Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fortrydelsesret?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Dec 12
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg ville lige søge lidt hjælp, da jeg selv skal til at skrive et par sider til et websteds betingelser. Jeg læste så, som research, betingelserne hos dinero og faldt over denne sætning:

"Ingen refundering eller fortrydelsesret
Ydelsen er ikke omfattet af den lovpligtige 14 dages fortrydelsesret, da leveringen sker digitalt og ydelsen dermed bliver leveret på tidspunktet for betalingen." - Dinero 

Det tænkte jeg så lidt over, og tænkte på hvad det er som gør, at Dinero frastræder sig den almindeligt gældende 14 dages fortrydelsesret? Jeg søgte så på nettet og fandt følgende:

"Når du handler på nettet i Danmark, har du som udgangspunkt altid 14 dages fortrydelsesfrist." - forbrug.dk 

OG ifølge det som de skrive, så bør en online service som Dinero have 14 dages fortrydelsesret, eller hvad?

Hvad er jeres mening? Og kan jeg anvende den samme regel? 

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 12:23

Hej :-)

Jeg tænker, at du selv svarer på dit spørgsmål?

jOBS:
"Når du handler på nettet i Danmark, har du som UDGANGSPUNKT altid 14 dages fortrydelsesfrist." - forbrug.dk 

Og som du selv skriver fra Dineros handelsbetingelser:

jOBS:
Ydelsen er ikke omfattet af den lovpligtige 14 dages fortrydelsesret, da leveringen sker digitalt og ydelsen dermed bliver leveret på tidspunktet for betalingen." - Dinero 

Om du kan anvende samme regel afhænger jo af dit produkt/levering :-)

Mvh.

Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Tilmeldt 15. Dec 12
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 12:34

Lars Thomsen:
UDGANGSPUNKT

Hey, tak for dit input, men jeg mener ikke det på et rigtigt grundlag at Dinero anvender denne regel. Det er jo derfor jeg har skrevet denne tråd! :)

Hvis vi læser lidt dybbere i teksten hos Forbrug.dk, kan vi se:

"Der findes dog en række tilfælde, hvor du ikke har fortrydelsesret. Det gælder blandt andet køb af billetter til kulturelle arrangementer, flyrejser og hotelophold."

Det er dette, som efter min opfattelse vil gå under ordet: UDGANGSPUNKT. Men kan langt fra finde tilfælde hvor et alindeligt forbrugs produkt som det Dinero tilbyder kan gå under reglen om UDGANGSPUNKT. Du kan også lige se det her:

"Når du handler på nettet i Danmark, har du 14 dages fortrydelsesfrist. Det gælder både, når du køber varer, og når du køber ydelser, som fx vinduespudsning eller et telefonabonnement."

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 13:08
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Der står noget om at nogle tjenesteydelser er fritaget for fortrydelsesret.

Der er heller ikke fortrydelsesret hvis et produkt er taget i brug.

Når man benytter fx. Dinero, så er det jo taget i brug med det samme og så bortfaldet fortrydelsesretten.

Vh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 15:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jOBS:

OG ifølge det som de skrive, så bør en online service som Dinero have 14 dages fortrydelsesret, eller hvad?

Hvad er jeres mening? Og kan jeg anvende den samme regel? 

Nu ved jeg ikke hvilke kunder du henvender dig til, men Dinero er et B2B produkt der kun sælges til virksomheder, og de kan derfor fraskrive sig fortrydelsesretten.

Skal du sælge til privatkunder er det lidt sværere, men der er dog masser af undtagelser. Så det kommer både an på din kundegruppe og dit produkt, om du kan fraskrive dig de 14 dages fortrydelsesret.

Jens Andersen:
Der er heller ikke fortrydelsesret hvis et produkt er taget i brug.

Det er ikke rigtigt.

Hvis du eksempelvis køber en telefon via nettet, må du både ringe, sende sms beskeder, gå på nettet, og tage billeder med telefonen, og stadig bevare din fortrydelsesret. Det er selvfølgelig ærgerligt for den næste forbruger der køber denne telefon som ny, men du må gerne tage produktet i brug.

Men det afhænger selvfølgelig af produktet :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)