Ok - har arbejdet en del med Outlook kombineret med VBA - så måske kunne det du ønsker så konstrueres - med mindre der er en "indbygget" mulighed.
Jeg ville helst ikke ud i at bygge noget selv. Jeg har rigeligt svært ved at nå alt det jeg i forvejen er i gang med.
Men heldigvis viser det sig, at jeg ikke er den eneste der har ønsket denne funktion
Så det
kan løses via ganske få klik i den rette mail klient.

Du er en konge!
Nu er jeg absolut ikke nogen specielt vigtig person, og forsøger på mange måder at holde så lav profil som muligt, så jeg kan få fred til at rode med de ting jeg vil. Derfor tænkte jeg også at dette må være et kæmpe problem for andre, og at der var lavet en løsning 
Ud af det skærmprint, kan jeg dog ikke se om der er mulighed for at lave et automatisk reply om at jeg har spærret for den type henvendelser?
Jeg vil jo også gerne have at dem der sender de 10 - 20% der rent faktisk har relavans for mig, får besked om at jeg ikke har modtaget deres mail, så de enten ved hvorfor jeg ikke svarer, eller (efter at have gennemtænkt om den nu er noget de vil bruge min tid på) har mulighed for at sende beskeden direkte.