Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilke sider skal mine varer komme fra?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 29. Jun 13
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer

Jeg er på vej til at starte en Webshop, men jeg har ikke købt varer endnu. Det er der en god grund til, da jeg ikke helt kan finde nogle billige netbutikker fra hele verdenen uden der kommer for meget fragt på.
Jeg kender i forvejen Focalprice.cm, så hvis i kan komme med en masse andre sider i kender, som endda med glæde må ligge i Europa, men ellers bare hele verdenen, så ville jeg blive glad,

Så er mit spørgsmål også hvor i tror et firma som Elgiganten, bestilte sine varer fra, siden de kan sælge så billigt.

God sommer
Hilsen Mathias
Fra Silkeborg
Tilmeldt 16. Jun 13
Indlæg ialt: 76
Fra  SimonSimon I/S Skrevet kl. 17:23

Hej Mathias

Hvilke produkter skal du sælge?

BedreByg.dk - Bliv klædt godt på til dit næste byggeprojekt

Tilmeldt 29. Jun 13
Skrevet kl. 17:26
Ved ikke helt, noget tilbehør til noget cykling og andet sport. Men kender du en side som sælger det billigt. I udlandet.
Fra Roskilde
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 802
Fra  Web-Creation.dk Skrevet kl. 17:29

Hej Mathias.

www.alibaba.com er et super genialt site for folk i hele verdenen som ønsker at eksportere deres produkter.

Du kan finde alt lige fra underbukser til kaffekopper.

Super genialt site.

Med venlig hilsen,
Emil D. Pedersen 

Web-Creation.dk

Billige webløsninger! 

Tilmeldt 29. Jun 13
Skrevet kl. 17:31
Tusind tak Emil
Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 19:17

Grunden til at elgiganten kan sælge så billigt, er fordi at de køber rigtigt stort ind, de køber fjernsyn i hundredevis hvis ikke tusindevis, og køber varer for flere millioner af gangen. Derved opnår de gode rabatter som de så kan give videre til kunderne.

Hvis du tilsvarende køber stort ind, kan du købe næsten hvad som helst til en god pris, køber du småt ind bliver prisen det højere næsten uanset hvor du køber den.

Vær opmærksom på at du skal betale told og moms af de varer du køber uden for EU, hvorfor du skal lægge dette oven i prisen før du kan se om det er en god forretning. Og hvad når der nu lægges fragt ovenpå fra dig og til kunden, er det så stadig en god pris?

Jeg er dog bange for at du er ved at brænde nallerne, med alle de forskellige tråde og ideer der har været på bordet den sidste uge, så skal du måske træde et skridt tilbage og starte med at sælge helt fra bunden. Tag på loppemarked med de ting du har derhjemme som du ikke længere har brug for (Jeg lavede over 1.000 kroner sidst jeg brugte et par hyggelige timer på et loppemarked, så timelønnen kan være ok), når du har solgt det, så køb mere af det som solgte bedst, gå ned i de lokale genbrugsbutikker og prøv at få en aftale om en god pris hvis du køber en masse af det, uanset om det er gammel elektronik, tøj eller computerspil som sælger.

På markeder slipper du for omkostninger til dankortbetaling, webshop og ikke mindst søgemaskineoptimering (det kan være dyrt at blive fundet på google), og her lærer du en hel masse om at handle, om kunder og måske lige så vigtigt, du får pengene i lommen med det samme, og behøver ikke bekymre dig om garanti, forsendelse og told og moms.

Tilmeldt 29. Jun 13
Skrevet kl. 19:30
Hej Rasmus
Ved godt at jeg på den seneste tid har, skrevet mange indlæg. Men da jeg kun er 14 år gammel, og ny, så vil man gerne have svar på en masse spørgsmål, som msn brænder inde med, og man ikke selv kan finde på nettet.
Og så er det jo også bare fordi jeg snes det er så spændene, denne branche, så jeg vil gerne vide rigtig meget. Men holder lidt tilbage med mine nedlæg nu. :-)

Med hensyn til det med loppemarked, så sælger min familie nogle gange brugte ting over nettet. Her tjener jeg nogle gange nogle skillinger.

Men tror du Rasmus, at Elgiganten køber varer inden for EU?

