Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holding selskab

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 6. Sep 06
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 

Vi er kommet så langt så at vi skal til at kigge på et holding selskab, jeg søger en der kan hjælpe mig, da jeg er  en lille smule på herrens mark.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

 

Hvad har du behov for?

Stiftelse af holdingselskabet eller?

 

/Peter

Tilmeldt 28. Aug 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Der er mange årsager til at stifte et holdingselskab, oftest er en kombination af skattemæssige og sikkerhedsmæssige overvejelser. Det kan dog også være en fordel ved en større ejerkreds og til og med have andre strategiske fordele. Har du allerede en virksomhed i selskabsform kræver det en lille øvelse at bytte dine aktier i driftsselskabet med aktier i holdingselskabet, men det er noget som gøres ofte - det er jeg sikker på Peter Revisor kan fortælle mere om i detaljer.

Mvh/Peter

Fra København
Tilmeldt 6. Sep 06
Indlæg ialt: 261
Skrevet kl. 09:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeps det har jeg, men har brug for hjælp til det!

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 172
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis du har besluttet dig skal du tage fat i en revisor eller en advokat, som kender papirgangen.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

 

Kan da godt hjælpe.....send mig en PM eller mail på info@ppconsult.eu

 

/Peter

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Aktieombytningen er den mest klassiske måde at etablere et holdingselskab ovenpå et eksisterende driftsselskab men nogle gange skal man overveje om det er den rigtige måde. Laver man en aktieombytning med tilladelse er holdingselskabet låst og skal opretholde mere end 50% ejerandel i en periode på mindst 3 år. Dvs. man kan ikke efterfølgende lade en medanpartshaver erhverve 50%. Ved en aktieombytning uden tilladelse er dette umiddelbart muligt, Det mener Skat centralt bare ikke (de har bare ikke noget have det i).

Alternativet er at tage den eksisterende aktivitet og skyde den ned i et nyt underliggende driftsselskab ved en såkaldt skattefri tilførsel af aktiver. Det er mere omstændigt da man flytter aktivitet, men kan give nogle fordele. Særligt ved sammenlægning af to virksomheder. Her skydes hvert selskabs aktivitet ned og ejerne bruger herefter deres gamle selskaber som holdingselskaber.    

 

      

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Fra Kolding
Tilmeldt 27. Mar 07
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg giver dig gerne et tilbud på udarbejdelse af de selskabsretlige dokumenter. ring evt 82282032 eller mail på jst@lett.dk

 

Jon, jst@lett.dk, tlf 82282032
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)