Man bør selvfølgelig kunne købe uden at lade sig registrere, men man kan gøre det. Registrering er jo nærmest standard i enhver webshop (med eller uden frivillighed), men jeg kan ikke mindes at have set nogen steder, hvad formålet skulle være og hvilke fordele man opnår. Hvis vi forudsætter, at der gøres tydeligt opmærksom på tilmelding til et nyhedsbrev og igen hvilke fordele man får ved det, hvad skal man så egentlig bruge en registrering til? Eller er det kun ment som en kundeservice der gør, at ved login så er kunden fri for at indtaste adresseoplysninger igen? En fornøjelig artikel om det med login: http://www.uie.com/articles/three_hund_million_button/ |
Hej
Altså jeg har helt fjernet muligheden for login, da jeg selv hader alt omkring login.
Jeg har også tidligere læst mig til, at bare det der står "opret et login" kan have indflydelse på din konvertering.
Det som jeg "mangler" når vi taler login, det er at jeg har haft et par kunder som gerne ville kunne logge ind og se deres tidligere ordre.
Men det kan tælles på én hånd, så de må altså skrive til mig :-)
Hvad angår adresse indtastning, er det så efterhånden ikke standart at vores browsere gemmer de data, så vi alligevel ikke taster adresse?