Før alle skriver jeg skal forhøre mig på Agera, vil jeg gerne lige vende emnet her. Jeg ønsker et overblik over hvor omfattende og tidskrævende det er at likvidere solvent Holding APS mm. Min nuværende firmaopsætning består af Holding APS og Drift APS. Holding APS indeholder værdier jeg gerne vil have ud (anpartskapital) privat og måden dette kan gøre uden beskatning er via likvidering (§216 metoden). Jeg ønsker at drift APS skal bibeholdes i nuværende form og at der skal laves et nyt Holding2 APS som overtager ejerskabet af drift APS så jeg ikke mister det akkumulerede skattemæssige underskud i drift APS (samme ejerskab). Jeg ønsker så at oprette et drift2 APS som søsterselskab til drift APS. Der foreligger et lån fra mig personligt til Holding APS på markedvilkår med låneaftale. Dette lån skal enten betales tilbage til mig og reetables med drift2 APS eller også skal der føres fra Holding APS (før likvidering) til Drift2 APS. jeg ser frem til input omkring denne restrukturering. hvad kan jeg forvente af tidsforbrug og pris for dette. Som bonus info: Drift APS har ca 300 notaer/pa. Holding er med revisionspligt, Drift er fritaget for revision. På forhånd tak! |
Da holding jo idag som du beskriver det, har revisionspligt, så burde den revisor nok kunne svare bedst, ellers vil jeg anbefale Tonny fra http://www.erhvervs-consult.dk/
Jeg synes ikke det er så klart hvad du vil, udover
yiippie:Holding APS indeholder værdier jeg gerne vil have ud (anpartskapital) privat og måden dette kan gøre uden beskatning er via likvidering
Jeg tror ikke man kan gi bud uden at vide hvad det er for værdier - hvis værdien eks som det ofte er, består af kapitalen af det underliggende drift, så er det jo ikke så ligetil at få anpartskapitalen ud ved at likvidere/lukke holding
yiippie:der skal laves et nyt Holding2 APS som overtager ejerskabet af drift APS så jeg ikke mister det akkumulerede skattemæssige underskud i drift APS (samme ejerskab)
gør det ikke nemmere at forstå lukningen af nuværende - men det kan din revisor eller Tonny givet gennemskue
som jo vil kræve 80.000 i anpartskapital alt andet lig (du kan kun ha ET holding og et drift med en samlet anpartskapital på 80.000 -yiippie:Jeg ønsker så at oprette et drift2 APS som søsterselskab til drift APS
Jeg ville forvente, at man skal ha flere oplysninger for at give et bud
venligst