Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat af royalties i udlandet

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jul 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

For ti år siden fik jeg en ide bosiddende i Danmark. Den blev brugt af et firma uden de gav mig kompensation. Hvis jeg er bosiddende i udlandet 10 år efter og får tilkendt erstatning i form af tabte royalties + fremtidige royalties skal jeg så stadig betale dansk skat fordi jeg var bosiddende i Danmark da jeg fik ideen og en periode herefter på trods af at jeg er bosiddende i udlandet her i nutiden eller skal jeg bare betale udenlandsk skat?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46711
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:02

Spørg evt skat her eller i dit nye land for at få deres opfattelse - men mit gæt er, at den del af erstatningen som omfatter tabte royalties under den tid du var skattepligtig i DK kunne høre til DK skat medens erstatning for tiden derefter og fremtidige beskattes i udlandet. Spørgsmålet er nok mest aktuelt hvis det er et dansk firma som skal kunne trække royalty fra og derfor skal opgive noget - men det bare et GÆT

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:21

Hovedreglen i de fleste danske dobbeltbeskatningsaftaler er at der sker beskatning i det land, hvor du bor af royalties. I forhold til Danmark er der sket forældelse i forhold til din skatteansættelser  10 år tilbage i tiden. Så HVIS din evt. erstatning kan henføres til bestemte skatteår kan nogle af disse være forældet nu.

Hvis det er et større beløb bør du lige vende med en revisor hvordan royalties skal behandles. Afhængig af arten kan der være forskel på beskatning.

/Henrik

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)