Vi er 2 iværksættere som starter siden autodeals.nu op 01.08.13
Her har vi brug for firmaer eller værksteder eller andre spændende virksomheder, som vil være en del af siden, og herigennem få solgt nogle vare til de brugere vi har på siden.
Så hvis du eller kender en der kunne være interesseret så skriv gerne, eller ring til mig.
Jeg tror I bliver nød til at være noget mere direkte for at skaffe værksteder. I må nok ud og kontakte værkstederne, enten pr brev, personligt eller pr telefon (via mail vil jo være spam, så I er låst til disse andre medier). Og det kan være hårdt arbejde at overtale dem, så husk at have gjort Jer klart hvilke fordele der er for værkstederne ved at være en del af Jeres service. Hvilke fordele giver det dem? Og giver det særlige fordele at være blandt de første der skriver sig op (en ekstra bonus kan måske gøre det nemmere at få de første til at signe op, og når det først er gjort bliver de næste forhåbentligt nemmere). Og har mekanikerne ikke et brancheblad som I kan sende en pressemeddelse til når I har fået servicen op at køre? En artikel der vil jo vise Jer frem for en masse mekanikere. Og kan I ikke få en artikel i, så må I måske betale for en annonce.
Tak for feedback, og det er og er også den fremgangs måde vi har brugt på nuveænden. Det kunne være at der var nogle der havde gode forbindelser eller som kunne se det som en mulighed for at være med.
Men helt klart som du skriver tror jeg vi vil prøve en presse meddelese.
Men kom gerne med flere gode ideer, så denne side kan blive en succes.
Da jeg for nogle år siden skulle samle virksomheder til en portal, så greb jeg knoglen og ringede rundt, og da de ikke havde noget at miste ved det (arbejdsindsatsen ved at oprette sig var meget lille) var det over halvdelen som tilmeldte sig. Jeg tilbød endvidere at alle der linkede til portalen fik specielle fordele (blandt andet blev deres annoncetekst skrevet med fed, og var derfor mere synlig). Det hjalp både min side i forhold til google, men gjorde også at der kom en del både kunder og virksomheder i forbindelse med det. Så overvej hvordan I kan gøre det attraktivt at skrive sig op på siden (skal der evt. være en konkurrence blandt alle der tilmelder en side/virksomhed) og så hvordan I kan få det til at sprede sig uden at I skal arbejde for meget for det.
Jeg har lidt svært ved at gennemskue, hvad du vil tilbyde både værksteder og forbrugere.
Er det en kopi af autobutler, et dealsite eller noget tredje? Værkstederne er ved at brække sig over Autobutler og forbrugerne falder fra dealsites, hvilket jeg tydeligt kan se og høre på værkstederne i min region.
Ja en deal side er det som vi kommer til at tilbyde.
Jeg giver dig helt ret at flere og flere forbrugere falder fra siderne, men jeg mener de gør det, fordi de er trætte af at den ene dag modtager de en mail med frisørtilbud, den næste dag med at få vokset ben, og den 3 dag med at de skal ud at rejse.
Jeg tror ved at segmentere længere ned i katagorier og dermed kun sende tilbud omkring det du har brug for, istedet for at sende alle mulige tilbud, som ikke interessere dig, vil vinde ind, og det kan man jo også se og høre, fra de forskellige deals udbydere, at det er dem der kun henvender sig til et segment.
Men hvad tror du vil være den bedste løsning? Er det et annoncer side, hvor værkesderne betaler et free hver måned eller er det ud fra det der bliver solgt?
Vil det være en fordel, at værkstederne får eget log In, så de selv kan oprette deres tilbud, og derigennem få en billigere abbodoment, ellers har de der bedst med at sende det til os, så vi ligger det op for dem?
Glæder mig til at høre dit svar. Hilsen Brian fjelde
Jeg tror du har helt ret, vi har på nuværende tidspunkt kontaktet ca 40 værksteder og 35 har takket ja til dette, prøv også at se det svar jeg har skrevet til Michael, hvordan tror du værkstederne foretrække at ind et samarbejde, er det ved annonce og fast pris eller en del af det der bliver solgt?
Tak for din henvendelse, og ja det er et godt spørgsmål hvad vi tilbyder.
Siden er en deal side, hvor værkstederne har mulighed for ligesom på sweatdeal, takeoffer, osv, at sælge deres produkter service, hvor de først betaler når der er en kunde der har købt denne deal.
Men vi har også snakket om annonce side, hvor et lille månedligt beløb får disponering på vores side, og hvor de selv kan logge In, og oprette deres tilbud.
Jeg vil tillade mig at stille spørgsmål ved Jeres tanker om at "forbrugerne falder fra fordi de den ene dag får tilbud i en katagori, den næste indenfor noget helt andet". Jeg ville personligt aldrig signe op til et deal site med værksteder, for hvor de andre deals kan vække min interesse, også selvom de er i øst og vest, så er der kun et tidspunkt jeg tænker på mekaniker, og det er når bilen er i stykker. Resten af tiden vil jeg faktisk helst ikke mindes om at der overhovedet er noget der hedder mekanikere.
Jeg ville nok prøve at overveje hvordan man kunne lave en service som giver både værksted og kunder noget ekstra i det øjeblik hvor bilen går i stykker. Hvis min bil ikke kan køre, og jeg klikker ind på Jeres side, hvad ville så have værdi for mig? Det kunne være at se hvilke lokale værksteder der lige nu ikke har så meget at lave og derfor tilbyder ekstra hurtig reparation, rabatter i netop denne uge eller ekstra services. Så jeg vil nok gå væk fra deal modellen hvor der sendes mails til folk, og i stedet prøve at skabe noget som både gavner værksted og kunder.