Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man bare holde konkurrencer?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 13. Sep 10
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer Big Smile

Jeg er i tvivl om det at holde konkurrencer som virksomhed.  Jeg har lige et par spørgsmål jeg håber at i kan være mig behjælpelige med:

1. Kan jeg som virksomhed blot købe en mærkevarer fra eksempelvis coolshop eller gucca og lave en konkurrence på min blog om produktet, hvor jeg giver spillet gratis ud til en tilfældig der tilmelder sig konkurrencen?

2. Hvis det er muligt, skal jeg så betale skat af produktet? Kan jeg bare købe det via virksomheden eller hvordan?

3. Er der noget bestemt jeg skal være opmærksom på hvis jeg vælger at afholde en konkurrence?

4. Kan jeg få deltagerne til at tilmelde sig et nyhedsbrev ved deltagelse?

Jeg håber at i kan hjælpe mig

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 13:59

Hej Kop

Ja du kan blot købe en vare og give den væk - det er 100% lovligt, men prøv at kontakte Coolshop eller andre og hør om ikke de vil sponsorere din konkurrence mod at du oplyser deres navn på konkurrencen.

Du skal ikke betale skat af noget, du skal trække beløbet fra som normalt

Du må ikke tvinge folk til at tilmelde sig nyhedsbrev men du kan bede om det.

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Tilmeldt 13. Sep 10
Skrevet kl. 14:40

Hej Bærbar.com,

Er det virkelig bare så simpelt? Jeg mener ellers at have hørt at det var besværligt og at man ikke kunne trække beløbet fra.

Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 15:00

Bærbar.com's svar er ikke helt korrekt.

1. ja det kan du godt. Det er dog ikke lovligt at anvende andre brands i markedsføringen af din virksomhed. Du må gerne skrive eks "Tilmeld dig mit nyhedsbrev og deltag i en konkurrence om en iPad3." - Men Apple logo og produktfoto af iPad3 må ikke være fremtrædende i annoncen. Konkurrencer hvor vinderen findes tilfældigt er underlagt præmieafgift.

2. Tjek; http://www.skm.dk/tal_statistik/satser_og_beloeb/8740.html

og

http://www.skm.dk/tal_statistik/satser_og_beloeb/8739.html

3. Din permissiontekst skal være i orden, dvs. det skal tydeligt fremgå hvad man som deltager bliver tilmeldt. Tjek: http://bobedre.dk/competition/6881

4. Ja du må gerne have tvungen permission på en konkurrence, dvs at forudsætningen for deltagelse er at man giver samtykke til at modtage nyhedsbrev. Konkurrencen må også gerne være købsbetinget. Tvungen permission er mest effektivt, da du får større antal deltagere. Dog er en del konkurrenceryttere som er mere eller mindre værdiløse for dig. Du kan få problemer med div. spamlister hvis du samler en stor volumen tvungne permissions ind via konkurrencer, og efterfølgende sender nyhedsbreve ud i databasen. Så jeg vil anbefale en dobbelt opt-in, dvs tvungen permission på konkurrencen + en instant mail hvor man efterfølgende bekræfter sin tilmelding. 

Tilmeldt 13. Sep 10
Skrevet kl. 15:11

Hej Jelm,

Tusind tak for dit svar, det er meget indsigtsfuldt.

Det ser dog ud til at dine links ikke virker.

Tilmeldt 24. Nov 09
Skrevet kl. 15:24

Hov, der er kommet nye regler på afgiftområdet:

ifølge SKAT:

Hvis du har vundet i et gratis spil, som er åbent for alle, for eksempel i konkurrencer i ugeblade eller på nettet, er præmien normalt også skattefri.

http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1788633 

- Jeg har sendt en forespørgsel til SKAT vedr. evt. beskatning/afgifter som du som udbyder skal betale. - Vender lige tilbage når jeg har hørt fra dem. 

Tilmeldt 13. Sep 10
Skrevet kl. 15:40

Meget fornemt!

Tusind tak skal du have Big Smile

Tilmeldt 13. Sep 10
Skrevet kl. 16:10

Jelm:

1. ja det kan du godt. Det er dog ikke lovligt at anvende andre brands i markedsføringen af din virksomhed. Du må gerne skrive eks "Tilmeld dig mit nyhedsbrev og deltag i en konkurrence om en iPad3." - Men Apple logo og produktfoto af iPad3 må ikke være fremtrædende i annoncen. Konkurrencer hvor vinderen findes tilfældigt er underlagt præmieafgift.

Hej igen Jelm. Jeg kom lige til at tænke på noget.

Vil ovenstående sig at jeg ikke må reklamere med at man kan vinde et bestemt spil i konkurrencen - eller for den sags skyld vise spillet på konkurrencesiden? Hvad nu hvis der er tale om en bestemt taske eller en bil? Det er vel ikke optimalt at man ikke kan fremvise et billede af det produkt som deltageren har muligheden for at vinde.

Tilmeldt 24. Nov 09
Skrevet kl. 17:23

Det vil være en vurderingsag hvis du bliver sagsøgt for krænkelse af varemærker. Generelt er det sådan at det er dit eget brand/logo/produkt der skal være fremtrædende i annonce/kommunikationen. Så længe den er det kan du sagtens vise præmierne. Jeg ville dog afholde mig helt fra at vise andre logoer end mit eget. Eks. Brug ikke et Apple logo, eller navnet Apple. Men skriv gerne iPad3, og vis et produktbillede. Du kan også lave konkurrencen "i samarbejde med" producenten af præmien. Hvis de er med inde over er der jo intet problem. Der hvor du kan komme i problemer er hvis et etableret brand vurderer at du udnytter deres brand til at løfte dit eget brand. Det kan være krænkelse af varemærke, og det er næppe en behagelig mølle at blive trukket igennem, så sørg for at fokusere på eget produkt og nedton andres.

Tilmeldt 24. Nov 09
Skrevet kl. 17:26
Side 1 ud af 2 (17 indlæg)