Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Prissættelse i butikken

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jun 11
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino, et helt lavpraktisk spørgsmål som jeg forgæves har forsøgt at Google mig frem til...
Spørgsmål:
Hvis jeg eks. producerer en kop, ( som jeg vil videresælge til eks. kop og kande), lad os sige at det koster 10kr at producerer den og jeg ønsker at tjene 20kr, så skal jeg sælge den til butikken for 30kr.. Spørgsmålet er så hvem vælger så at prissætte koppen i butikken, den prissættelse har jeg indflydelse på den som leverandør ? Eks. Ser man jo mange af de samme produkter som bliver solgt i forskellige kæder, men til sammen pris :) Er der nogle det ved og gider forklarer hvordan det hænger sammen ?
Mvh Jonas

Fra Birkerød
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 216
Fra  Perfect-Body Skrevet kl. 18:49

Jeg tror at i de fleste tilfælde er det bare fordi kæderne kigger på hinandens priser og så sætter den efter det. Men ja der er også mange leverandører der bare har en pris som butikkerne skal sælge varen til.

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 564
Fra  HD Trading Skrevet kl. 18:53

Hej

Tror en god måde at gribe det an på, er at finde ud af hvad sammenlignelige kopper koster i butikker.

Hvis de f. eks. står til kr. 100 m/ moms, ja så skal du regne med at butikken ikke vil købe din for mere end kr. 30 - 35 uden moms. Når du så har et "brand" som de ikke kender forventer de at prisen er endnu lavere.

Dette er bare et lille indput

Vi har det største og billigste udvalg af boblekonvolutter.

Fra Ringsted
Tilmeldt 15. Nov 06
Indlæg ialt: 297
Fra  Lampeguru.dk Skrevet kl. 19:35

De fleste leverandører givet butikker vejlende priser, som de så følger.
Men til info, så tager Isenkram branchen indkøbspris x 2,5 (ved tilbud kun x 2)

Derfor skal du jo nøje overveje om du kan købe dine varer så billigt hjem, så de har en reel chance for at sælge til "de rigtige" priser ud af butik.

Lamper til enhver smag - Nu over 2000 lamper! LampeGuru.dk

Tilmeldt 14. Jun 11
Skrevet kl. 20:07

Super, det var vist nok det jeg var efter, men butikkerne har vel stadigvæk deres ret til ikke at følge den vejledende pris jeg evt havde givet med produktet, og prissætte som de vil, evt tidligt smide produktet på tilbud og derved devaluerer brandet ?
Mvh

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 20:20

Du kan overfor dine forhandlere komme med en vejledende udsalgspris, men kan jvf. dansk lovgivning IKKE bestemme hvad en vare skal koste. Der er fri konkurrence og en forhandler kan derfor vælge at sælge til en hvilke somhelst pris. Konkurrencemyndighederne ser MEGET alvorligt på både forhandlere, grossister, producenter m.v., som forsøger at diktere priserne - da dette jo er stærkt konkurrenceforvridende!

Du kan til gengæld frit vælge at prisfastsætte dine "forhandlerpriser", så du kan forsøge at regulere priserne igennem din viden om hvordan "markedet" reagerer! Men det er jo ofte noget, som kan have negativ effekt.. f.eks. kan du nok tænke at hvis en forhandler vil forpligtige sig til at købe en større volumen og så efterfølgende finder ud af at du sælger til lavere pris til nogen, som ikke forpligtiger sig... så vil det kunne have negativ virkning på din relation til din forhandler...

Og en forhandler som kan købe store mængder og derved opnå bedre priser - ja - han har jo et incitament til OGSÅ at konkurrere på pris - så det er sådan en lidt tricky situation, som du bør være opmærksom på!

Hvis du sælger til større kæder, bør du nok også være opmærksom på at succes også kan medføre "ønkser" fra din kunde om et markedsføringsbidrag på et senere tidspunkt - så det skal du jo tænke over inden du har "givet" alt væk!

/Morten

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Tilmeldt 14. Jun 11
Skrevet kl. 20:49

Hej,

som ny Aminoer siger jeg tak til alle som har deltaget i min tråd. Det hjalp mig meget, og sidste indlæg gav også lidt at reflekterer over, fedt at i tog jer tiden, tak Big Smile

God aften til alle.

mvh Jonas

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)