Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO og password/login beskyttede sider

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 12. Jan 08
Indlæg ialt: 346
Fra  Angstekspert Kim Liljehult Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Inde jeg kaster mig i grams med den løsning, jeg tænker er den rigtige, så kan det jo være der er andre og bedre??

1. Jeg har wordpress hjemmeside med 100 videoer.
2. De 100 videoer bliver opdelt i 20 gratis og 80 man skal betale for.
3. Ideen er altså at give de 20 gratis væk og vil x antal gerne købe de resterende 80 stykker i shoppen.
4. Adgangen til de gratis 20 videoer, har jeg opsat med en newsletter locker (Ninja popups), dvs brugeren skal indtaste sin email adresse for at få adgang.
5. Nu har jeg så brugerene email, som kan bruges til kommende mail kampagne.

6. Brugeren sender sin mail for at få adgang til siden.
7. Hvis jeg bruger mailchimp så skal brugeren bekræfte sin email. Dvs at brugeren får adgang og kan undlade at bekræfte sin email.
8. Derfor ryger brugeren email til min email, som jeg så manuelt indtaster i mailchimp.
9. Jeg er klar over at brugeren kan sende en forkert email og så få adgang til siden alligevel.

10. De 20 videoer er indsat i hvert sit indlæg, da hver video på den måde får sin url (video-seo yoast), med video url til Google.

11. Hvad sker der med video-seo hvis jeg ligger indlæg ind bag en beskyttet side. Enten passwordbeskyttet eller login beskyttet. Kan Google så stadigvæk finde video url siden, og når brugeren ser billede at video på Google og trykker, så kommer brugeren frem til siden og bliver spurgt om password/login.

Jeg taler om:
A) Den manuale løsning, hvor brugeren ikke behøver bekræfte sin email, men hvor der også kan indtastes en forkert email. Den løsning er egentlig færdig lavet og parat til at gå i luften
B) Løsning hvor brugeren får en mail tilbage (bekræft din email + en tak mail med kode), og i den mail står der password eller login til siden.

Kan Google stadigvæk finde videoen i løsning B?

Er der andre og bedre løsninger end ovenstående?

Takker på forhånd i håb om svar.

/Kimse

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:22

Her er to metoder, du kan bruge, for at få dit beskyttede indhold i Google.

First Click Free

Google kan ikke, som udgangspunkt, indeksere det, du har lagt bag en passwordbeskyttelse. Du kan dog kigge på User-agent på den besøgende og undlade at bede om password hvis User-agent er "Googlebot". På den måde vil alle andre blive bedt om et password, samtidig med at Google kan indeksere dit indhold.

For at gøre dette, skal du følgende retningslinjerne for "First Click Free", som du kan læse mere om på Googles officielle webmasterblog.

Ved at bruge "First Click Free", har du lov til at vise én slags indhold til Googlebot, og en anden til den besøgende (efter de har fået vist den første gratis side, hvor folk ikke skal registrere sig for at se indholdet). Det er anderledes end normalt, hvor Google kræver at det indhold Googlebot finder på din side, skal være nøjagtig det samme som alle besøgende får vist.

Udelad kun det vigtigste fra siden og få indekseret resten

Den anden metode er, at du ikke lægger hele den side, hvor du har en video liggende, bag en passwordbeskyttelse. På den måde kan du stadig vise hele siden, med din overskrift og beskrivelse af den video, man kan se på siden og få det indekseret i Google, men for at se resten af siden, altså den del af siden, hvor selve din video ligger, skal man registrere sig. Googlebot får derved serveret det samme indhold til som den besøgende og du behøver ikke bekymre dig om at give den første side, som din besøgende ser, væk gratis.

Der findes flere forskellige Wordpress plugins der kan passwordbeskytte en del af din side. En a dem er Digital Access Pass (Se under "Teaser Content ("Sneak Peek")"). Et andet plugin er Mighty Content Locker. Jeg har ikke erfaring med nogen af disse plugins, men jeg ved, at de kan begrænse adgangn til en del af siden og lade resten blive indekseret. Du kan finde flere plugins ved at lave en søgning på "Content locker" på Google.

