Hej Inde jeg kaster mig i grams med den løsning, jeg tænker er den rigtige, så kan det jo være der er andre og bedre?? 6. Brugeren sender sin mail for at få adgang til siden. Er der andre og bedre løsninger end ovenstående? |
Her er to metoder, du kan bruge, for at få dit beskyttede indhold i Google.
First Click Free
Google kan ikke, som udgangspunkt, indeksere det, du har lagt bag en passwordbeskyttelse. Du kan dog kigge på User-agent på den besøgende og undlade at bede om password hvis User-agent er "Googlebot". På den måde vil alle andre blive bedt om et password, samtidig med at Google kan indeksere dit indhold.
For at gøre dette, skal du følgende retningslinjerne for "First Click Free", som du kan læse mere om på Googles officielle webmasterblog.
Ved at bruge "First Click Free", har du lov til at vise én slags indhold til Googlebot, og en anden til den besøgende (efter de har fået vist den første gratis side, hvor folk ikke skal registrere sig for at se indholdet). Det er anderledes end normalt, hvor Google kræver at det indhold Googlebot finder på din side, skal være nøjagtig det samme som alle besøgende får vist.
Udelad kun det vigtigste fra siden og få indekseret resten
Den anden metode er, at du ikke lægger hele den side, hvor du har en video liggende, bag en passwordbeskyttelse. På den måde kan du stadig vise hele siden, med din overskrift og beskrivelse af den video, man kan se på siden og få det indekseret i Google, men for at se resten af siden, altså den del af siden, hvor selve din video ligger, skal man registrere sig. Googlebot får derved serveret det samme indhold til som den besøgende og du behøver ikke bekymre dig om at give den første side, som din besøgende ser, væk gratis.
Der findes flere forskellige Wordpress plugins der kan passwordbeskytte en del af din side. En a dem er Digital Access Pass (Se under "Teaser Content ("Sneak Peek")"). Et andet plugin er Mighty Content Locker. Jeg har ikke erfaring med nogen af disse plugins, men jeg ved, at de kan begrænse adgangn til en del af siden og lade resten blive indekseret. Du kan finde flere plugins ved at lave en søgning på "Content locker" på Google.