Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af lejlighed i Berlin

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 1. Jul 13
Indlæg ialt: 54
Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen der kender en seriøs indfaldsvinkel til køb af lejlighed i Berlin.

Med seriøs mener jeg en rådgiver, der er fair (med prisen) og er en god vejleder/sparringspartner i forbindelse med et køb.

Tilmeldt 14. Nov 12
Indlæg ialt: 95
Skrevet kl. 08:51

Hej ekjaer

Hvad er det du gerne vil høre nærmere om? Jeg har haft flere ejendomme i Tyskland ( mit fødeland)

Du er velkommen til at spørge løs.

Mvh: Petra

Tilmeldt 14. Nov 12
Skrevet kl. 10:21

Tak for din pm - men jeg har ikke hørt noget fra dig efterfølgende. Et lille tak for hjælpen havde da glædet mig :)

Håber at du kunne bruge oplysningerne til noget.

Tilmeldt 1. Jul 13
Skrevet kl. 11:20

Hej

Undskyld du ikke har hørt fra mig efter dit pm g.d.

Jeg har desværre ikke haft tid (endnu) til at melde tilbage.

Men jeg vender selvfølgelig tilbage til dig snarest på bagrund af din mail.

Mange tak for dine svar.

mvh

kjaer 

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15064
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:12

Inden du begynder at kaste en masse penge efter en lejlighed, så vil jeg anbefale dig, at du sætter dig ind i den tyske livsstil. For her i DE tager de fleste LEJlighed meget bogstavligt. Dvs det kan være svært at sælge den, hvis du på et senere tidspunkt gerne vil af med den...
Man lejer en lejlighed, eller man køber et hus. The German way of thinking... 

Alternativt tag fat i en ejendomsmægler, som du alligevel skal betale ved købet, og træk en masse info ud af vedkommende, og kombiner det med din egen advokats input... Så er du godt stillet til at træffe en beslutning...

Tilmeldt 1. Jul 13
Skrevet kl. 09:54

Tak for info.

Tilmeldt 14. Nov 12
Skrevet kl. 12:31

Fashion-Seller:
Alternativt tag fat i en ejendomsmægler, som du alligevel skal betale ved købet

1) du -skal- ikke afvikle købet via en ejendomsmægler......jeg har selv solgt flere ejendomme, inden jeg har bosat mig helt i DK. Både hus og lejlighed i Tyskland, samt ejendom i Spanien. Det der er vigtigst er, at du benytter dig af en Notar, som sørger for at det juridiske er på plads, samt at Notaren også sørger for at skat får relevante oplysninger etc.

2) En Advokat i Tyskland kan hjælpe med juridiske spørgsmål m.m., men han kan ikke afvikle et køb mellem sælger og køber. Der skal der en Notar til.

3) En ejendomsmægler formidler ejendomme, og kapital via en bank. Lige som her i DK, og det koster nu engang.

Fashion-Seller:
Dvs det kan være svært at sælge den, hvis du på et senere tidspunkt gerne vil af med den...

Selvfølgelig er boligmarkedet en anden i Tyskland, end i DK, men boligmarkederne er pt. i alle EU landende i ''oprør''. I Spanien f.eks. er priserne lig pt. på niveauet som i 1998 - dvs. lav og det er købers marked lige nu. Også i Tyskland.

Overvejer du seriøs et køb i Tyskland vil jeg gerne give dig mere relevant input. Så har du en seriøs tilgang til dine overvejelser. 

Mvh. Petra

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:03

pgp:

Fashion-Seller:
Alternativt tag fat i en ejendomsmægler, som du alligevel skal betale ved købet

1) du -skal- ikke afvikle købet via en ejendomsmægler......jeg har selv solgt flere ejendomme, inden jeg har bosat mig helt i DK. Både hus og lejlighed i Tyskland, samt ejendom i Spanien. Det der er vigtigst er, at du benytter dig af en Notar, som sørger for at det juridiske er på plads, samt at Notaren også sørger for at skat får relevante oplysninger etc.

