Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor lade sig registrere i en webshop?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Man bør selvfølgelig kunne købe uden at lade sig registrere, men man kan gøre det. Registrering er jo nærmest standard i enhver webshop (med eller uden frivillighed), men jeg kan ikke mindes at have set nogen steder, hvad formålet skulle være og hvilke fordele man opnår.

Hvis vi forudsætter, at der gøres tydeligt opmærksom på tilmelding til et nyhedsbrev og igen hvilke fordele man får ved det, hvad skal man så egentlig bruge en registrering til? Eller er det kun ment som en kundeservice der gør, at ved login så er kunden fri for at indtaste adresseoplysninger igen?

En fornøjelig artikel om det med login: http://www.uie.com/articles/three_hund_million_button/

Fra Ringsted
Tilmeldt 15. Nov 06
Indlæg ialt: 297
Fra  Lampeguru.dk Skrevet kl. 07:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Altså jeg har helt fjernet muligheden for login, da jeg selv hader alt omkring login. 
Jeg har også tidligere læst mig til, at bare det der står "opret et login" kan have indflydelse på din konvertering.

Det som jeg "mangler" når vi taler login, det er at jeg har haft et par kunder som gerne ville kunne logge ind og se deres tidligere ordre.
Men det kan tælles på én hånd, så de må altså skrive til mig :-)

Hvad angår adresse indtastning, er det så efterhånden ikke standart at vores browsere gemmer de data, så vi alligevel ikke taster adresse? 

Lamper til enhver smag - Nu over 2000 lamper! LampeGuru.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:55
Hvor mange stjerner giver du? :

GuruGuy:
Det som jeg "mangler" når vi taler login, det er at jeg har haft et par kunder som gerne ville kunne logge ind og se deres tidligere ordre.
Åh ja, den havde jeg glemt. Jamen det er så en af de ting man kan nævne som en fordel ved at lade sig registrere.

Fra Randers
Tilmeldt 4. Dec 09
Indlæg ialt: 333
Fra  Onlinebrand.dk Skrevet kl. 08:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe du taler simple produkter..Er det nok generelt bedst uden login.

Men bevæger vi os over i lidt mere avanceret B2C/B2B løsninger. Så er det ud over, at kunne se tidligere ordre, også ved login, man kan identificere hvilken rabat en kunde skal have :)

F.eks. har vi en kunde, med et avanceret "værdibevis" modul, som sender en PDF til kunden, ved endt bestilling, hvis de så ikke kan finde mailen efter 2 uger, kan de logge ind og hente den igen :)

Fra Hobro
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 229
Fra  DreamAbout.dk Skrevet kl. 09:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

En fordel kunne være at se en ordre oversigt, tracke sin ordre, evt. bonus program eller lign. Det er dog helt sikkert også fordele i ikke at oprette kunder. Men generalt syntes jeg nu at det kan være god kundeservice at lade kunderne logge ind sådan de nemt kan se tidligere ordre i hvert fald.

Simon 

Fra Ringsted
Tilmeldt 15. Nov 06
Indlæg ialt: 297
Fra  Lampeguru.dk Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Falentin Olesen:
Men generalt syntes jeg nu at det kan være god kundeservice at lade kunderne logge ind sådan de nemt kan se tidligere ordre i hvert fald

Men det kræver jo så også at du opretter dem det login automatisk, hvis det jeg påstår omkring tab af konverteringer er korrekt :-)
- Det skulle jo så også kunne lade sig gøre. 

Lamper til enhver smag - Nu over 2000 lamper! LampeGuru.dk

Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 867
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har et par gange brugt funktionen med at logge ind for at tracke min ordre, men det kræver så at forretningen bruger track and trace med mere.

Det med at slippe  for at indtaste sine oplysninger igen giver jeg ikke så meget for, jeg bruger mere tid på at prøve at finde ud af hvad det nu lige var som var mit brugernavn og kodeord på den pågældende side, end det ville tage mig at taste hele skidtet ind igen.

Kundeklub som en er inde på er jo en god mulighed, men mindes ikke rigtigt jeg har set det udført på en fornuftig måde, hvor jeg rent faktisk havde lyst til at blive medlem, for så skal der jo være nogle klare fordele (er dog medlem hos HiFi Klubben, fordi de tilbyder mig diverse arrangementer og lytteaftener, og ikke sender for mange reklame emails ind imellem).

En anden mulighed er at bruge det som amazon, hvor dine tidligere indkøb bruges til at vise dig hvad andre der har købt det samme også har købt, og derved igennem tiden komme med nogle meget præcise forslag til hvad du nok også er interesseret i (en feature der har kostet mig adskillige tusinde kroner, fordi de til sidst viste mig så mange bøger jeg fandt spændende at jeg måtte købe meget mere end jeg først havde regnet med). Men det kræver naturligvis en hvis mængde kunder at kunne lave et fornuftigt system til dette.

Bortset fra det synes knappen mange steder at være et udtryk for at "når alle andre har, så skal vi da også have det". Samme tanke som sikkert ligger bag at jeg forleden skulle taste min fødselsdato for at få lov til at afslutte en handel... Fødselsdato?

Så med mindre du har et rigtigt godt argument for at bruge log in til noget, så synes jeg du skal droppe det. Track and trace oplysninger kan jo evt. også bare sendes med i bekræftelsesmailen, og jeg tror ikke det vil koste mange kunder at de ikke kan finde tidligere ordre, det er sådan en nice to have ting, i mine øjne ikke en need to have.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)