Spørgsmålet går på om man oprette sponsoredede historier alene uden en annonce i højre side Jeg vil gerne betale, annoncerne skal bare dukke op i news feed i stedet for højre kolonne
Er ikke klar over om det er muligt? Mvh Christinna
Med Facebooks almindelige annonceværktøj kan du i skrivende stund ikke definere hvorvidt annoncerne skal placeres i højre side eller kun i nyhedsstrømmen. Hvis du opsætter sponsorerede historier vil mange af disse placere sig i nyhedsstrømmen, da det er organiske historier fra Facebook, hvis distribuering bliver forstærket. En del vil dog også lande i højre side.
Hvis du ønsker at lade dine annoncer konsekvent skal placeres i nyhedsstrømmen, så skal du benytte dig af Facebooks Power Editor eller en tredjeparts annonceudbyder. Disse giver dig mulighed for at definere placeringen af de forskellige annoncer.
Nyhedsstrøms-annoncer har typisk en bedre konverteringsrate end højreside-annoncer, men de er også dyrere per visning. Da de let kan modtage negativ feedback, er det MEGET vigtigt, at de målrettes meget præcist - ellers resulterer det i en negativ branding effekt og dårlige performance.
Det er korrekt, at du kun kan lave annoncer i nyhedsstrømmen, som linker til noget på Facebook. Hvis målet er, at få folk ind på din hjemmeside/webshop, og du ønsker at lave reklamer i nyhedsstrømmen for denne, så tag et kig på denne Facebook app: Hjemmeside på Facebook
Ved at implementere din webshop/hjemmeside i en app på Facebook, kan du målrette annoncer i nyhedsstrømmen mod applikationen (og dermed din hjemmeside, da den jo vises i applikationen)
Med Facebooks almindelige annonceværktøj kan du i skrivende stund ikke definere hvorvidt annoncerne skal placeres i højre side eller kun i nyhedsstrømmen
Kasper Bengtson:
Det er korrekt, at du kun kan lave annoncer i nyhedsstrømmen, som linker til noget på Facebook.
Ser ud til at Facebook netop har ændret deres annonceværktøj. Troede først det nye værktøj kom til Danmark i slut-juli. Men det er jo bare super godt! :)
De samme principper gælder dog stadig:
- Sørg for at målrette annoncer utrolig præcist, så de ikke modtager negativ feedback
- Annoncerne i nyhedsstrømmen er dyrere pr. visning
- Der skal bruges en Facebook side for at lave nyhedsstrøms-annoncer
Ser ud til at <b>Facebook netop har ændret</b> deres annonceværktøj. Troede først det nye værktøj kom til Danmark i slut-juli. Men det er jo bare super godt! :)
De samme principper gælder dog stadig:
- Sørg for at målrette annoncer utrolig præcist, så de ikke modtager negativ feedback
- Annoncerne i nyhedsstrømmen er dyrere pr. visning
- Der skal bruges en Facebook side for at lave nyhedsstrøms-annoncer
Har været der i hvert fald et par uger.
Og så er det vigtigt lige at påpege, at selvom dele af newsfeed annoncen vil linke til din Facebookside, så kan man godt linke til eksterne sider i newsfeed ads. Selvom der er skrevet andet længere oppe.
Brænder for business! Altid klar på en Skype snak. "learner882" Smykker til mænd
Beskeden om lanceringen har været der er par uger - men selve ændringen er først kommet for nyligt. Den var der i hvert fald ikke hos mig, da jeg arbejde med det i fredags.
Mikkel Andersen:
Og så er det vigtigt lige at påpege, at selvom dele af newsfeed annoncen vil linke til din Facebookside, så kan man godt linke til eksterne sider i newsfeed ads. Selvom der er skrevet andet længere oppe.
Korrekt, men det kunne man ikke inden ændringen. Da var kravet, at destinationsadressen var et "Facebook object". Det er dog fantastisk, at der andet nu er muligt. News feed annoncer har en langt højere konverteringsrate end højreside annoncer, hvis de benyttes rigtigt.