1. ja det kan du godt. Det er dog ikke lovligt at anvende andre brands i markedsføringen af din virksomhed. Du må gerne skrive eks "Tilmeld dig mit nyhedsbrev og deltag i en konkurrence om en iPad3." - Men Apple logo og produktfoto af iPad3 må ikke være fremtrædende i annoncen. Konkurrencer hvor vinderen findes tilfældigt er underlagt præmieafgift.
Hvis du udlover apple produkt, så skal du tage kontakt til apple først, og få godkendt din side til det :) - Og der bliver stillet en del krav :p Har prøvet
PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.
Ja du kan blot købe en vare og give den væk - det er 100% lovligt, men prøv at kontakte Coolshop eller andre og hør om ikke de vil sponsorere din konkurrence mod at du oplyser deres navn på konkurrencen.
Du skal ikke betale skat af noget, du skal trække beløbet fra som normalt
Dette er 100% forkert!
Man kan ikke bare afholde en konkurrence, hvor man giver en gave væk. Konkurrencen skal først anmeldes til SKAT (jf. nye regler - læs mit link til advokat i indlæg ovenfor).
Der skal betales skat af gaven, og du kan ikke fradrage gaven som normalt. Der er ikke fradrag for moms, da gaven anvendes privat, og derfor er momspligtig, og der er kun fradrag for 25% skat af gaven, da den kommer ind under reglerne om repræsentationsgaver.
Ja tak for link Martin. Der er en del forvirring på området, og jeg er også blevet klogere efter at have læst artiklen du linker til. Jeg har skrevet en bunke mails til rådgivningen hos SKAT da jeg efterhånden har en del uafklarede spørgsmål. Nettet svømmer jo i konkurrencer der aldrig bliver betalt en krones afgift af, hvilket undrer mig da jeg ikke synes jeg nogensinde har hørt at SKAT har håndhævet disse regler. Jeg afventer lige svar og vender tilbage her.