Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vi har brug for hjælp til autodeals.nu

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 8. Dec 08
Indlæg ialt: 122
Fra  LIBA Communication Skrevet kl. 10:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok. På den måde. Jeg skulle lige være sikker på, jeg havde forstået det korrekt. Umiddelbart vil jeg mene, at I til en start skulle satse på det første, da jeres kunder på den måde ikke har nogen udgifter.

Men jeg ved jo også, at en side som industribasen.dk har haft succes med et fast månedligt beløb. Dog er deres koncept noget anderledes end jeres.

Hvad efterspørger jeres potentielle kunder? Det kunne være smart at inddrage dem, så I ved, hvad I skal satse på.

Mvh. Linda

Fra København
Tilmeldt 30. Jan 13
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 11:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rasmus Fredslund Hansen:
Jeg ville nok prøve at overveje hvordan man kunne lave en service som giver både værksted og kunder noget ekstra i det øjeblik hvor bilen går i stykker. Hvis min bil ikke kan køre, og jeg klikker ind på Jeres side, hvad ville så have værdi for mig? Det kunne være at se hvilke lokale værksteder der lige nu ikke har så meget at lave og derfor tilbyder ekstra hurtig reparation, rabatter i netop denne uge eller ekstra services. Så jeg vil nok gå væk fra deal modellen hvor der sendes mails til folk, og i stedet prøve at skabe noget som både gavner værksted og kunder.

Det er nok denne løsning I skal kigge efter.. Ellers vil der kun være deals på service, olieskift og dæk. Priserne svinger meget på f.eks. et sæt bremser og du kan ikke sammenligne priserne på en Spark og en C1 selvom det er en bil i samme klasse. Tag et simpelt aircon service - der er himmelvid forskel på, om du har en almindelig familiebil med et enkelt pollenfilter eller en BMW med to. Selve væskerne er også dyre og det kan komme til at koste værkstedet en krig, hvis anlægger mangler 500 gram væske. Så kan man snakke gynger og karruseller, men som konsulent for knap 100 værksteder har jeg trods alt lidt berøringsflade og benytter også dealsites for mine kunder.

Jeg synes stadig, at jeg mangler at se, hvad I kan gøre for værkstederne som autobutler ikke kan (jeg er bestemt ikke fan af autobutler da det presser prisen for meget og dermed går ud over pris og kvalitet og dermed får kunden ikke det de tror de får).

I bund og grund skal værkstederne nok bide på Jeres produkt, men det vil primært være de desperate og useriøse, da de forsøger at booste deres omsætning, hvilket vil falde tilbage på Jer som dealsite. Dette skal I overveje meget nøje.

Kigge vi til sidst lidt på markedet, så er værkstederne pressede nok på indtjeningen i forvejen. FDM har anbefalet kunderne at ringe rundt til flere værksteder efter tilbud, der annonceres på dealsites til langt under værkstedets kostpris og autobutler presser priserne og tager endda indtil videre 5% af omsætningen fra købet (indtil videre da Justeat også startede deromkring, men vist nok er omkring 14 procent nu). Jeg går ind for den frie konkurrence, men de eneste der kan følge med på de priser der præsenteres efterhånden, er de uærlige, sortarbejdende værksteder. JEg har set mange eksempler på, at mine værksteder har tabt kunder, hvor vi har set regningen og konstateret, at det konkurrerende værksted har lavet reparationen inkl. arbejdsløn for UNDER hvad mine værksteder har i kostpris for af stumper...

Fra Herlev
Tilmeldt 2. Feb 09
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 11:24

Hej Rasmus 

Det er også det vi prøver på, når du først er kommet ind på vores side nu, har du muligheden at søge i dit postnummer, hvad der ligger af tilbud, så det er et skidt på den vej, som du beskrier.

Jeg giver dig også ret, at vi helts ikke vil mindes om at bilen skal på værksted, for vi ved alle det koster r.... ud af bukserne, så derfor søger vi også denne feedback fra jer. 

En ting som jeg ikke er enig med dig, er at de ikke kan kommer tilbud som vækker din interesse, hvem har ikke gået og tænkt på at nu skal vi også havde købt den gps eller alufælge, eller andet udstyr, her kommer der så en mail til dig, hvor der faktisk er tilbud på disse ting, og vil derfor fange din interesse

Det samme forgår hver eneste dag, i alle butikker, når de reklamere for deres side, så er det jo ikke altid at du er klar over at du har brug for dette produkt.

Jeg er selv fra rejsebranchen, hvor der bliver sendt tilbud ud hele tiden, og her er der mange der lige bliver ramt, hvis det rigtige tilbud kommer, eller havd siger du? 

Men interessant er det at du tænker på denne måde, og klart at det skal med i vores overvejelser, og endnu engang takker jeg for denne dialog, og du tager tid til deltage.

Jeg er igang med at sætte et foredrag op med jason watt, her vil du være i vores tanker, hvis dette kunne være interessant for dig, selvfølgelig UB.

Hilsen 

Brian Fjelde

Fra Herlev
Tilmeldt 2. Feb 09
Skrevet kl. 11:28

Hej linda 

Så sent som i går, postede jeg et sprøgsmål omkring dette på vores facebook side, så vi må se hvad der kommer tilbage, men det er klart at dette bliver en del af vores strategi. 

Men jeg vil også takker dig, for din deltagelse, at du tager dig tid til dette, det betyder meget for os. 

Kom gerne med flere tanker, da det  betyder at vi får en masser gode ideer ind, som vi kan bruge. 

Hvis det kunne have din interesse, så er jeg igang med et foredrag med jason watt, hvis dette bliver til noget, vil jeg gerne invitere dig til dette UB.

Men jeg vender tilbage, når Jason har svaret.

Hilsen 

Brian Fjelde

Fra Herlev
Tilmeldt 2. Feb 09
Skrevet kl. 11:38

Hej Michael 

Jeg giver dig ret, derfor vil jeg også tro at et værksted vil kunne få mere ud af at få en annonce med deres værksted på siden, som du vil kunne læse fra svaret til Rasmus, så er der på siden mulighed for at søge efter det postnummer som du befinder dig i, og herigennem kan kontakte værkstedet.

Det som jeg mener i denne sammenhæng, vil også være at de værksteder der har denne mulighed, vil i en given periode, hvor de ikke har så meget at lave, ligge et tilbud på, på service, eller på dæk skift eller andet som værkstedet nu kan tilbyde.

Der hvor vi kommer til at satse hårdt er lige så meget på, feks. bilvask, Gps, andre gadget til bilen, som ikke kræver at du skal have bilen ind på værkstedet, men simplethen impulskøb.

Så i bund og grund er det ikke side som Autobutler, men en side, hvor værkstederne selv er med ind over, hvor de har muligheden for at påvirke deres kunde i deres lokal område.

Er det svar nok ? eller vil jeg meget gerne høre mere fra, og dine erfaringer, hvordan vi kan gøre tingene for at få succes, for det handler om at gøre både forbruge og partner tilfredse, ellers holde denne ide ikke længe,

Hvis det kunne have din interesse, så er jeg igang med et foredrag med jason watt, hvis dette bliver til noget, vil jeg gerne invitere dig til dette UB. 

Med venlig hilsen

Brian fjelde

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)