Hej Jeg har været inde på zalando og kigget meget på en bestemt sko. Og efter jeg har været det, popper der hele tiden en reklame op på min private facebook profil med et billede af præcis denne sko. først tænkte jeg, Guuud, det var da sjovt, det var lige den sko jeg er interesseret i. Nu er jeg jo ikke dummere end jeg kan regne ud det må være noget med cookies. Skoen popper også op i adsense annoncer på forskellige sites jeg kigger på. Jeg har holdt en lang pause med facebook annoncer, men vil da til at starte op igen, nu det er blevet så smart. Jeg går i hvert fald ud fra, det er en ny funktion, for jeg har ikke set det før. Jeg har lige været inde og lave en ny facebook annonce, men jeg fandt ikke nogen funktion, så jeg kunne sætte annoncerne op til det ovenstående beskrevne. Sker det automatisk? Jeg har været igang med at søge i facebook hjælpeguide, men jeg ved ikke hvad jeg skal søge på. Er der nogen der kan hjælpe mig videre? |
Hej Anni
Det kaldes Remarketing/Retargeting og fungerer - som du korrekt har antaget via cookies. Det kan ikke opsættes via Facebooks eget annonceværktøj, men skal derimod gøres gennem en tredjepartsudbyder.Prøv at søge på Google efter "Facebook Retargeting" - så finder du nogle eksempler på udbydere.
Det har længe eksisteret, men det er først for nyligt blevet muligt gennem Facebook. Det kan nu endda lade sig gøre at få placeret annoncerne direkte i nyhedsstrømmen på Facebook.
Såfremt du ønsker professionel hjælp til opsætning, kan du læse mere her: Facebook Retargeting