Mvh
Mathias
Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Skrevet kl. 19:58
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det var ikke tænkt som en mundkurv, og at du skulle afholde dig fra at stille spørgsmål, jeg observerer bare at det den ene dag er facebooksider, så er det salg du vil kaste dig over, så har du en ide du skal have omsat til et produkt. Sådan lidt en ny dag, en ny tanke/ide, og det er der ingen penge i, det handler om fokus, hårdt arbejde og tålmodighed. Jeg har selv prøvet det med et år at prøve en ting, næste år at prøve noget andet, og meget sjældent har det givet et udbytte der stod mål med indsatsen, for inden jeg havde noget at få indarbejdet noget som helst var jeg på vej videre...

Hvis din familie allerede gør sig i loppemarkeder, så kan du jo overveje om du kan lave endnu flere penge på dette, og inde du afskriver ideen helt, så se evt. følgende klip om Rasmus (hvis jeg har linket til det før, så undskyld) der som 13-14 årig solgte legetøj for op til 50.000 kr på en weekend: Millionær som 18 årig

Og ja, Elgiganten køber ret sikkert deres varer indenfor EU, jeg vil skyde på de handler direkte med Samsung, Sony og hvad de ellers hedders danske selskaber.

Jeg synes det er fedt du vil det så meget, men som sagt, prøv at find ud af hvad det er du vil, og fokuser så på det. Overvej hvorfor du vil være iværksætter, hvad er det der tænder dig? Er det at tjene penge? Er det at arbejde? Er det lysten til at blive klogere? Er det for at skabe noget ingen har set før? Og hvis du kunne få hvad som helst, hvordan skulle dit liv så se ud? Skulle du bade i penge? rejse? undervise? arbejde? Brug evt. en dag her i ferien på at finde svaret på de to spørgsmål, det kan måske også pege dig i retning af hvad du skal kaste dig over. Tag dig tiden til at læse en beretning eller to fra succesfulde iværksættere, jeg kan blandt andet anbefale Martin Thorborgs Iværksætter til jeg dør og Finn Helmers Gigamanden, begge bøger du kan finde på biblioteket, og som giver dig endnu mere lyst til at starte, men som også fortæller lidt om livet som iværksætter. Lars Larsens bog er egentlig også udemærket, især hvis du vil noget indenfor handel.

Er du god til engelsk, så køb evt. the $100 dollar start up, en bog der giver et par ideer til hvordan man kan starte op på et lille budget.

I det hele taget findes der et  hav af bøger derude som er fyldt med gode råd, ideer og historier, og som jeg synes enhver vordende iværksætter burde læse.

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Skrevet kl. 20:11

Forresten så glemte jeg det jo helt, men en mulighed for at få varer i din butik vil evt. være dropshipping, hvor du bygger hjemmesiden og står for salget, men derefter så er det et andet firma som står for at sende varen til kunden, og som du så betaler når du har solgt varen. På den måde skal du ikke have penge op af lommen til et varelager, og kan alligevel tilbyde gode priser.

Googlede det, og fandt følgende tråd, hvor der blandt andet også er et firma der tilbyder cykeldele: Liste over dropshippingfirmaer

Vil du vide mere om hvordan det virker, så google det, eller send mig en hilsen, så skal jeg prøve at uddybe det lidt mere.

Tilmeldt 29. Jun 13
Skrevet kl. 21:16
Hej Rasmus

Hvis ikke jeg ar sagt det før, så siger jeg det nu. Tusind tak for dine lange beskeder. Jeg så det bestemt heller ikke som en mundkurv. Men jeg kan sagtens følge dig i det du siger, at jeg laver lidt for mange forskellige tråde. Jeg ved ihvertfald at jeg 100% vil noget med salg. Men det skal også være noget jeg kan leve af. Jeg ved ikke hvor meget sådan en gennemsnitlig webshop tjener om året. Men hvis den ikke er stor nok, skal jeg have et andet arbejde ved siden af, måske medhjælper i en anden virksomhed.

Jeg har også læst Martin Thorborgs blogs og Casper Blom's jeg synes det er spændene at læse, dem og få noget viden. Kan du evt. Foreslå andre store iværksættere der bloggere? Helst dansk.
Jeg har skrevet Martin's bog på min ønskeliste.

Tusind tak for svarene. Har du evt. Et firma og må jeg få et link til det?

Mvh
Mathias
Side 1 ud af 2 (11 indlæg)