Fra København
Tilmeldt 12. Jan 08
Fra  Angstekspert Kim Liljehult Skrevet kl. 17:51

Hej Bjarne

Respekt for dit svar. Det hjælper mig rigtigt meget. Tak

Jeg kan mest bruge det her med at få Google til at søge på indhold bag en mur. Det er bare genialt.

De andre er løsninger du beskriver har jeg i forvejen (andre plugin vel og mærket), og jeg er sikker på at det er værdifuld information for andre.

Havde jeg råd, så havde jeg ansat dig :)

/Kimse

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:29

Kimse:

Respekt for dit svar. Det hjælper mig rigtigt meget. Tak

Jeg kan mest bruge det her med at få Google til at søge på indhold bag en mur. Det er bare genialt.

De andre er løsninger du beskriver har jeg i forvejen (andre plugin vel og mærket), og jeg er sikker på at det er værdifuld information for andre.

Havde jeg råd, så havde jeg ansat dig :)

Det glæder mig meget, at du kunne bruge min hjælp.

Nu hvor du ikke vil ansætte mig  Smile, er der heldigvis også andre måder, at få min hjælp på - Ganske gratis.

Du kan finde flere råd og hente inspiration på disse sider, som jeg står bag.

Fra Aarhus
Tilmeldt 23. Mar 12
Indlæg ialt: 44
Fra  Impulskontrol.dk Skrevet kl. 13:06

Du har ikke overvejet woocomerce plugin som webbutik for digitale produkter?

Winnermind forandringsledelse - vejen til bedre beslutninger

Fra Aarhus
Tilmeldt 23. Mar 12
Indlæg ialt: 44
Fra  Impulskontrol.dk Skrevet kl. 13:10

Eller Easy Digigtal Downloads plugin.

Winnermind forandringsledelse - vejen til bedre beslutninger

Fra København
Tilmeldt 12. Jan 08
Fra  Angstekspert Kim Liljehult Skrevet kl. 13:55

Hej Lars

Bruger wp e-store, fordi her kan jeg lave per-pay-view.
Jeg arbejder også, ud over at lave videoer, at lave online kurser. og brugeren/kunde får ikke video mv. til download, de får adgang til en video eller kursus over x antal dage og x antal gange.
Pt. kan køber af en video, se den i en uge op til 3 gange - herefter udløber linket.

Linket ligger bag en skjult url, så url kan ikke kopieret til andre og den oprindelige video kan heller ikke spores (men den kan, som så meget andet, naturligvis "sniffes"..).

Lidt teknisk:
wp e-store har sine begrænsninger, bla er den ikke kompatibel med de fleste plugin som har shop-grafik installeret. Her virker feks woocommerece kun.

Bruger wp e-store til at lave det digitale skjulte url, og den "streng" bruger jeg så i woocommerece i et produkt.

Mener jeg har set et plugin som kan lave den skjulte url til digitale produker, kan ikke lige huske navnet.

Fra København
Tilmeldt 12. Jan 08
Fra  Angstekspert Kim Liljehult Skrevet kl. 14:03

Ideen med oprindelige indlæg var at høre om min metode var den rigtige, da jeg meget gerne vil bruge de mange videoer jeg har til seo. Seo samtidigt med at de er til salg eller gives væk som gave til kommende køber...

Løsningen er fundet.
Har 20 gratis gave til bruger - i "modydelse" skal de bruge deres email (ses online)
1. Hver video kommer i et indlæg. Der er video seo på hver indlæg som herefter kommer i Google.
2. Hvert indlæg er "beskyttet" af en email locker. Tast din email og få adgang..
3. Et blog side samler alle indlæg, også emd en email locker.

80 andre videoer er til salt i en pulje (online, per-pay-view)
1. De ligger skjult bag en url
2. De er ikke søgebar for Google og vil ikke lave arbejdet for at få dem til det.

Fremtidige videoer
1. videoer til salg, kommer bag skjult url. ikke seo søgebar
2. Laver et 20 sek klip af videen (video er typisk a 10 min varighed), som er offentlig tilgængelig, og søgebar = alle videoer kommer i Google

Gode råd til min plan modtages gerne :)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)