Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nu ska' vi lege, ja vi ska' :-)

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 5. Oct 05
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Skal vi prøve at tage debatten tilbage på sporet. Trådstarter ber jo ikke om en debat af hvornår det er fair at give en stjerne, og det er vel alligevel usikkert om "synderen" ser denne debat.

Så tilbage til markedsføringen af klassisk musik...

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 08:37

Spændende og anderledes oplæg (og egentlig utroligt, at ALT på Amino efterhånden kan drejes til at handle om noget HELT andet  Surprise )

Rasmus Fredslund Hansen:
Jeg ville prøve noget ala: "Læg din travle hverdan bag dig med klassisk musik - Danmarks største udvalg."

Jeg er helt enig i at det vil være en oplagt og god vinkel, at adressere den travle stressede hverdag.

Personligt ville jeg  gerne skubbes til at prøve en ny og anderledes metode til nydelse og evt. afslapning. Fx ½ times lytning med lukkede øjne og garanteret afstressning, eller noget i den stil.

Jeg ville absolut ikke bryde mig om, at I har danmarks største udvalg, da jeg ikke ville ane hvad jeg skulle bruge det til, så det ville måske ligefrem afskrække mig mere end det ville tiltale mig.

Hvis I derimod kan guide mig til at finde den helt rigtige musikoplevelse, ville det være mere mere attraktivt. Gør det til jeres mål, at hjælpe mig på vej til nye oplevelser.

Det var lige hvad der faldt mig ind, og jeg håber da, at andre også kommer på banen, med nogle sjove spændende betragtninger omkring EMNET Cool

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:51

Tim J. Nielsen:
Jeg er helt enig i at det vil være en oplagt og god vinkel, at adressere den travle stressede hverdag.
Ja, netop da oplægget er adresseret direkte til Amino-brugere, som jeg formoder ellers ikke fylder meget i vort segment. Og dog ... passende udvalgt klassisk musik bliver faktisk brugt terapeutisk.
Tim J. Nielsen:
Jeg ville absolut ikke bryde mig om, at I har danmarks største udvalg
Europas næst største, faktisk!
Tim J. Nielsen:
Hvis I derimod kan guide mig til at finde den helt rigtige musikoplevelse, ville det være mere mere attraktivt. Gør det til jeres mål, at hjælpe mig på vej til nye oplevelser.
Lige præcist dét er vores store styrke i forhold til konkurrenterne. Vort personale ved alt om musik og er dertil både smukke og høflige. Dét må med i annoncen!

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

At lære poptøser og diskodengser at lytte til klassisk musik er noget af en opgave.

Du er nødt til at præsentere nogle meget kendte og iørefaldende stykker som giver en garanteret ikke-skræmmende oplevelse.
Ikke noget med sublime sopraner eller musik, der eksperimentere med at finde musikkens grænser.
Vi er efter min mening ude i noget Mozart - f.eks. Elvira Madigan, noget Vivaldi - De fire årstider, eller måske Ravel - Bolero. 
Jeg er sikker på, at du selv har dine yndlingsindspilninger af disse "hits".

Kampagnen kunne gå på at åbne en ny musikalsk verden, der kan forbedre din hverdag.
Måske kunne du lægge en snas af hvert af værkerne sammen med en lyttevejledning for begyndere og nogle forslag til, hvad man skal lytte på næstefter, hvis man kan lide det her.

Fortæl, hvordan klassisk musik har inspireret og fremkaldt nydelse hos mennesker i 400 år. 
Fortæl, hvordan den klassiske musik stimulerer den kreative del af hjernen - det er sikkert dokumenteret ét eller andet sted, men vi, der elsker klassisk musik behøver ikke dokumentationene - vi ved det.

Måske kunne du lave en "test dig selv" - "Hvilken slags klassisk musiklytter er du": Giv fem eksempler fra den populære ende - 1. Symfoni, 2. Strygekvartet, 3. Opera (duet), 4. Orgel (f.eks. Toccata og Fuga i D-mol), 5 klaver.
Brugeren skal så give karakterer, og ud fra karaktererne skaber du en profil, som danner grundlag for at tilbyde en CD, som matcher brugerens præferencer.

Men det vanskelige består i at få folk overbevist om, at de skal gå ind på testen. Du skal få dem til at tro på, at de får værdi ud af det. Og du har kun en ganske kort tekst til det. Derfor er du nødt til at forsimple og provokere. Måske skal du skære det helt ned til: "Tjen bedre - Lyt klassisk" eller "Arbejd mere effektivt - hør hvordan" eller "Tør du lytte til musik, som får dig til at arbejde bedre?" 

Jeg håber, du deler resultaterne af din leg på Amino. Det er hamrende interessant.

Venlig hilsen

Hans Stokholm Kjer 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:20
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hans Stokholm Kjer:
At lære poptøser og diskodengser at lytte til klassisk musik er noget af en opgave.
Det kan det være, men det er faktisk lykkedes mig en del gange. Min erfaring er, måske overraskende, at det de ofte tænder på, er det energiske og voldsomme, som f.eks. nogle af de store kor fra Verdi's operaer og den rigtige indspilning af Tchaikovsky's "1812-ouverture" - den med rigtige kanoner og kirkeklokkerne fra Kreml - alt i knivskarpe, digitale optagelser, der kan smadre enhver højttaler.
Hans Stokholm Kjer:
Vi er efter min mening ude i noget Mozart - f.eks. Elvira Madigan, noget Vivaldi - De fire årstider, eller måske Ravel - Bolero.
Elvira er selvskrevet og det er Årstidene vel også, selv om den er lidt overrendt (sælger stadig i Top-10). Bolero er god at dyrke sex til (i modsætning til f.eks. "Texas' gule rose"), men der ud over synes jeg ikke det er specielt velegnet til det utrænede øre.

For ikke at trætte de øvrige læsere, vil jeg ikke kommentere hele dit indlæg, for hvilket jeg takker; der er rigtig mange gode forslag.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)