Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selvstændig vognmand på deltid - TRIN FOR TRIN GUIDE SØGES!

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jul 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 19:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg er en 20-årig studerende, som overvejer at tage et sabbatår, som skal bruges til at tjene nogle penge. Jeg har dog haft svært med at få et fuldtidsjob (som ikke er et eller andet lortejob i Netto), hvorfor jeg lige nu arbejder på deltid som phoner. Det synes jeg dog umiddelbart ikke er nok, og så fik jeg den ide at arbejde som selvstændig vognmand de dage, hvor jeg ikke er på mit phonerjob(deichmann). 

Jeg har en VW Transporter på papegøjeplader(tilhører familien, men er skrevet på mit navn), og mit spørgsmål lyder så. Er det værd at blive selvstændig vognmand på deltid, hvor jeg regner med at indkomsten bliver under 50.000 årligt(har hørt at jeg så slipper for moms eller noget???), eller er omkostningerne simpelthen for store mht. brændstof osv? 

Hvis ikke, hvad skal jeg så gøre nu for at blive selvstændig vogmand? Jeg er nemlig helt blank mht. moms, skat, registrering, regnskab og fakturaer. Skal jeg have en revisor eller hvordan? 

Ideen kom til mig igår, og har ikke nået at få læst og snakket om det endnu, hvorfor jeg som nævnt er helt grøn på det her område, og tænkte at Amino.dk ville være et godt sted at starte. Tak for alt hjælp på forhånd. 

Vh Mik

Tilmeldt 12. Jul 13
Skrevet kl. 19:26

Skal lige siges, at min Onkel er logistikchef for en kurerafdeling, hvorfor jeg altså har "sikret" et job. 

Fra Herning
Tilmeldt 6. Jan 06
Indlæg ialt: 692
Skrevet kl. 21:37

hvor meget plads har du i bilen ? hvis det er en lille varevogn, læs maks tre palle pladser i, kan det blive svært at få det til at løbe rundt hvis du er uden for storbyen

Tilmeldt 24. Mar 13
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 21:54

undskyld jeg spørg kan godt være det lidt dumt.. men du kan vel få det til at løbe rundt hvis du lad os sige du slet ingen paller har men har vel omkring de 1500 1600 kr om dagen så er det jo ca 30000 så kan du vel godt få en lille løn ud af det?? eller er det bare mig nu ved jeg godt han snakker deltid men hvis det fuldtid

Tilmeldt 12. Jul 13
Skrevet kl. 22:23

Hej igen og tak for de hurtige svar.

Hvis jeg så skulle blive selvstændig vognmand på fuldtid (Dvs. arbejde hver dag) i Københavnsområdet, så ville det nok kunne løbe rundt. Hvad skal jeg så gøre for at komme igang?

Alt hjælp, information og gode råd til moms, registrering, skat, regnskab, revisor, selvangivelse, CVR, etc. søges, og en "trin for trin"-guide ville være super.

Fra Regstrup
Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 543
Fra  Kalundborg Auto ApS Skrevet kl. 10:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jaood:
Alt hjælp, information og gode råd til moms, registrering, skat, regnskab, revisor, selvangivelse, CVR, etc. søges, og en "trin for trin"-guide ville være super.

Allerførst skal du sætte dig ned og finde ud af dine udgifter. her er hvad du skal tage med i dine beregninger.

1. Brændstof pr. dag hvor mange km regner du med at komme til at køre. (Kurer skal du regne med 300-500km om dagen)

2. vægtafgift på bilen

3. Rep. af bilen

4. Gods forsikringer. (Her skal du ringe rundt men tror ikke du få nogen gods forsikring under 25.000kr om året) Nogle firmaer har det der hedder kollektiv gods forsikring.

5. forsikring på bilen

6. telefon internet papir osv.

Når du har sat det op skal du også tænke på en løn til dig selv. her skal oveveje hvor lidt du kan leve for. Altså hvad har du idag af faste udgifter.

Så er du ved at komme så langt at du næsten kan starte dit firma. 

du skal blive enig vil du havde enkeltmands eller selskab forskellen er på enkeltmands og selskab er

Enkeltmands firma efter du personligt for alt gæld med personlig formue

Selskab der hæfter du kun for det du har indskyldt i selskabet. ApS = 80.000kr (er ved at blive lavet om i 2013 til 50.000kr) A/S = 500.000kr

Hvis du vil havde et enkeltmands firma skal du ind på http://webreg.dk  her skal du trykke start firma. og følgevejledningen. Ved enkeltmands firma skal du indgive moms hvert kvartal. ( JAnuar, April, Juli, Oktober) der ikke krav om revisor. ved enkeltmands firma. men du får hvert år det der hedder en Udvidet selvangivelse og her vil jeg KRAFTIGT anbefalde at du bruger en revisor.

Hvis du skifter et Selskab. skal du havde fat i Advokat og Revisor. Advokaten hjælper med at lave stiftelsedokument og vedtægter. Revisoren sætter sit stempel på papirerne hvis du f.eks indskyder værdier (her kan bil computer osv, indskydes) MEN tag en snak med en Revisor (mange tilbyder 1times gratis rådgivning)

Med moms gælder samme regler som enkeltmand skal indgives hvert kvartal. her får du en alm selvangivelse ligesom du har idag.

et selskab skal betale selskabsskat som idag er 25% (kan være det bliver sat ned eller ændres) skatten skal betales af overskud når du har trukket alle udgifter fra. Et ApS kan vælge revisorpligt eller ej. men vil KRAFTIGT anbefalde at bruge en revisor til at lave selskabets regnskab. Da det kræver en del indblik i erhvervs økonomi. men du kan lave forskellige aftaler så det bliver billigere at få lavet regnskab.

Håber det hjalp dig lidt

Du er velkommen til at skrive hvis du har nogle spørgsmål, ikke at vi kan svare på alle men kunne være vi kunne hjælpe eller sende dig viderer

Go´ weekend

Hr. Hansen

Skrot Amoks http://skrotamoks.dk

Fra Kokkedal
Tilmeldt 1. Aug 13
Indlæg ialt: 26
Fra  CargoMatch ApS Fragtopgaver ApS Skrevet kl. 10:46

Hej Mik! 

Hvis du stadigvæk overvejer at blive selvstændig vognmand vil jeg lige tilføre lidt info. 

Det er selvfølgelig vigtigt at få nogle ture løbende, og hvis din onkel er logistikchef i en kurervirksomhed kan det helt sikkert give noget. 

Men som supplement kan du også overveje fragtbørsen www.cargomatch.dk 

Her bliver hver dag oprettet en helt masse ture. 

De fleste af opgaverne henvender sig til kurervirksomheder med varevogne og ville passe rigtig godt ind i din Transporter. 

Du kan benytte fragtbørsen på to måder:

1. Du kan byde på hasteopgaver og kurerture og få flere kunder derigennem

Det er f.eks. en kunde der skal have noget kørt fra A til B samme dag / hurtigst muligt

2. Du kan tage returgods med når din bil bliver ledig et sted

Det er f.eks. en kunde der ønsker at få noget kørt fra A til B, men godt kan vente 2-3 dage med at få det leveret. 

Vi har en del uløste opgaver, du kan se dem alle live lige her: Fragtbørs 

Du er velkommen til at kontakte mig hvis du ønsker at vide mere. 

Venlig hilsen

Benjamin Egeskjold

Cargomatch

Fragt og Transport? www.fragtopgaver.dk - Hent 4 tilbud og spar op til 75% når du benytter en vognmand der allerede kører ruten.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)