Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan programmerer jeg egen hjemmeside?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 29. Jun 13
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej kære Aminoer

Kan i hjælpe mig med at finde ud af, hvordan man programmere en hjemmeside. Jeg vil gerne lære PhP. Men har i evt. nogle forslag til omkring, om der er noget man skal lære inden, f.eks. HTML?

Mvh
Mathias
Tilmeldt 16. Jun 13
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:43

Du får ikke meget ud af at lære PHP hvis ikke du kan HTML. 
HTML er basis for alt indenfor hjemmesider, så jeg vil kraftigt anbefale dig at lære HTML (og CSS) før du går i krig med PHP.  

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:43

Jeg vil anbefale dig at lære lidt HTML/CSS, før du kaster dig ud i PHP. 

Lynda.com har nogle rigtig gode videoguides, der hjælper dig igang med både HTML/CSS, PHP og en masse andet. Du kan prøve Lynda.com gratis i 7 dage og herefter koster det ca. 150 kr/måneden.

Et alternativ er YouTube, men så skal du regne med at bruge længere tid på at finde de gode guides i forhold til Lynda.com, hvor det hele er samlet ét sted.

Ellers brug søgefunktionen her på Amino. Der findes rigtig mange tråde om, hvoran du bedst lærer HTML/CSS, PHP etc.

Tilmeldt 29. Jun 13
Skrevet kl. 23:47
Så det første jeg skal gå igang med er HTML? Tusind tak for jeres hjælp. Vil se om jeg kan finde ud af det. :-) I kender vel ikke nogle, eller måske jer selv, som kan give mig noget mere om hvordan det virker og sådan. Er først lige kommet på idéen her til aften, da jeg gerne vil designe min egen webshop.

Mvh
Mathias
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:03

Mathias Dahl Nielsen:
da jeg gerne vil designe min egen webshop.

Vær opmærksom på, at der er stor forskel på at programmere og designe. Derudover vil jeg heller ikke anbefale, at du som nybegynder starter med at programmere en webshop, men derimod bruger et opensource system, som f.x Magento eller Prestashop, som du kan "lege" med.

Tilmeldt 29. Jun 13
Skrevet kl. 00:08
Hej Jan

Tror du man kan starte med at lave en gratis hjemmeside på Prestashop, bare for at lære det?
Tilmeldt 13. Jul 12
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 00:10

Hvis du skal til at rode med open source systemer, så vil jeg anbefale dig at lære de mest basale design patterns.

Tilmeldt 29. Jun 13
Skrevet kl. 00:11
Hej dkchokk

Kan du fortælle mig lidt mere om de basale ting, hvad mener du nøjagtigt?
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:32

Mathias Dahl Nielsen:
Hej Jan

Tror du man kan starte med at lave en gratis hjemmeside på Prestashop, bare for at lære det?

Det kan være en lidt stor mundfuld, som nybegynder at starte ud med at kode et tema til Prestashop, men jeg vil anbefale dig at prøve Lynda.com, og når du har lært noget HTML/CSS, kan du begynde at snuse lidt til Prestashop eller Magento. 

Men hvad er dit mål med at programmere? Er det fordi du gerne vil have din egen webshop? Eller fordi du vil blive programmør

Hvis det bare er fordi, du gerne vil have din egen webshop, vil jeg som udgangspunkt ikke anbefale dig at bruge flere måneder på at lære HTML, CSS, PHP, MySQL og Javascript og derefter gå i gang med at programmere din egen webshop, som igen kan tage flere måneder. Derimod vil jeg anbefale dig at installere Magento eller Prestashop og så finde et tema på f.x Themeforest.

Tilmeldt 29. Jun 13
Skrevet kl. 00:34
Hej Jan

Jeg skal bare programmere min webshop. :-)
Side 1 ud af 2 (18 indlæg)