Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvstændig vognmand på deltid - TRIN FOR TRIN GUIDE SØGES!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jul 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg er en 20-årig studerende, som overvejer at tage et sabbatår, som skal bruges til at tjene nogle penge. Jeg har dog haft svært med at få et fuldtidsjob (som ikke er et eller andet lortejob i Netto), hvorfor jeg lige nu arbejder på deltid som phoner. Det synes jeg dog umiddelbart ikke er nok, og så fik jeg den ide at arbejde som selvstændig vognmand de dage, hvor jeg ikke er på mit phonerjob(deichmann). 

Jeg har en VW Transporter på papegøjeplader(tilhører familien, men er skrevet på mit navn), og mit spørgsmål lyder så. Er det værd at blive selvstændig vognmand på deltid, hvor jeg regner med at indkomsten bliver under 50.000 årligt(har hørt at jeg så slipper for moms eller noget???), eller er omkostningerne simpelthen for store mht. brændstof osv? 

Hvis ikke, hvad skal jeg så gøre nu for at blive selvstændig vogmand? Jeg er nemlig helt blank mht. moms, skat, registrering, regnskab og fakturaer. Skal jeg have en revisor eller hvordan? 

Ideen kom til mig igår, og har ikke nået at få læst og snakket om det endnu, hvorfor jeg som nævnt er helt grøn på det her område, og tænkte at Amino.dk ville være et godt sted at starte. Tak for alt hjælp på forhånd. 

Vh Mik

Tilmeldt 12. Jul 13
Skrevet kl. 19:26

Skal lige siges, at min Onkel er logistikchef for en kurerafdeling, hvorfor jeg altså har "sikret" et job. 

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 21:37

hvor meget plads har du i bilen ? hvis det er en lille varevogn, læs maks tre palle pladser i, kan det blive svært at få det til at løbe rundt hvis du er uden for storbyen

Tilmeldt 24. Mar 13
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 21:54