Jeg finder mange gode svar her på siden, men denne gang har jeg ikke kunnet finde en tidligere tråd der dækkede. Vi er en lille virksomhed, der også sælger vores varer på Nettet, i den forbindelse har vi i mange år været kunder hos en dansk IT virksomhed, som løbende har flyttet en del af sine aktiviteter til Thailand. Vores kontrakt er indgået med virksomheden inden udflytningen startede og vores aftalepart er således den danske virksomhed med dansk adresse og dansk CVR. Først på året blev vi opmærksomme på at virksomheden var under konkursbehandling, dette skete da en af deres konkurrenter ringede og forsøgte at kapre os som kunder. Jeg kontaktede virksomheden, som modstræbende bekræftede at de var under konkurs, men de fastholdt at de ville fortsætte driften. Vi har på intet tidspunkt modtaget information om konkursen eller afviklingen af virksomheden.. Vi sendte derfor en opsigelse af kontrakten med posten, og gik i gang med at lede efter en ny leverendør. Undervejs talte jeg flere gange med virksomheden om overflyttelse af vores data, adgang til mysql, FTP etc. Nu hævder virksomheden imidlertid at de ikke har modtaget opsigelsen, jeg har ledt men kan desværre ikke finde at jeg har modtaget en kvittering - hvilket jeg naturligvis skulle have været opmærksom på trods af den telefoniske kontakt. Det danske CVR findes ikke mere, og på virksomhedens hjemmeside fremgår nu alene den Thailandske adresse. Mit spørgsmål gælder derfor vores stilling nu hvor vi netop har modtaget faktura for det næste halvår - hvor vi iøvrigt opfordres til at betale via Paypal i stedet for via girokort: Kan en leverandør uden vores accept, og i princippet uden vores viden, overdrage vores kontrakt til et firma i Thailand som jeg naturligvis ikke har nogen interesse i at være kunde hos? Andre gode råd til diskussionen med leverandøren? Med venlig hilsen MWP |
Løbende kontrakt med konkursramt leverendør
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)