Det var ikke tænkt som en mundkurv, og at du skulle afholde dig fra at stille spørgsmål, jeg observerer bare at det den ene dag er facebooksider, så er det salg du vil kaste dig over, så har du en ide du skal have omsat til et produkt. Sådan lidt en ny dag, en ny tanke/ide, og det er der ingen penge i, det handler om fokus, hårdt arbejde og tålmodighed. Jeg har selv prøvet det med et år at prøve en ting, næste år at prøve noget andet, og meget sjældent har det givet et udbytte der stod mål med indsatsen, for inden jeg havde noget at få indarbejdet noget som helst var jeg på vej videre...
Hvis din familie allerede gør sig i loppemarkeder, så kan du jo overveje om du kan lave endnu flere penge på dette, og inde du afskriver ideen helt, så se evt. følgende klip om Rasmus (hvis jeg har linket til det før, så undskyld) der som 13-14 årig solgte legetøj for op til 50.000 kr på en weekend: Millionær som 18 årig
Og ja, Elgiganten køber ret sikkert deres varer indenfor EU, jeg vil skyde på de handler direkte med Samsung, Sony og hvad de ellers hedders danske selskaber.
Jeg synes det er fedt du vil det så meget, men som sagt, prøv at find ud af hvad det er du vil, og fokuser så på det. Overvej hvorfor du vil være iværksætter, hvad er det der tænder dig? Er det at tjene penge? Er det at arbejde? Er det lysten til at blive klogere? Er det for at skabe noget ingen har set før? Og hvis du kunne få hvad som helst, hvordan skulle dit liv så se ud? Skulle du bade i penge? rejse? undervise? arbejde? Brug evt. en dag her i ferien på at finde svaret på de to spørgsmål, det kan måske også pege dig i retning af hvad du skal kaste dig over. Tag dig tiden til at læse en beretning eller to fra succesfulde iværksættere, jeg kan blandt andet anbefale Martin Thorborgs Iværksætter til jeg dør og Finn Helmers Gigamanden, begge bøger du kan finde på biblioteket, og som giver dig endnu mere lyst til at starte, men som også fortæller lidt om livet som iværksætter. Lars Larsens bog er egentlig også udemærket, især hvis du vil noget indenfor handel.
Er du god til engelsk, så køb evt. the $100 dollar start up, en bog der giver et par ideer til hvordan man kan starte op på et lille budget.
I det hele taget findes der et hav af bøger derude som er fyldt med gode råd, ideer og historier, og som jeg synes enhver vordende iværksætter burde læse.