Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opkøb af forladt hus tildelt lokalplan?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Aug 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Lidt historie er godt.

Vi har forelsket os i et stuehus med 20.000kvd grund til som i 2005 blev opkøbt af Vejle Kommune og tildelt lokalplanen for bebyggelse af parkering og boltbane.

Idag 2013 står det stadigt tomt, tilgroet grimt, og lokalplanen nåede aldrig så langt at den strækkede sig over på grunden.

Mit spørgsmål går derfor på.

Trods der ligger en lokalplan for grunden, er det der muligt at forhandle lokalplanen om? 

Købe huset?

Med korte ord hvad er mine muligheder for at købe grunden samt huset?

Fra Kbh.
Tilmeldt 16. Jun 07
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 00:35

Kontakt kommunen og forhør dig om deres aktuelle planer for ejendommen og muligheden for eventuelt at købe den. Via mit arbejde har jeg kendskab til kommuner, der har solgt en række ejendomme, som de i sin tid opkøbte i forbindelse med nogle lokalplaner, der siden hen er ændret eller bortfaldet bla. som følge af kommunesammenlægningerne.

Venlig hilsen

Teddy 

Tilmeldt 2. Aug 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:41

Forløbet siden posten har været, gennemset lokalplanen, og kontaktet diverse kommuner.

Landet ligger sådan omkring lige netop denne bolig, at der lokalplanen blev lavet for stedet i 2007 af en erhversmand gik han konkurs i 2008, og derfor blev huse vedrørende erhvervet efterladt tomme.

Jeg vil have mulighed for at opkøbe området til erhverv med boligen som kontor, men må ikke bosætte den, der den høre under 3års reglen (alle huse der har stået tomme over 3 år må ikke bosættes)  

Et andet spørgsmål der jeg har fundet ud af at muligheden i at købe boligen kan ske ved en lokalændring. Men vil dog ikke bruge den til erhverv. Kan man hvis nogen ved det, søge dispensation på området så mine muligheder kan blive en realitet?

På forhånd tak

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 21:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hvordan forventer du nogen kan svare dig på dette spørgsmål?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)