Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan programmerer jeg egen hjemmeside?

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mathias Dahl Nielsen:
Jeg skal bare programmere min webshop. :-)

Så synes jeg det er lidt "over-kill" at gå i gang med at lære at programmere, og jeg vil i stedet anbefale dig at følge disse steps til en billig webshop:

1. Webhotel og domæne hos MeeBox eller Unoeuro til ca. 165 kr/året 

2. Installere Magento eller Prestashop

3. Købe tema fra Themeforest til ca. 400 kr

4. Betalingsgateway fra Quickpay til 150 kr pr. måned

5. Indløseraftale med Euroline, så du kan tage mod Visa og Mastercard er gratis 

6. Du er i gang

I alt ét engangsbeløb på ca. 400 kr og ca. 1.965 kr/årligt.

Hvis du er seriøs med din webshop, vil jeg anbefale Magentohotel (1.500 kr/årligt) i stedet for MeeBox eller Unoeuro. Derudover ville jeg bruge ca. 3-4.000 kr på at få en grafiker og programmør til at tilpasse temaet til din webshop.

Tilmeldt 29. Jun 13
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 01:07
Men ville gerne selv spare pengene, også programmere siden selv. I stedet for at betale en 6-9.000+ for at få en programmer til at oprette siden, så tænkte jeg at jeg kunne spare de penge, også bruge dem til at øge budgettet.
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 01:26

Må jeg spørge, hvad dit budget er? Og hvad vil du gerne sælge?

Hvem har sagt, det koster 6-9.000 kr for at få en programmør til at opsætte siden?

1. Prestashop og Magento er gratis... Du kan installere det selv

2. Tema koster ca. 400 kr - der findes også nogle gratis temaer

3. Er du ikke villig til at betale 165 kr om året til domæne og hosting, er du nok ikke klar til at starte en webshop :)

4. De 150 kr om måneden til Quickpay kan du afløse med en gratis løsning hos PayPal eller eWire

Så bliver det ikke 6-9.000 kr, hvis beløb du selv har opfundet, men ca. 165 kr om året, som du skal betale uanset, om du programmerer webshoppen selv eller bruger Prestashop eller Magento, så jeg kan ikke se fordelen i at programmere selv?

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Jan 13
Indlæg ialt: 471
Skrevet kl. 02:19

Hvis du gerne vil lærer HTML, css, jQuery osv kan jeg stærkt anbefalen siden:

http://www.codecademy.com/ det er yderst nemt, og burde være lige til for de fleste! 

Mvh Simon Kragh

CDKeypriser.dk - Find de bedste priser på dit næste computerspil. 

Tilmeldt 1. Jul 13
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 02:32

Hej Mathias, 

Jeg kan anbefale Codeacademy - et amerikansk startup som tilbyder en 100% gratis platform hvor du kan lære at programmere. 

Maskara.dk - alt om mode, sundhed og skønhed!  

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:36
Fra Fredericia
Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 24
Fra  TItan Gaming Systems I/S Skrevet kl. 22:36

Jeg kan også varmt anbefale at vis du ønsker at lære enten html, php eller andre ting kan du finde det meste på http://www.w3schools.com, de har eksisteret længe og er gratis, dog er det på engelsk men, det skulle ikke være noget problem :)

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 23. Jan 12
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 22:49

Hej Mathias.

Du kommer slet ikke til at programmere din egen webshop på bare få dage.

Du skal lære HTML og CSS for at lave statiske sider. Når du mestrer det, så gå videre med PHP.

Der er en grund til at webshop sider koster knaster når det er lavet fra bunden. Folk har taget en uddannelse for det eller har læst og lavet meget arbejde i flere år.

Jeg er selv igang som web-integrator og jeg kan html og css fuldt ud og en lille omgang php og javascript og er slet ikke gået ud i php endnu, da det er et svært sprog som jeg først lære at mestre på hovedforløbet.

Du skal nok regne med at skulle bruge 1-3 år på at lære det hele for at kunne lave din egen shop fra bunden :)

Desværre er det den vej

Håber at du finder en løsning

Mvh. Morten Christiansen

Side 2 ud af 2 (18 indlæg)