Hej med jer. Jeg ved, at dette ikke nødvendigvis har direkte relevans for iværksætteri, dog tror jeg at det kan være nyttig viden for nogle. Jeg håber derrfor, at der er en venlig sjæl med jura'en på plads, der kan vejlede lidt her. Sagen er således, at jeg for godt og vel en uge siden var sammen med et vennepar i vores lokale fitnesscenter. Jeg var blevet spurgt af netop mine venner, om jeg havde tid/lyst til at hjælpe kvinden i parret med at lægge et træningsprogram, i og med jeg for mange år tilbage har taget en uddannelse indenfor personlig træning, ville jeg naturligvis gerne hjælpe. Jeg arbejder til daglig som sælger for en IT virksomhed og fitnesstræning er udelukkende en fritidsinteresse for mig. Nå, men jeg har taget en kuglepen og et stykke papir med ind i fitnesscentret, da jeg selvfølgelig ville skrive nogle øvelser og lignende ned til veninden, som hun kunne bruge fremadrettet. få minutter efter vi har sat os ned på gulvet for at tale sammen, kommer en medarbejder fra centret stormende hen imod os og i en hård tone siger han "Hej mit navn er X, jeg er personlig træner her i centret. Er DU det?" Jeg svarer at det er jeg selvfølgelig ikke, blot en kunde gennem flere år, der hygger mig, træner sammen med og hjælper en veninde. "Du skal ikke sidde her og udføre arbejde som personlig træner i dette center og skal bede dig stoppe dette med det samme". Jeg prøver at forklare ham, at jeg ikke arbejder, men blot hjælper en veninde, jeg bærer hverken uniform fra konkurrende virksomhed eller tager imod penge, det kunne lige så vel have været min egen kæreste, jeg hygge mig med i centret. Han talte så højt og nedlandende, at alle omkring os stod forbavsede og fulgte med, det var meget ubehageligt for os begge. Mens jeg gik ud for at hente mit tøj i omklædningsrummet, stod min veninde og talte med medarbejderen, som tilsyneladende har fortalt hende, at han nu har skrevet på min "profil" i deres CRM system, at jeg udøver personlig træning som en ydelse, i deres center. Jeg synes det hele er meget krænkende og ubehageligt, jeg har bestemt ikke lyst til at vise mig i det center igen foreløbig. Det skal siges, at vi er pæne mennesker og har ikke gjort et stort nummer ud af noget endnu. Jeg har undersøgt pågældende fitnesskædes medlemsbestemmelser og finder intet skriftligt om, at man ikke har ret til at hjælpe andre med træning. Men mit spørgsmål er så nu, har han ret til at "anklage" mig for disse ting? Må jeg virkelig ikke hjælpe venner og familie med at træne? Har jeg overhovedet intet medhold i en sådan sag og slutteligt, hvilke muligheder har jeg? Jeg håber, at en eller flere af jer, kan hjælpe mig. På forhånd tak. Med venlig hilsen Jesper |
Tja en rapport på trustpilot og en historie på facebook med angivelse af virksomhedsnavn er en god start.