Hvis du skifter URL, så skal du lave 301 redirects fra de gamle url'er til de nye. Skifter du bare design, så skal bare bare sørge for at url-strukturen er den samme.
Jeg skifter design samt url. Tidligere wordpress stod til "?p=2547". Nu laver jeg det om til "navnet på indlæg". Her ud over så mister jeg ca. 80 indlæg url med videoer. De skal på en samlet side (en salgsside..). De tidligere url vil jeg gerne ha 301'ede..
Er der noget jeg mon mangler eller kan gøre bedre?
Desværre kan jeg ikke forestilling mig at det virker.
Pt. har jeg ca. 100 indlæg med videoer.
Bliver 1. Samme wordpress, men nyt tema. 2. Går fra struktur =? til /indlægsnavn. 3. De 100 indlæg forsvinder. 4. Der kommer 14 nye indlæg. 5. Der kommer en shop med skjult url, til køb af 40 indlæg/videoer (har slettet ca. 50% af oprindelige videoer) 6. Laver video seo på de 14 åbne indlæg.
God råd modtages dog gerne :)
/Kimse 6. Jeg skal ha lavet en god 404 side, til de 100 manglende link...
0. Alle indlæg forsvinder 2. Der opstår nye indlæg (ca. 12)
Som sagt - vedr. punkt 2 skal du ikke bekymre dig. Her sørger Wordpress selv for 301 (eller også har jeg fuldstændig misset pointen af hvad du vil).
Vedr. punkt 4 og de 100 indlæg, der må du gøre op med dig selv om de skal redirectes til andre, om de skal til forsiden eller om de skal til en 404. Hvis der er en side som handler om det samme eller næsten det samme, så ville jeg redirecte her til. Ellers ville jeg nok som udgangspunkt redirecte til forsiden.
God ide med det plugin (tak!), så kan jeg følge hvor mange som kommer til 404, og hvem hvad hvor. Kommer der specielt mange til et bestemt - så kan jo jeg gøre noget ekstra ved det.
Min tanke er at lave en 404 side - en kort video på siden som selv går i gang. (Beklager bla. bla. bla. men se i stedet hvad jeg har at tilbyde dig - helt gratis! - Mulighed for at tilmelde sig nyhedsbrev (man får naturligvis en video gave for det..)