nogen gode råd du kommer med

Hvis du tager unoeuro, eller næsten hvilken som helst anden udbyder, der kan du lave installering af Prestashop, magento, wordpress whatever - med et enkelt klik! :) Ingen grund til at betale 600kr for det Smile

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 24. Apr 10
Indlæg ialt: 82
Fra  CEPTIV APS Skrevet kl. 17:22

Lucas - Hosting4Real:

Kalomda:

Hvis du tager unoeuro, eller næsten hvilken som helst anden udbyder, der kan du lave installering af Prestashop, magento, wordpress whatever - med et enkelt klik! :) Ingen grund til at betale 600kr for det Smile

Jeg kunne godt uddybet noget mere - Jeg klikker ikke på min mus en enkel gang og går hen til din dør og siger "det blir lige 600 kr". Efter et klik hvad har du så? De fleste vil være enig i, at det er en "flink mand pris" for opsætning af prestashop.  Sidste gang jeg hjalp med at få Prestashop installeret, fik vi fjernet ubrugelige moduler, integreret dansk sprogpakke, fjernet engelsk sprog som valgmulighed, integreret betalingsmodule, tilføjet detaljerne fragt/moms osv..  og svarede på spørgsmål og guidede pr. telefonsamtale vedrørende produktoprettelse og administrering af slide modulet osv osv... Det tager ikke 1 klik og er ikke nemt for en der aldrig har brugt systemet før : )

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)