Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Motivation til at starte virksomhed!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Frederikssund
Tilmeldt 26. Dec 11
Indlæg ialt: 4
Fra  Wooden World Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Amino brugere,

Jeg hedder Martin og er 18 år!

Har længe gået og tænkt på at starte min egen online wegshop, med en god ven jeg går på handelsskole med. Vi ved ikke helt hvad vi vil sælge endnu, men har tænkt på gadgets, accesories eller noget småt i den dur, da budgettet ikke er det største. Jeg har dog nogle spørgsmål hvad angår opstart af online webshop som jeg håber i kan hjælpe mig med:

1. - Når webshoppen oprettes, skal man så CVR registreres?

1.2 - Koster det noget at blive CVR registreret?

1.3 - Er der noget administration i at være CVR registreret?

Har læst en hel del om dropshipping, som jeg, udfra at have læst mig til, syntes lyder som det rette for mig, da det lyder enkelt, sikkert og er uden omkostninger. Har dog også nogle spørgsmål vedrørende dette:

2. - Hvordan finder jeg en dropshipping leverandør?

2.1 - Er der nogle krav til en nyopstartet virksomhed, fra leverandørenes side?

2.2 - Hvordan foregår sådan en aftale?

Andre tips og vigtige ting omkring online shop, evt. fra folk med erfaring indenfor dette, er MEGET velkomment!

På forhånd tak! :-)

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 23:43

Prøv søgefeltet her på Amino - de spørgsmål du stiller er blevet stillet til hudløshed ;) Så søg og du skal finde :)

Held og lykke...

Fra Frederikssund
Tilmeldt 26. Dec 11
Indlæg ialt: 4
Fra  Wooden World Skrevet kl. 00:19

Ja det tror jeg gerne på, det er bare svært at finde rundt på dette forum og hvis der var andre ting som kunne være nyttig viden, tager jeg ogsåg erne imod det, så derfor ville jeg lige starte min egen tråd! :-)

Fra Ringsted
Tilmeldt 15. Nov 06
Indlæg ialt: 297
Fra  Lampeguru.dk Skrevet kl. 00:24

Og husk nu på, at de nemme løsninger som i (nærliggende nok) søger, ret sikkert er snuppet før i kommer på dem :-)

Find på noget unik og noget i går op i, den tid hvor man bare kunne åbne en shop og det så gik super, er desværre fordi for de fleste :-)

Det kan tage - rigtigt - lang tid at finde den rigtige ide og få den gennemtænkt osv.

God vind!

Lamper til enhver smag - Nu over 2000 lamper! LampeGuru.dk

Fra Korsør
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 443
Fra  Granly Marketing I/S Skrevet kl. 02:07

GuruGuy:
Det kan tage - rigtigt - lang tid at finde den rigtige ide og få den gennemtænkt osv.

Omvendt kunne man også referere til Casper Blom som hyppigt påpeger, at idéen er en minimal del af det at få succes - Hvorimod det at man rent faktisk får gjort noget ved tingene og arbejder benhårdt, er det som skaber resultater og succes.

Til trådstarter: Hvad angår CVR-registrering skal dette gøres, hvis virksomheden omsætter for mere end 50.000 kr. årligt. Det koster ikke noget, så længe det er en enkeltmandsvirksomhed eller et interessentskab.

Hvad angår dropshipping har jeg ikke den store know-how eller erfaring, så det vil jeg lade andre, mere kyndige, om at hjælpe dig med.

Rigtig meget held og lykke herfra :).

Mvh. Mads

Granlymarketing.dk - Webtekster til online markedsføring

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:41
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tændte på din overskrift "Motivation til at starte virksomhed!", men det viste sig, at det slet ikke var det indlægget handlede om. Ærgerligt, for motivationen - drivkraften - er jo ikke uvæsentlig.

Hvorfor vil du starte en webshop og hvad er dit mål? Er du seriøs iværksætter, eller er det mest for sportens skyld? Det lyder som om det mest er det sidste.

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 08:49

Martin, hvis du synes det er svært at finde infoen ved at bruge søgefeltet, så kan jeg fortælle at det er noget af det nemmeste i jeres vej mod en forretning. Ikke mindst hvis du søger på dropshipping herinde eller i google vil der komme hits op, både om hvad det er, samt også (som noget af det øverste) en liste med firmaer som tilbyder det. Er det I søger ikke på listen, så prøv at gøre det hele mere konkret, hvad er det præcist for nogle produkter i søger, og spørg så herinde igen. Det med at det skal være noget småt, siger jo ikke så meget.

