Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Blokering af mails sendt som cc og bcc?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Først et kort men surt opstød: mailfunktionen cc og bcc er skide smart, men desværre misbruger alt for mange mennesker denne mulighed, i deres iver for at vise hele verden hvor tidligt de møder, hvor meget de sælger, hvor hårdt de arbejder, eller hvad pokker motivationen for at spamme så mange som muligt, med mails det kun har en ekstremt perifer interesse for de fleste modtagere.

Jeg er tæt på at tro at denne funktion er en af de største tidsrøvere på mange arbejdspladser, og jeg håber at der med tiden vil komme en mere fornuftig kultur omkring denne funktion, og at vi bliver bedre til at respektere hinandens tid.

Surt opstød slut :o)

Jeg modtager ugentligt mellem 300 og 600 mails fra kollegaer, kunder og samarbejdspartnere, hvor jeg er cc eller bcc modtager. I 80-90% af disse, er det information der ikke interesserer mig, og jeg bliver en ufrivillig del af mange lange "samtaler".
Jeg forsøger jævnligt, på en meget høflig måde, at gøre opmærksom på, at jeg helst kun modtager mails der er stilet til mig. Ud over alle disse cc og bcc mail får jeg en del spam, nyhedsbreve og ca. 20 - 40 mails om dagen, som jeg skal reagere på. Og da jeg helst også gerne skulle nå andet end at tømme min inbox, er jeg nu nødt til at finde en løsning.

Og efter en lang indledning...:o)

Findes der en funktion der kan detektere at jeg enten er cc eller bcc modtager på en mail, og som kan generere et automatisk svar om at jeg takker for interessen, men jeg af tidsmæssige årsager, kun kan modtage mails der er stilet direkte til mig?

Jeg kan ikke være den eneste der ønsker denne funktion.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra 7840 Højslev
Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 282
Fra  Supertekst Skrevet kl. 18:06

Anvender du Outlook?

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 18:09
Nej, jeg bruger Google Apps via browser.

Men hvis du om lidt skriver at funktionen er i Outlook, køber jeg en licens så snart jeg er ved en computer

Fra 7840 Højslev
Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 282
Fra  Supertekst Skrevet kl. 18:12

Ok - har arbejdet en del med Outlook kombineret med VBA - så måske kunne det du ønsker så konstrueres - med mindre der er en "indbygget" mulighed.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 18:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej André.

Benytter du Outlook 2013, kan du sætte et filter op, som håndterer mail, hvor du ikke står i "Til" feltet.

Dette er et screenshop fra "Regler" i min egen Outlook 2013.:

Så det kan løses via ganske få klik i den rette mail klient. Skype-Smile

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 18:31

Peter Braagaard:
Ok - har arbejdet en del med Outlook kombineret med VBA - så måske kunne det du ønsker så konstrueres - med mindre der er en "indbygget" mulighed.

Jeg ville helst ikke ud i at bygge noget selv. Jeg har rigeligt svært ved at nå alt det jeg i forvejen er i gang med.

Men heldigvis viser det sig, at jeg ikke er den eneste der har ønsket denne funktion

John Nielsen:
Så det kan løses via ganske få klik i den rette mail klient. Skype-Smile

Du er en konge!

Nu er jeg absolut ikke nogen specielt vigtig person, og forsøger på mange måder at holde så lav profil som muligt, så jeg kan få fred til at rode med de ting jeg vil. Derfor tænkte jeg også at dette må være et kæmpe problem for andre, og at der var lavet en løsning Big Smile

Ud af det skærmprint, kan jeg dog ikke se om der er mulighed for at lave et automatisk reply om at jeg har spærret for den type henvendelser?

Jeg vil jo også gerne have at dem der sender de 10 - 20% der rent faktisk har relavans for mig, får besked om at jeg ikke har modtaget deres mail, så de enten ved hvorfor jeg ikke svarer, eller (efter at have gennemtænkt om den nu er noget de vil bruge min tid på) har mulighed for at sende beskeden direkte.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 18:33

igang:

Du er en konge!

Nu er jeg absolut ikke nogen specielt vigtig person, og forsøger på mange måder at holde så lav profil som muligt, så jeg kan få fred til at rode med de ting jeg vil. Derfor tænkte jeg også at dette må være et kæmpe problem for andre, og at der var lavet en løsning Big Smile

Ud af det skærmprint, kan jeg dog ikke se om der er mulighed for at lave et automatisk reply om at jeg har spærret for den type henvendelser?

Jeg vil jo også gerne have at dem der sender de 10 - 20% der rent faktisk har relavans for mig, får besked om at jeg ikke har modtaget deres mail, så de enten ved hvorfor jeg ikke svarer, eller (efter at have gennemtænkt om den nu er noget de vil bruge min tid på) har mulighed for at sende beskeden direkte.

Du kan sætte Outlook 2013 til rigtigt mange ting - herunder autosvar, flytte mails til en "Vente til jeg har tid mappe" eller meget andet. :-)

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Find mig på LinkedIn

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 18:35

John Nielsen:
Du kan sætte Outlook 2013 til rigtigt mange ting - herunder autosvar, flytte mails til en "Vente til jeg har tid mappe" eller meget andet. :-)

Det lyder som om der er sket meget siden 2007 udgaven, som var den sidste jeg havde Big Smile

Det bliver løsningen.

1.000 tak for svaret. Det kommer til at spare mig for meget tid, og meget irritation :o)

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 19:01

igang:

Det lyder som om der er sket meget siden 2007 udgaven, som var den sidste jeg havde Big Smile

Det bliver løsningen.

1.000 tak for svaret. Det kommer til at spare mig for meget tid, og meget irritation :o)

Ja, der er sket en hel del siden 2007-versionen. 

Jeg kunne ikke tænke mig at bruge nogen anden mail-klient end Outlook.

Dbh. John

Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 19:13

Husk det er en client side regel når det er imod google, så altid åben outlook samt mobil sync kan give lidt udfordring

blog @  http://flemmingriis.com> systemcenter blog

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)