Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Person ubekendt på adressen, hvem tager udgiften ved fejl?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jun 12
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil lige høre hvordan andre håndterer dette.

Når der sendes en pakke og pakken kommer tilbage fordi personen er ubekendt på adressen.

Personen findes på adressen, som er en virksomhed, men jeg ved ikke hvorfor postdanmark mener at han ikke gør.

Hvis pakken skal sendes til adressen igen eller til en anden adresse giver det mig en ekstraudgift til forsendelse og til pick and pack lager for både returvarer og ny forsendelse, så jeg får underskud på salget.

Hvordan håndterer andre web shops det?

Reklamation til postdanmark for forsendelse? Sender den som modtager betaler? tager selv udgiften for det hele? eller andre muligheder?

Udgiften til pick and pack må jeg jo tage.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 13:46

Ved b2b afhænger det af den aftale, som er indgået mellem parterne. Altså hvem der er ansvarlig for levering - normaltvis er dette sælgers opgave. 

Du kan sagtens stikke til Postdanmark, men tvivler på at dit bevismateriale er særlig stærkt. 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 13:53

Jeg tager altid ansvaret og regningen. At begynde at sende aben videre, for du ikke glade kunder af.

Tilmeldt 18. Jun 12
Indlæg ialt: 88
Skrevet kl. 14:06

takker for svar.

Ja, jeg er også kommet frem til at tage omkostningen. At sende den til kunden, ville nok ikke være populært, da han jo ikke har noget med det at gøre :)

Tilmeldt 11. Aug 11
Indlæg ialt: 7
Fra  PippiPippi.dk Skrevet kl. 14:44

Hvis kunden ikke har begået nogen fejl, må den ekstra udgift placeres i dit firma. Hvis du oplever det ofte ville jeg kontakte Post Danmark.

De gange vi har oplevet "ubekendt på adresse" skyldes det, at det rigtige navn ikke har stået på postkassen.

Vh

PippiPippi.dk

Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 501
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 15:16

Vi for rigtig mange pakke tilbage (få i forhold til mængden vi sender), hvor enten kunden er "ubekendt" på adressen, ikke har navn på postkassen/dørsprækken, nægter modtagelse, forkert adresse (her skriver kunden direkte deres adresse forkert) osv.

I starten "åd" vi bare denne ekstra udgift vi havde på forsendelse og ompakning mm., men efter at vi begyndte at sende flere og flere pakke ud og antallet af returpakker steg, begyndte vi at kigge på en ekstra udgift vi havde. Mange gange røg vores fortjeneste, da porto ikke er billig mere, som det var før i tiden.

Nu har vi valgt at dele det lidt op.
Hvis det er Post Danmarks skyld, så betaler selvfølgelig omkostninger, og kunden for en undskyldning for at Post Danmark har F.... op i det og i nogle tilfælde også en rabatkode, da deres levering jo bliver forsinket. Men det er en vurdering fra gang til gang.
Hvis det er kundens skyld, og især hvis de har indtastet en forkert adresse (og jeg forstå simpelthen ikke hvordan det kan lade sige gør, men det kan det), så tager vi et ekspeditionsgebyr ekstra på kr. 50,- for ompakning og forsendelse.
Kommer den retur fordi at kunden ikke har sit navn på postkassen (nogle gange aflevere PD den og andre gange ikke), så er det igen en vurdering fra vores side om vi betaler omkostninger eller om vi opkræver 50,-.

Men vi er begyndt at gør meget ud af at fortælle kunderne at de skal huske at  have navn på postkassen og de skal altid lige tjekke om deres oplysninger er korrekte når og efter de har afgivet en ordre, så vi kan nå at rette det, inden vi sender.

Det er blevet bedre, efter at vi hjælper kunder så meget som muligt.

Men generelt er den en træls ting og vi kunne da også godt tænke os at høre hvis der er andre som griber det anderledes an.
For vi har hele tiden i baghovedet at kunden gerne skal have en god oplevelse, selvom det er dem som laver en fejl :) men det er også vigtigt at vi holder vores omkostninger nede.

De Bedste Hilsner
Danny Christensen 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)