Alternativet (og måske en bedre måde at starte op på) er at tage et studiejob, samle nogle penge sammen, og så starte indenfor det I brænder for. En webbutik som ikke har ressourcerne vil ofte ende på side 8 i google, og det svarer til at have en isbutik midt i atlanterhavet... ingen ser den, og derfor er der intet salg.

Og i forhold til anden nyttig viden, så vil jeg anbefale Jer at starte med at læse E-pusher af Martin Thorborg hvis I virkligt vil starte en webshop, den koster godt nok nogle penge, men den kan måske gøre forskellen på om i tjener ingen penge, eller mange penge. Derudover vil jeg anbefale Purple Cow af Seth Godin, som kan købes billigt inde på amazon.co.uk, så er der lidt at starte op på, og noget som netop giver nyttig viden der kan være med til at gøre Jeres forretning til en succes.

Og så er jeg enig med ham som siger at I skal overveje hvorfor I vil være selvstændige, er det bare for hyggens skyld, er det fordi det er sejt, er det fordi i ikke kan lade være, er det fordi i ikke gider arbejde for andre... Hvorfor er det?

Og hvad brænder I for? Som I vil se herinde, så vil de fleste fortælle Jer at det er meget nemmere at få succes hvis i beskræftiger Jer med noget som i brænder for.

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Skrevet kl. 09:00

Glemte helt at svare på det med cvr. Du skal cvr registreres så snart det bliver tydeligt at webshoppen vil omsætte for over 50.000 kr på et år, det er gratis, og der er ikke mere registrering i det end hvad du alligevel skal lave i din virksomhed (og dog). Du skal jo lave regnskab fra dag et, indberette til skat så du kan betale den rette skat. Når du bliver cvr registreret er det jo fordi du også skal betale moms, så I skal til at lave et momsregnskab.

Hvis I er seriøse så kan I dog lige så godt registrere jer med det samme, det ser mere prof ud på hjemmesiden, og som sagt skal i lave regnskab uanset om i er registreret eller ej.

Angående dropshipping så tror jeg at det vigtigste er at i kan fremvise en plan som leverandøren tror på, hvis i siger: det ser skidenemt ud, vi sælger en masse uden at røre en finger, hvorfor skal leverandøren så bruge tid på Jer. Præsenterer i derimod et koncept som leverandøren kan se skiller sig ud og er gennemarbejdet, med en prof hjemmeside osv, så er det nemmere at få en aftale på plads.

Og hvordan sådan en aftale foregår? Hvad med at tage kontakt til en virksomhed som tilbyder det, og spørg dem.

Brug evt. det at i er studerende til at få gode svar, som studerende kan man ofte ringe og sige: Hej, vi sidder og arbejde på at starte egen virksomhed, og undre os over hvordan det der dropshipping virker, kan i ikke fortælle os lidt om det, om omkostningerne osv. I vil næsten altid få et svar eller blive henvist til nogen som kan hjælpe, og ellers må i ringe til den næste i rækken.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 10:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

GuruGuy:

Find på noget unik og noget i går op i, den tid hvor man bare kunne åbne en shop og det så gik super, er desværre fordi for de fleste :-)

God vind!

Som Mads også er inde på, så er idéen altså blot 5%. Det hele handler om eksekvering, og hvor meget man knokler. Da jeg startede med at sælge golfbolde som 12-årig, så havde jeg absolut ingen idé omkring hvilke mærker der fandtes, hvad internettet var, hvad moms betød osv.

Idéen var på ingen måde gennemtænkt, og det tog da også 4-5 år før jeg omsatte for noget, som en almindelig mand ville kunne leve af. Men grundet mit hårde arbejde, så nåede jeg dertil på et tidspunkt, og så begyndte det at blive sjovt.

Jeg tror at riiigtig mange kunne lære noget af, bare at hoppe ud i det. Stop thinking, start doing! :-)

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Skrevet kl. 13:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Casper Blom:

Da jeg startede med at sælge golfbolde som 12-årig, så havde jeg absolut ingen idé omkring hvilke mærker der fandtes, hvad internettet var, hvad moms betød osv.

Idéen var på ingen måde gennemtænkt, og det tog da også 4-5 år før jeg omsatte for noget, som en almindelig mand ville kunne leve af. Men grundet mit hårde arbejde, så nåede jeg dertil på et tidspunkt, og så begyndte det at blive sjovt.

Jeg tror at riiigtig mange kunne lære noget af, bare at hoppe ud i det. Stop thinking, start doing! :-)

Tror sgu jeg printer den her ud og hænger op over skrivebordet, måske det kan fremskynde lanceringen af næste projekt med flere måneder :)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)