Jeg har intet skrevet om, at man skal afvikle et køb via en ejendomsmængler, blot at køber betaler salæret til denne, og derfor kan man ligeså godt suge en masse viden ud af ham/hende...
Jeg ved godt, at det hele foregår via en notar, men nu spurgte trådstarter ik ind til selve forløbet, men mere hvor, han/hun kunne få viden omkring køb af en ejerlejlighed...

pgp:

2) En Advokat i Tyskland kan hjælpe med juridiske spørgsmål m.m., men han kan ikke afvikle et køb mellem sælger og køber. Der skal der en Notar til.

Men det er også de praktiske ting, som trådstarter spørger ind til, og derfor er det vel relevant at anbefale, at vedkommende også inddrager sin egen advokat...

pgp:

3) En ejendomsmægler formidler ejendomme, og kapital via en bank. Lige som her i DK, og det koster nu engang.

Arrrhhhh ejendomsmægleren formidler ejendomme, men du skal have fat i en bank eller finansieringsselskab, for at kapitalen. Det er mig bekendt sjældent, at ejendomsmæglerne er inde over den process...

pgp:

Fashion-Seller:
Dvs det kan være svært at sælge den, hvis du på et senere tidspunkt gerne vil af med den...

Selvfølgelig er boligmarkedet en anden i Tyskland, end i DK, men boligmarkederne er pt. i alle EU landende i ''oprør''. I Spanien f.eks. er priserne lig pt. på niveauet som i 1998 - dvs. lav og det er købers marked lige nu. Også i Tyskland.

Overvejer du seriøs et køb i Tyskland vil jeg gerne give dig mere relevant input. Så har du en seriøs tilgang til dine overvejelser. 

Nu tager du en linje ud af kontekst! Det kan du ik bare gør, for så fjerner du hele min pointe med linjen. 
Du kan næppe sige mig imod, at tyskere generelt LEJER lejligheder fremfor at købe dem, og at de generelt køber huser, hvis de endelig skal købe noget. Og ja der er ingen regel uden undtagelser, men dette er generelt sagt. Og det bør trådstarter vide, samt sætte sig ind i, så han/hun ik hænger på en lejlighed, som er svær at sælge senere...

Og det har intet med prisniveau eller tilstandene i resten af EU eller Spanien at gøre...

Tilmeldt 14. Nov 12
Skrevet kl. 13:35

Slap nu af. Jeg har ikke bebrejdet dig for noget som helst. Det er jo altid godt, når der kommer så meget input som muligt i en tråd.

Jeg siger ikke noget imod, at tyskere lejer fremfor ejer, men så skal det også nævnes, at tyskerne slet ikke har det samme lønniveau, som vi kender her i Danmark - ergo råd. Derudover stiller bankerne mere krav til sikkerheden, vedr. et muligt lån. Det er ikke nok med selve boligen som sikkerhed idag.

Dit...Arhhhh....kan ikke bruges til noget, og ønsker jeg så med ikke at kommentere yderligere.

Bevar tonen, så er det nemt at begå sig i en seriøs samtale.

Fortsat god weekend :)))

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:45

pgp:

Slap nu af. Jeg har ikke bebrejdet dig for noget som helst. Det er jo altid godt, når der kommer så meget input som muligt i en tråd.

Jeg siger ikke noget imod, at tyskere lejer fremfor ejer, men så skal det også nævnes, at tyskerne slet ikke har det samme lønniveau, som vi kender her i Danmark - ergo råd. Derudover stiller bankerne mere krav til sikkerheden, vedr. et muligt lån. Det er ikke nok med selve boligen som sikkerhed idag.

Dit...Arhhhh....kan ikke bruges til noget, og ønsker jeg så med ikke at kommentere yderligere.

Bevar tonen, så er det nemt at begå sig i en seriøs samtale.

Jeg synes nu også, at jeg bevarer tonen, men når du tager to sætninger ud af kontekst, og begynder at snakke i en anden retning, så er det vel fair nok, at jeg gør opmærksom på dette, så andre ik misforstår noget? For med din kommentar herover, så er vi jo enige, kan jeg se...

Ja tyskerne tjener mindre, og der er meget høje krav til lån og indskud, og det afholder rigtig mange fra at købe. Og det er vel yderst vigtigt, at trådstarter forstår dette, inden vedkommende køber en lejlighed. For mentaliteten er helt anderledes i Tyskland, når det gælder lejligheder, og du kan tit købe ejerlejligheder billigere end huse, men de er så også tilsvarende meget svære at sælge senere...

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)