Vi er igang med udvikling af en hjemmeside, hvor vi også skal udvikle en App til skanning af fødevarer med mobilen.
Spørgsmålet er så.. Nogen der har erfaring eller ideer til hvordan man nemmest kunne fremstille sådan en App? Kodning osv er ingen problem, det hvordan vi skal kunne skanne varene.
Hej Jakob, ved ikke lige hvor relateret din kommentar er, men for at svare...
Nej selvfølgelig har vi ikke dette, App´en er et helt seperat projekt, og kunden vil gerne vide hvordan og hvorledes dette kan gøres og spurgte om jeg kunne spørge herinde for ham. Men det er helt urelevant for spørgsmålet, så bliv venligst på emnet. Tak
Kunne det ikke være en mulighed at samarbejde med nogle af de app's som allerede tilbyder det?
F.eks. ShapeUp..
Der er det iøvrigt brugerne selv som har lagt varerne ind og ikke fra en database.. :-)
Lamper til enhver smag - Nu over 2000 lamper! LampeGuru.dk
Hej Jakob, ved ikke lige hvor relateret din kommentar er, men for at svare...
Nej selvfølgelig har vi ikke dette, App´en er et helt seperat projekt, og kunden vil gerne vide hvordan og hvorledes dette kan gøres og spurgte om jeg kunne spørge herinde for ham. Men det er helt urelevant for spørgsmålet, så bliv venligst på emnet. Tak
Du må da hjertens gerne blive pigesur, det var et ledende spørgsmål som egentlig ville besvare dit spørgsmål - Sæt jer ind i stregkodernes funktion og indhold.
Så istedet for et længere svar, vil jeg da gøre det nemt for dig :-) Nej, der er ingen vej udenom, medmindre I får fat i den bagvedliggende database til de enkelte fødevarer, hvorfra stregkoden kan konverteres til brugbare informationer.
Skulle I opbygge databasen, så bliver næste udfordring at virksomhederne ikke ENDNU har interesse i disse scan pga. datahåndteringen dermed bliver meget åben og dermed tilskynder processen, hvor de fysiske butikker uddør.
Så så..
Jacob, det var ret provokerende skrevet, man skriver jo indlæg for at få nye imput og ideer, ikke for at blive offentligt til grin eller nedgjort.
Du kunne jo have startet med at skrive dit ellers udemærket 2. indlæg.
Tilbage til emnet..
Lamper til enhver smag - Nu over 2000 lamper! LampeGuru.dk
Det er noget af et arbejde at kaste sig ud i. Givet EAN-13 standardens varierende komponenter, så tror jeg ikke det er muligt programmatisk at knytte en stregkode til et konkret produkt. Og jeg tror ikke supermarkederne giver adgang til deres systemers database. I må få brugerne til at fylde jeres databaser.
En af min kundes ideer var også at løbe ned i alle de lokale super markeder hehe. Men ja, var rart lige at få lidt info udefra, kunne jo være nogle viste noget der kunne bruges :)
Super mange tak for svarende indtil videre ihvertfald. Kan se nogle enkle løsninger, dog nogle bedre end andre.
Det åbenbart ikke den nemmeste da det skal jo også opdateres med nye produkter feks.